Μεγάλη ανησυχία και προβληματισμός επικρατεί μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών όσον αφορά την παραβατικότητα που επιδεικνύουν ολοένα και περισσότεροι έφηβοι εντός και εκτός των σχολείων.
Παιδιά είτε μεμονωμένα είτε μέσα από ομάδες- συμμορίες προβαίνουν σε κλοπές, ληστείες, κακοποιήσεις και εκφοβισμούς άλλων παιδιών ακόμα και κατά εκπαιδευτικών, ενώ πολλά από τα συμβάντα που σημειώνονται εντός των σχολείων δεν βλέπουν το φως της δημοσιότητας. Τα περιστατικά αυξάνονται προκαλώντας εύλογα σωρεία ερωτημάτων για το πώς μπορούν να βοηθηθούν τα παιδιά που είναι οι θύτες ή τα θύματα.
Για την καθηγήτρια μέσης εκπαίδευσης και μέλος του Δ.Σ. της Ε΄ ΕΛΜΕ, Σίσσυ Πολυκάρπου, η παραβατικότητα των ανηλίκων είναι ενταγμένη στην ένταση των προβλημάτων που σημειώνεται στην κοινωνία.
«Το παρατηρούμε κι εμείς το φαινόμενο και οι εκπαιδευτικοί έχουμε κάνει εκκλήσεις για ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών», είπε η κ. Πολυκάρπου προσθέτοντας ότι από μελέτες που έχουν γίνει, «αλλά το παρατηρούμε κι εμείς, τα δύο χρόνια της πανδημίας επέδρασαν αρνητικά στους μαθητές».
«Μάλιστα σε κινητοποιήσεις που έκαναν φέτος οι μαθητές είχαν ψηλά στα αιτήματά τους το να έρθουν ψυχολόγοι στα σχολεία, γεγονός που σημαίνει πως και τα ίδια τα παιδιά αναγνωρίζουν ότι έχουν ανάγκη στήριξης», δήλωσε.
Η κ. Πολυκάρπου επισημαίνει, ότι «ούτε τα παιδιά θύματα κακοποιητικών συμπεριφορών στηρίζονται, ούτε όμως και τα παιδιά θύτες, ακόμα και στις πολύ σοβαρές περιπτώσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας».
Η καθηγήτρια σημειώνει ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν καταγγείλει πολλές φορές πως «οι δομές που είχε η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση συγχωνεύτηκαν, το προσωπικό μειώθηκε και ακόμα και σήμερα οι ψυχολόγοι είναι λίγοι και μοιράζονται σε πέντε σχολεία».
Μάλιστα ανέφερε πως «τα παιδιά ζητούν να πάνε στον ψυχολόγο να μιλήσουν και δεν μπορούν να τον βρουν», αφού ένας ψυχολόγος είναι αρμόδιος για πέντε σχολεία.
Την αύξηση των περιστατικών βίας και παραβατικότητας παιδιών μέσα και έξω από τα σχολεία επισήμανε και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας, Θανάσης Κοκκωνάς.
«Παρατηρούμε περιστατικά ακόμα και στα δημοτικά σχολεία, τα οποία αδυνατούν να διαχειριστούν οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν τις κατάλληλες γνώσεις για να μπορέσουν να ανταποκριθούν σε αυτά. Θεωρούμε ότι είναι αναγκαία όσο ποτέ η ύπαρξη κοινωνικών λειτουργών και ψυχολόγων μέσα στα σχολεία για να μπορέσουν να χειριστούν τέτοια ζητήματα», είπε.
Οι παραβατικές και κακοποιητικές συμπεριφορές των παιδιών, όπως ανέφερε, «πρέπει να αντιμετωπιστούν στη βάση τους» κι όχι μέσα από τιμωρητικές τακτικές.
«Πολλά από αυτά τα περιστατικά βλέπουν το φως της δημοσιότητας και πολλά όχι, είτε επειδή οι εκπαιδευτικοί δεν δίνουν τόση μεγάλη σημασία, είτε επειδή και οι ίδιοι οι γονείς δεν ξέρουν πώς να τα αντιμετωπίσουν», δήλωσε και πρόσθεσε ότι το όλο θέμα πρέπει να αντιμετωπιστεί κεντρικά από την πολιτεία ως ένα φαινόμενο της βίας που υπάρχει στην κοινωνία, «γιατί τα σχολεία είναι ένα κομμάτι της κοινωνίας» .
Για τον κ. Κοκκωνά οι καραντίνες της πανδημίας, τα μαθήματα εξ αποστάσεως, αλλά και τα ερεθίσματα που έχουν τα παιδιά μέσα από τις νέες τάσεις της μουσικής και του life style, λειτουργούν επιβαρυντικά στους μαθητές, ενώ αναφέρθηκε ακόμα και σε «περιστατικά βίας ανάμεσα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς».
«Πραγματικά αν δεν γίνει μια αρχή από το Υπουργείο Παιδείας νομίζουμε ότι θα αυξάνονται τα άλυτα ζητήματα μέσα στο σχολείο με αποτέλεσμα να πέφτει το βάρος στην πλάτη των γονιών για να διαχειριστούν την κατάσταση», κατέληξε.
Πηγή: voria
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου