Το ζήτημα της ισότιμης εκπαιδευτικής ένταξης σε επίπεδο ιδεολογικό και επιστημονικό είναι εδώ και δεκαετίες λυμένο. Αδιαπραγμάτευτη αρχή, αναγκαιότητα και δικαίωμα: Οι μαθητές με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δικαιούνται (μπορεί και πρέπει) να εντάσσονται στο γενικό εκπαιδευτικό πλαίσιο. Ομως στην πραγματική ζωή - ιδιαίτερα όταν αναφερόμαστε σε χώρες όπως η Ελλάδα όπου ακόμα και τα στοιχειωδέστερα εργαλεία ένταξης εξακολουθούν ζητούμενα – η επιλογή σχολικού πλαισίου φοίτησης οφείλει να υπηρετεί το ρεαλιστικό κριτήριο της καλύτερης δυνατής μεταξύ των προσφερομένων λύσης.
Το Ειδικό Σχολείο Κωφών - Βαρηκόων Πάτρας υπηρετεί συνειδητά και υπεύθυνα εδώ και πολλά χρόνια την λογική της εξωστρέφειας. Τηρουμένων των αντι – ενταξιακών “αναλογιών” της ελληνικής εκπαίδευσης, πρόκειται για ένα “ενταξιακό” ειδικό σχολείο. Υπό την έννοια ότι συνειδητά και υπεύθυνα (επιχειρεί να) λειτουργεί ως “σκαλοπάτι” για την καλύτερη (πλατύτερη και βαθύτερη) δυνατή κοινωνική ένταξη των Κωφών και Βαρηκόων μαθητών που το επιλέγουν. Αφενός, προσφέροντας εντός του ειδικού πλαισίου την καλύτερη δυνατή “γενική” μόρφωση μιάς και διαθέτει τα απαραίτητα γι’ αυτό “εργαλεία”. Αφετέρου, λειτουργώντας ως πομπός του μηνύματος ισότιμης κοινωνικής ένταξης που έντιμα και επιθετικά απευθύνεται στην ευρύτερη τοπική κοινωνία αξιώνοντας συμμαχία και συνειδητότητα. Η δεύτερη διάσταση της πολιτικής του σχολείου είναι αυτή που παραπάνω ονομάσαμε “λογική εξωστρέφειας”, επ’ αυτής επιτρέψτε μας δυό λόγια παραπάνω.
Το Ειδικό Σχολείο Κωφών - Βαρηκόων Πάτρας υπηρετεί συνειδητά και υπεύθυνα εδώ και πολλά χρόνια την λογική της εξωστρέφειας. Τηρουμένων των αντι – ενταξιακών “αναλογιών” της ελληνικής εκπαίδευσης, πρόκειται για ένα “ενταξιακό” ειδικό σχολείο. Υπό την έννοια ότι συνειδητά και υπεύθυνα (επιχειρεί να) λειτουργεί ως “σκαλοπάτι” για την καλύτερη (πλατύτερη και βαθύτερη) δυνατή κοινωνική ένταξη των Κωφών και Βαρηκόων μαθητών που το επιλέγουν. Αφενός, προσφέροντας εντός του ειδικού πλαισίου την καλύτερη δυνατή “γενική” μόρφωση μιάς και διαθέτει τα απαραίτητα γι’ αυτό “εργαλεία”. Αφετέρου, λειτουργώντας ως πομπός του μηνύματος ισότιμης κοινωνικής ένταξης που έντιμα και επιθετικά απευθύνεται στην ευρύτερη τοπική κοινωνία αξιώνοντας συμμαχία και συνειδητότητα. Η δεύτερη διάσταση της πολιτικής του σχολείου είναι αυτή που παραπάνω ονομάσαμε “λογική εξωστρέφειας”, επ’ αυτής επιτρέψτε μας δυό λόγια παραπάνω.
Το Ειδικό Σχολείο Κωφών – Βαρηκόων Πάτρας, λοιπόν, μεταφέρει το “μήνυμα” του επαρκούς (ενταξιακού) τρόπου εκπαίδευσης των Κωφών και Βαρηκόων παιδιών, ή αλλιώς το μήνυμα της πλήρους δυνατότητας ισότιμης εκπαιδευτικής τους ένταξης, τόσο στην λεγόμενη εκπαιδευτική κοινότητα όσο και στην τοπική κοινωνία. Οι υπεύθυνοι για την λειτουργία του μετέχουν σε διεθνή δίκτυα και συμπράττουν με “ειδικούς της ένταξης” εντός και εκτός ελληνικών συνόρων, για να ενδυναμώσουν το μήνυμά τους με την κρίσιμη “διεθνή πιστοποίηση” της αναγνώρισης και αναγκαιότητας. Στο πλαίσιο αυτό έχουν πραγματοποιήσει ουκ ολίγες εκδηλώσεις – παρεμβάσεις με ευρύ (επικοινωνιακό και ουσιαστικό) αντίκτυπο στην εκπαιδευτική κοινότητα και την τοπική κοινωνία. Παράλληλα, αναπτύσσοντας μιά σειρά από συνέργειες με σχολεία του λεγόμενου γενικού εκπαιδευτικού πλαισίου, ενδυναμώνουν το επιστημονικό και ιδεολογικό περιεχόμενο του ενταξιακού μηνύματός τους με το τεκμήριο της έμπρακτης απόδειξης. Ιδού το “διά ταύτα”, το ακριβές περιεχόμενο του μηνύματος: Κωφά και βαρήκοα ή μη παιδιά “μπορούν και πρέπει” μαζί ! Το μήνυμα εκπορευόμενο από τους λειτουργούς ενός ειδικού εκπαιδευτικού πλαισίου (προϊόντος της προκλητικής ανεπάρκειας ενταξιακών εργαλείων στο γενικό εκπαιδευτικό πλαίσο), δεν μπορεί και δεν πρέπει να αξιολογηθεί με τους ασφαλείς όρους της ιδεολογίας αλλά με όρους της ανασφαλέστατης σημερινής πραγματικότητας. Και υπό αυτούς τους (πραγματικούς) όρους είναι μήνυμα πρωτοπορίας!
Ορθά – κοφτά: Οι γονείς των κωφών και βαρηκόων παιδιών της Αχαϊας που αρνούνται για τα παιδιά τους ένα μέλλον ουσιαστικής αγραμματοσύνης και περιθωριοποίησης υπό τυπική μόνο συνθήκη εκπαιδευτικής ισοτιμίας, είναι μάλλον υποχρεωμένοι να επιλέξουν ανάμεσα στα σημερινά γενικά σχολεία και το ειδικό σχολείο Κωφών και Βαρηκόων Πάτρας, το δεύτερο. Σχηματικά, ανάμεσα στην συνθήκη “εικονικής εκπαιδευτικής ένταξης που υπονομεύει την αναγκαία διαρκή δυναμική ισότιμης κοινωνικής ένταξης” και την συνθήκη “ειδικού εκπαιδευτικού πλαισίου που παρέχει αν μη τι άλλο τα στοιχειώδη εργαλεία γνώσης ώστε η κοινωνική ένταξη να μπορεί σε ύστερο χρόνο να διεκδικηθεί”, προτιμητέα ως ειδική συνθήκη (προϊόν της ισοπεδωτικής δυναμικής των καιρών και εμπεριέχουσα την μηνυματική δυναμική της ανατροπής της) είναι η δεύτερη. Αλλωστε, αρνούμενο την εσωστρέφεια ή αλλιώς την λογική αποσιώπησης της κοινά αποδεκτής ως προοδευτικής “λογικής της ένταξης”, το περί ου ο λόγος Ειδικό Σχολείο της Πάτρας εκθέτει δημόσια τα κριτήρια ρεαλιστικής επιλογής του, εκθέτοντας άφοβα – εμμέσως πλην σαφώς- και όλα τα κριτήρια ανεπάρκειας των λεγόμενων γενικών σχολείων της περιοχής (και όχι μόνο). Με την συγκεκριμένη διπλή “ματιά”, η έτσι και αλλιώς ενδιαφέρουσα “γνωριμία” με το υλικό – πρόσκληση γνωριμίας που οι του Ειδικού Σχολείου Κωφών – Βαρηκόων Πάτρας έχουν ετοιμάσει, γίνεται διπλά ενδιαφέρουσα. Επισκεφτείτε την διεύθυνση http://vimeo.com/38152195 για τα περαιτέρω.
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ: Στις πολύ άγριες εποχές μας – που θα εξελιχτούν σε αγριότερες – ο ασφαλέστερος δρόμος κοινωνικής ήττας είναι η ιερή – μεταφυσική επίκληση διαρκείας των διαρκώς απομακρυνόμενων από την τρέχουσα πραγματικότητα “προοδευτικών αυτονόητων” ως διαρκές άλλοθι της αδυναμίας διεκδίκησης πραγματικών συσχετισμών και λύσεων που θα τα υπηρετούν. Οσο αυτό θα εξακολουθεί να συμβαίνει, ο υπογράφων την ιστοσελίδα θα προβάλλει τις όποιες ρεαλιστικές ή “ρεαλιστικές” διεξόδους έχουν ως σημείο αναφοράς την συνειδητοποίηση της “καθολικής συνενοχής” στις βαθιές αντιδραστικές νεοελληνικές κοινωνικές παθογένειες. Αλλοθι προοδευτισμού στους “εμπόρους” των ιδεολογιών όσο αδυνατούν να “διαπραγματευθούν” όρους αληθινής σύγκρουσης και διεκδίκησης αληθών (υπαρκτών) προοδευτικών διεξόδων, δε νοείται και δεν δίδεται. Θα είναι στην πράξη συνενοχικό, άρα καταστροφικό...
Ορθά – κοφτά: Οι γονείς των κωφών και βαρηκόων παιδιών της Αχαϊας που αρνούνται για τα παιδιά τους ένα μέλλον ουσιαστικής αγραμματοσύνης και περιθωριοποίησης υπό τυπική μόνο συνθήκη εκπαιδευτικής ισοτιμίας, είναι μάλλον υποχρεωμένοι να επιλέξουν ανάμεσα στα σημερινά γενικά σχολεία και το ειδικό σχολείο Κωφών και Βαρηκόων Πάτρας, το δεύτερο. Σχηματικά, ανάμεσα στην συνθήκη “εικονικής εκπαιδευτικής ένταξης που υπονομεύει την αναγκαία διαρκή δυναμική ισότιμης κοινωνικής ένταξης” και την συνθήκη “ειδικού εκπαιδευτικού πλαισίου που παρέχει αν μη τι άλλο τα στοιχειώδη εργαλεία γνώσης ώστε η κοινωνική ένταξη να μπορεί σε ύστερο χρόνο να διεκδικηθεί”, προτιμητέα ως ειδική συνθήκη (προϊόν της ισοπεδωτικής δυναμικής των καιρών και εμπεριέχουσα την μηνυματική δυναμική της ανατροπής της) είναι η δεύτερη. Αλλωστε, αρνούμενο την εσωστρέφεια ή αλλιώς την λογική αποσιώπησης της κοινά αποδεκτής ως προοδευτικής “λογικής της ένταξης”, το περί ου ο λόγος Ειδικό Σχολείο της Πάτρας εκθέτει δημόσια τα κριτήρια ρεαλιστικής επιλογής του, εκθέτοντας άφοβα – εμμέσως πλην σαφώς- και όλα τα κριτήρια ανεπάρκειας των λεγόμενων γενικών σχολείων της περιοχής (και όχι μόνο). Με την συγκεκριμένη διπλή “ματιά”, η έτσι και αλλιώς ενδιαφέρουσα “γνωριμία” με το υλικό – πρόσκληση γνωριμίας που οι του Ειδικού Σχολείου Κωφών – Βαρηκόων Πάτρας έχουν ετοιμάσει, γίνεται διπλά ενδιαφέρουσα. Επισκεφτείτε την διεύθυνση http://vimeo.com/38152195 για τα περαιτέρω.
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ: Στις πολύ άγριες εποχές μας – που θα εξελιχτούν σε αγριότερες – ο ασφαλέστερος δρόμος κοινωνικής ήττας είναι η ιερή – μεταφυσική επίκληση διαρκείας των διαρκώς απομακρυνόμενων από την τρέχουσα πραγματικότητα “προοδευτικών αυτονόητων” ως διαρκές άλλοθι της αδυναμίας διεκδίκησης πραγματικών συσχετισμών και λύσεων που θα τα υπηρετούν. Οσο αυτό θα εξακολουθεί να συμβαίνει, ο υπογράφων την ιστοσελίδα θα προβάλλει τις όποιες ρεαλιστικές ή “ρεαλιστικές” διεξόδους έχουν ως σημείο αναφοράς την συνειδητοποίηση της “καθολικής συνενοχής” στις βαθιές αντιδραστικές νεοελληνικές κοινωνικές παθογένειες. Αλλοθι προοδευτισμού στους “εμπόρους” των ιδεολογιών όσο αδυνατούν να “διαπραγματευθούν” όρους αληθινής σύγκρουσης και διεκδίκησης αληθών (υπαρκτών) προοδευτικών διεξόδων, δε νοείται και δεν δίδεται. Θα είναι στην πράξη συνενοχικό, άρα καταστροφικό...
Πηγή: truerespect
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου