Πέμπτη 30 Μαρτίου 2023

Εύοσμος: Όταν το bullying γίνεται viral – Η βίαιη επίθεση στη 14χρονη και τα μειωμένα αντανακλαστικά των αρμοδίων

Σε άθλια ψυχολογική κατάσταση, ακόμα σε σοκ και φοβισμένη, είναι η 14χρονη από τον Εύοσμο Θεσσαλονίκης, η οποία επί ενάμιση μήνα δεχόταν βίαιο bullying. Όπως περιγράφει στην «Κ» ο Θανάσης Χατζάκος, δικηγόρος της οικογένειας, «τo κορίτσι δεν βγαίνει καθόλου από το σπίτι, μόνο σχολείο πηγαίνει».

Φοβισμένοι όμως είναι και οι γονείς, οι οποίοι μετά από την τροπή που πήραν τα γεγονότα αποφάσισαν να καταθέσουν μήνυση κατά παντός υπευθύνου. «Φανταστείτε, παίρνουν το παιδί τηλέφωνο σε κάθε διάλειμμα για να δουν τι κάνει αλλά και για να σιγουρευτούν ότι δεν του συμβαίνει κάτι άλλο, κάποιο νέο κακό», προσθέτει ο κ. Χατζάκος.

Όλα άρχισαν όταν η 14χρονη τούς εξομολογήθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο, πως κατά την έξοδο από το σχολείο, είχε δεχθεί έντονα χτυπήματα από ομάδα κοριτσιών. Τότε, μια συμμαθήτρια και φίλη του κοριτσιού, η οποία μπήκε μπροστά για να τη βοηθήσει, ρωτώντας τα επιτιθέμενα κορίτσια «γιατί της ορμάτε, τι κάνετε», δέχθηκε κι εκείνη χτυπήματα.

Αρχικά, οι γονείς πήγαν στο σχολείο για να αναφέρουν το περιστατικό. Όπως όμως λέει ο δικηγόρος: «παρόλο που πήγαν στο σχολείο και κατήγγειλαν το περιστατικό, δεν έγιναν τα πρέποντα, παρά απλώς, μια τηλεφωνική όχληση στους γονείς των μαθητριών που ασκούν τη βία. Το αποτέλεσμα ήταν οι βίαιες επιθέσεις να συνεχιστούν. Μεταξύ άλλων η ομάδα των 10-12 κοριτσιών τραβούσαν τα μαλλιά της 14χρονης, μια φορά τής τα έκοψαν κιόλας, μετά τής έβαλαν σκουπίδια στη τσάντα, ενώ τής ασκούσαν διαρκώς λεκτικό bullying».

Τελικά, στις 21/3/2023 η μητέρα έστειλε μια επιστολή στο σχολείο και στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, στην οποία ανάμεσα στα άλλα ανέφερε και τα εξής: «παρά τις επανειλημμένες προφορικές μου ενημερώσεις αδιαφορείτε για τις συστηματικές ενέργειες bullying (εκφοβισμού) στον βαθμό που θα έπρεπε και το ζήτημα ολοένα και χειροτερεύει με σοβαρές ψυχολογικές επιπτώσεις στο παιδί. Παρακαλώ να επιληφθείτε του θέματος με την αρμόζουσα προσοχή, για να ξαναρχίσει το παιδί να μην φοβάται και να θέλει να πάει στο σχολείο».

Η επιστολή που κοινοποίησε η μητέρα της 14χρονης στο σχολείο και στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης

Σύμφωνα με τον κ. Χατζάκο, τα κορίτσια που ασκούν το bullying είναι 14 ετών και είναι μαθήτριες σε γυμνάσιο του Ευόσμου αλλά και σε διπλανό γυμνάσιο του Κορδελιού. Μερικές φορές στις επιθέσεις τους, συμπράττουν όλες μαζί.

«Η 14χρονη υφίσταται όλη αυτή τη βία, γιατί σύμφωνα με τα μέλη αυτής της ομάδας, είναι “φυτό”. Είναι μια καλή μαθήτρια και ασχολείται πολύ με τη μουσική», λέει ο κ. Χατζάκος, σύμφωνα με τον οποίο, λίγες ημέρες μετά την επιστολή της μητέρας ήρθε και το αποκορύφωμα των επιθέσεων, όταν η 14χρονη βρισκόταν μόνη της σε πιτσαρία της περιοχής.

Ένα κορίτσι από την ομάδα μπήκε στο κατάστημα, για να της πει να βγει για λίγο έξω, που «την ήθελαν κάτι». Τότε, όλες μαζί, την οδήγησαν πίσω από το δημαρχείο του Ευόσμου και άρχισαν να τη χτυπούν, ενώ κάποιο από τα κορίτσια βιντεοσκόπησε το περιστατικό και στη συνέχεια το ανέβασε στην πλατφόρμα του ΤikΤok.

«Δεν έγιναν οι κατάλληλες ενέργειες»

Οι γονείς υποστηρίζουν ότι τόσο το σχολείο όσο και η δευτεροβάθμια εκπαίδευση αγνόησαν το πρόβλημα. «Οι γονείς των μαθητριών από το Κορδελιό δεν ενημερώθηκαν, το περιστατικό δεν διερευνήθηκε», σημειώνει ο κ. Χατζάκος και τονίζει πως «η οικογένεια είναι οργισμένη που έπρεπε να φτάσει το θέμα στις ειδήσεις για να αρχίσουν να ρωτάνε μαζί με τη δευτεροβάθμια τους γονείς πώς μπορούν να βοηθήσουν αλλά και να καλέσουν την παιδοψυχολόγο του σχολείου να στηρίξει το κορίτσι. Έγιναν δηλαδή, με ενάμιση μήνα καθυστέρηση, όλα όσα έπρεπε να γίνουν από την πρώτη στιγμή».

Μάλιστα, σύμφωνα με τον δικηγόρο της οικογένειας, το ότι πέρασε ένα διάστημα κατά το οποίο το σχολείο δεν έκανε καμία ενέργεια διερεύνησης του περιστατικού και στήριξης στην 14χρονη, είναι και ο λόγος που η 14χρονη, δεν μίλησε για την κλιμακούμενη βία, ούτε και για το δεύτερο περιστατικό, που βιντεοσκοπήθηκε, με το βίντεο να διαμοιράζεται στα κινητά των παιδιών του σχολείου.

Άλλωστε, όπως ανέφερε ο δικηγόρος της οικογένειας, τη στιγμή της επίθεσης οι μαθήτριες ειρωνεύτηκαν το θύμα λέγοντας: «Τώρα τι θα κάνεις; Θα το πεις στη μανούλα σου;». «Και πράγματι δεν είπε τίποτα το παιδί. Οι γονείς είδαν το βίντεο από τρίτη πηγή», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Χατζάκος, επισημαίνοντας πως για την οικογένεια δεν ήταν εύκολο, λόγω οικονομικής στενότητας, να απευθυνθεί από την αρχή σε δικηγόρο, ενώ είχαν πιστέψει ότι και με την επιστολή προς το σχολείο θα γίνονταν κάποιες κινήσεις.

Η «Κ» απευθύνθηκε και στα δύο σχολεία, όπως και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Δυτικής Θεσσαλονίκης, για να ρωτήσει πότε ενημερώθηκαν για τα περιστατικά και τι ενέργειες έκαναν, αλλά η μόνη απάντηση που έλαβε μέχρι τώρα είναι ότι «η αστυνομία διερευνά το περιστατικό».


«Συνηθισμένη» η περιοχή στα ομαδικά περιστατικά bullying

Ο Λεωνίδας Ναθαναηλίδης, πρόεδρος της Ένωσης Γονέων Κορδελιού-Ευόσμου, λέει με τη σειρά του στην «Κ» πως περιστατικά bullying, με αυτή τη συγκεκριμένη μορφή, όπου δηλαδή ομάδα 10 ατόμων ή περισσότερων, χτυπούν ένα άτομο, συμβαίνουν εδώ και 2-3 χρόνια στην περιοχή.

«Συνήθως τα ραντεβού “δίνονται” στην κεντρική πλατεία της περιοχής. Μέχρι τώρα στα περιστατικά πρωταγωνιστούσαν αγόρια. Τώρα βλέπουμε ότι ακολουθούν και τα κορίτσια. Μάλιστα, για ένα διάστημα, υπήρχε κλούβα της αστυνομίας, η οποία στάθμευε από το απόγευμα και μετά στην πλατεία» λέει ο ίδιος.

Ο κ. Ναθαναηλίδης θεωρεί πως η μετατόπιση των ευθυνών για όλα αυτά τα περιστατικά, στους γονείς των παιδιών που ασκούν βία, είναι μια εντελώς λανθασμένη προσέγγιση. Όπως αναφέρει, «οι οικογένειες αυτής της περιοχής ζουν με τη σειρά τους τη βία μιας δύσκολης καθημερινότητας. Σε πολλές οικογένειες οι γονείς είναι άνεργοι, σε πολλές άλλες βιοπαλαιστές. Τα προβλήματα είναι πολλά και κατά τη διάρκεια της πανδημίας, επιδεινώθηκαν».

Ο ίδιος επισημαίνει ακόμα πως ούτε οι διευθύνσεις των σχολείων είναι οι αποκλειστικοί υπεύθυνοι για αυτό το πρόβλημα που διογκώνεται στην περιοχή. Όπως εξηγεί ο κ. Ναθαναηλίδης: «Στην πλειονότητά τους τα σχολεία έχουν ένα παιδοψυχολόγο-“γυρολόγο” που μεταφέρεται κάθε ημέρα, από σχολείο σε σχολείο. Πώς θα καταλάβει τι συμβαίνει μέσα στα σχολεία και στα παιδιά με αυτόν τον αποσπασματικό τρόπο που δουλεύει;».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου