Πέμπτη 28 Μαΐου 2020

Πρέπει τα δίδυμα παιδιά να παρακολουθούν διαφορετικές τάξεις;

Πρέπει τα δίδυμα να τοποθετούνται σε διαφορετικά τμήματα στο σχολείο αυτόματα; Μια νέα έρευνα υποστηρίζει πως κάτι τέτοιο δεν είναι αναγκαίο. 

Έρευνα του πανεπιστημίου Goldsmiths του Λονδίνου δεν βρήκε στοιχεία που να υποστηρίζουν την άποψη ότι τα δίδυμα παιδιά που τοποθετούνται σε διαφορετικές τάξεις στο σχολείο ωφελούνται στον ακαδημαϊκό τομέα, τόσο στα διζυγωτικά όσο και στα μονοζυγωτικά δίδυμα. 

Σύμφωνα με την έρευνα, ο διαχωρισμός των διδύμων στο σχολείο δεν θα πρέπει να θεωρείται αυτονόητος, αλλά να είναι αποτέλεσμα απόφασης των παιδιών, των γονιών και των εκπαιδευτικών με βάση πάντα το καλύτερο για τα συγκεκριμένα παιδιά. 

Οι ερευνητές μελέτησαν δεδομένα από περισσότερα από 9.000 ζευγάρια διδύμων ηλικίας 7-16 ετών που φοιτούσαν σε σχολεία στη Μεγάλη Βρετανία και τον Καναδά. Διαπίστωσαν ότι ο διαχωρισμός τους δεν είχε καμία σημαντική -θετική ή αρνητική- επίδραση στα ακαδημαϊκά τους επιτεύγματα, την γνωστική ικανότητα και τα κίνητρά τους. Οι ερευνητές μελέτησαν τα ακαδημαϊκά επιτεύγματα των διδύμων με βάση τις αναφορές των δασκάλων τους και τα αποτελέσματα των εξετάσεων. Τα αποτελέσματα ήταν παρόμοια για όλες τις ηλικίες, τα και δύο φύλα και στις δύο χώρες, ανεξάρτητα για το αν πρόκειται για μονοζυγωτική ή διζυγωτικά δίδυμα. Μεταξύ των διδύμων στη Μεγάλη Βρετανία η μόνη σημαντική διαφορά παρατηρούνταν στην ηλικία των 16 ετών με μια πολύ μικρή υπεροχή των διδύμων που διδάσκονταν μαζί. 

H Yulia Kovas, καθηγήτρια της γενετικής και της ψυχολογίας στο Goldsmiths και επικεφαλής της έρευνα, λέει «Δεν υποστηρίζουμε ότι ο διαχωρισμός δεν έχει καμία επίδραση στα παιδιά. Υποστηρίζουμε ότι δεν υπάρχουν σαφείς ενδείξεις, με βάση πάντα την ακαδημαϊκή επίδοση, που δικαιολογούν την ύπαρξη αυστηρού κανόνα ούτε για την διδασκαλία των δίδυμων παιδιών στο ίδιο τμήμα ούτε για τον υποχρεωτικό διαχωρισμό τους. Αυτό που προτείνουμε είναι η εξέταση κάθε περίπτωσης διδύμων ξεχωριστά και η απόφαση με βάση τις ανάγκες του συγκεκριμένου ζευγαριού». 

Τα αποτελέσματα της έρευνας έχουν δημοσιευτεί στο Developmental Psychology. 

Απόδοση του άρθρου Should twins be taught separately?

Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός - Νηπιαγωγός
MEd - Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου