Τρίτη 8 Ιουνίου 2021

Μαθήτριες από το τμήμα Κωφών έφτιαξαν μικρογραφία της Μάχης τής Κρήτης

Μάχη της Κρήτης αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για δύο μαθήτριες της Β΄ τάξης του Τμήματος Ένταξης Κωφών/βαρήκοων του 3ου Λυκείου Ηρακλείου.

Πρόκειται για τις Μαρία Σπυριδάκη και Ελίνα Μπορμπουδάκη που ξεχώρισαν στον 1ο Παγκρήτιο Μαθητικό Διαγωνισμό Εικαστικών για τη Μάχη της Κρήτης με θέμα: «Ο συμβολισμός της Μάχης της Κρήτης μέσα από την τέχνη».

Διοργανωτές ήταν το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο Ρεθύμνου, η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Ρεθύμνου και η Περιφέρεια Κρήτης.Στο πλευρό τους έχουν τους εκπαιδευτικούς και τον διευθυντή του σχολείου

Οι δύο μαθήτριες μιλούν στην «Π» για το πρώτο βραβείο που κατέκτησαν, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν λόγω της έλλειψης ακοής, αλλά και τα όνειρά τους για το μέλλον.

«Με πολύ ενθουσιασμό επέλεξα να φτιάξω μια μικρογραφία της Μάχης της Κρήτης στην περιοχή του Μάλεμε με στόχο να αναβιώσω αυτή την σημαντική μάχη στην ιστορία της Κρήτης», αναφέρει στην «Π» η Μαρία Σπυριδάκη.

«Έφτιαξα μια μακέτα και τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι τα εξής: ένα μακετόχαρτο, χαρτοπολτός, ένα φελιζόλ για τον μεγεθυντικό φακό. Στη συνέχεια ακρυλικά χρώματα και επιπλέον ειδικές μινιατούρες και υλικά μοντελισμού», περιγράφει.

Μόλις έμαθε ότι κατέκτησε το πρώτο βραβείο αισθάνθηκε χαρούμενη, καθώς ανταμείφθηκε η προσπάθειά της.

Η Μαρία θέλει να σπουδάσει δασκάλα ειδικής αγωγής.

«Στο σχολείο ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζω είναι η επικοινωνία με τους ακούοντες συμμαθητές και τους καθηγητές, οι οποίοι δεν γνωρίζουν τη νοηματική γλώσσα. Επιπλέον, σε αυτό ήρθε να προστεθεί και η χρήση της μάσκας που κάνει ακόμη πιο δύσκολη την επικοινωνία μας με τους άλλους καθηγητές μας», αναφέρει.

Εξηγεί πως «η αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων γίνεται μέσω σχολικών δραστηριοτήτων και με τη βοήθεια πάντα των καθηγητριών του ειδικού τμήματος».

Θέλει να πει ένα μεγάλο «ευχαριστώ» στις καθηγήτριες Ναστάζια Μαλαβέτα και Ανθή Βενιώτη που την στήριξαν και την συμβούλευσαν σε όλο αυτό, καθώς και τον διευθυντή κ. Μανόλη Αλεξάκη για την υποστηρικτική του στάση.

Οι Μαρία Σπυριδάκη και Ελίνα Μπορμπουδάκη με τα έργα που ξεχώρισαν στον διαγωνισμό

Η Ελίνα Μπορμπουδάκη αναφέρει πως το θέμα του διαγωνισμού της φάνηκε ενδιαφέρον, «είμαι πολύ καλή στη ζωγραφική, γι’ αυτό αποφάσισα να συμμετάσχω με ένα σκίτσο. Μπήκα στο ίντερνετ και πήρα ιδέες από διάφορες εικόνες της Μάχης της Κρήτης που μου άρεσαν.

Έφτιαξα μία ζωγραφιά όπως τη φαντάστηκα στο μυαλό μου. Χρησιμοποίησα μολύβι, ξυλομπογιές και τέμπερες.

Νιώθω πολύ χαρούμενη που πήραμε το πρώτο βραβείο. Η αλήθεια είναι ότι δεν το περίμενα και ήταν μεγάλη έκπληξη για μένα», περιγράφει.

Για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στο σχολείο, αναφέρει πως «τα περισσότερα μαθήματα τα παρακολουθώ στο τμήμα ένταξης κωφών/βαρήκοων».

Μετά το σχολείο θα ήθελε να σπουδάσει μαγειρική, «το όνειρό μου είναι να γίνω μία πετυχημένη σεφ», αναφέρει.

Στο σχολείο περνάει όμορφα και περιγράφει πως «κάνουμε θέατρο και τραγούδια στη νοηματική, εκδρομές, περιβαλλοντικά προγράμματα κ.α. Επειδή είμαι κωφή, η μόνη δυσκολία που αντιμετωπίζω είναι η επικοινωνία μου με ακούοντες μαθητές και καθηγητές.

Αυτή μου τη δυσκολία την ξεπερνώ όταν έχω δίπλα μου μαθητές ή καθηγητές που γνωρίζουν νοηματική γλώσσα και μου μεταφράζουν όσα μου λένε οι άλλοι. Διαφορετικά γράφουμε και δείχνουμε ο ένας στον άλλο τι θέλουμε να πούμε.

Νιώθω πολύ τυχερή που είμαι μαθήτρια σε αυτό το σχολείο. Ευχαριστώ όλους τους καθηγητές μου και τους συμμαθητές μου για την υποστήριξή τους».

Πηγή: (φωτογραφίες και κείμανο) Πατρίς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου