Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2011

Πρόγραμμα Μουσικοθεραπείας 10 ωρών

ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ - Πρόγραμμα Μουσικοθεραπείας 10 ωρών

ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ, ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΚΑΙ ΑμεΑ
Κόστος Συμμετοχής 20 ευρώ
Οι εισηγήσεις θα πραγματοποιούνται Σάββατο (5 ώρες) και Κυριακή (5 ώρες)
Το πρόγραμμα της μουσικοθεραπείας θα πραγματοποιηθεί σε οποιαδήποτε πόλη της Ελλάδας εκδηλωθεί επαρκές ενδιαφέρον

Αιτήσεις συμμετοχής: balasakaterina88@gmail.com

Εισηγητής: Δημήτρης Αντωνακάκης, Μουσικοθεραπευτής, Μ.Α. Anglia RuskinUniversity, Cambridge, U.K., Υποψήφιος Διδάκτωρ Αναπτυξιακής Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης, Διδάσκων (Π.Δ. 407/1980) Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Κρήτης.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Εφαρμογές Αναπτυξιακής Μουσικοθεραπείας για την γνωστική ανάπτυξη.
Προτείνονται δραστηριότητες για παιδιά με ειδικές ανάγκες ή μαθησιακές δυσκολίες, όπου μέσα από κατάλληλα δομημένα μουσικά παιγνίδια, θα αναπτύξουν τις γνωστικές τους ικανότητες. Περαιτέρω εφαρμογές για παιδιά σε όλο το εύρος των ειδικών αναγκών τους.


Εφαρμογές Αναπτυξιακής Μουσικοθεραπείας για την γλωσσική ανάπτυξη.
Προτείνονται δραστηριότητες για παιδιά με ειδικές ανάγκες ή μαθησιακές δυσκολίες, όπου μέσα από κατάλληλα δομημένα μουσικά παιγνίδια, θα αναπτύξουν την γλωσσική τους ικανότητα. Διαχωρισμός δραστηριοτήτων για την ανάπτυξη του γραπτού και του προφορικού λόγου. Περαιτέρω εφαρμογές για παιδιά με δυσλεξία, δυσαριθμησία, εκλεκτική αλαλία, ΔΕΠ-Υ, αυτισμό, νοητική υστέρηση και εγκεφαλική παράλυση.

Εφαρμογές Αναπτυξιακής Μουσικοθεραπείας για την ανάπτυξη της ακρόασης και της συγκέντρωσης προσοχής.
Προτείνονται δραστηριότητες για παιδιά με ειδικές ανάγκες ή μαθησιακές δυσκολίες, όπου μέσα από κατάλληλα δομημένα μουσικά παιγνίδια, θα αναπτύξουν τις ικανότητες ακρόασης και συγκέντρωσης προσοχής. Περαιτέρω εφαρμογές για παιδιά με ΔΕΠ-Υ.

Εφαρμογές Αναπτυξιακής Μουσικοθεραπείας για την ανάπτυξη του κινητικού ελέγχου.
Προτείνονται δραστηριότητες για παιδιά με ειδικές ανάγκες ή μαθησιακές δυσκολίες, όπου μέσα από κατάλληλα δομημένα μουσικά παιγνίδια, θα αναπτύξουν την ικανότητα του κινητικού ελέγχου. Περαιτέρω εφαρμογές για παιδιά με κινητικές αναπηρίες, ΔΕΠ-Υ και εγκεφαλική παράλυση.

Εφαρμογές Αναπτυξιακής Μουσικοθεραπείας για την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων.
Προτείνονται δραστηριότητες για παιδιά με ειδικές ανάγκες ή μαθησιακές δυσκολίες, όπου μέσα από κατάλληλα δομημένα μουσικά παιγνίδια, θα αναπτύξουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες. Περαιτέρω εφαρμογές για παιδιά με αυτισμό, σύνδρομο Asperger, νοητική υστέρηση, σύνδρομο Down.

Εφαρμογές Αναπτυξιακής Μουσικοθεραπείας για την ανάπτυξη της αίσθησης του εαυτού και των άλλων.
Προτείνονται δραστηριότητες για παιδιά με ειδικές ανάγκες ή μαθησιακές δυσκολίες, όπου μέσα από κατάλληλα δομημένα μουσικά παιγνίδια, θα αναπτύξουν την αίσθηση του εαυτού και των άλλων. Περαιτέρω εφαρμογές για παιδιά με τύφλωση, κώφωση, κινητικές αναπηρίες, αυτισμό, νοητική υστέρηση, εγκεφαλική παράλυση και παραβατική συμπεριφορά.

Εφαρμογές Αναπτυξιακής Μουσικοθεραπείας για την διαφορική διάγνωση και πρώιμη παρέμβαση.
Προτείνονται δραστηριότητες για την αντιμετώπιση δυσκολιών μάθησης - δυσχερειών – διαταραχών των παιδιών (αναγνωστικών, ψυχοσυ­ναισθηματικών, κινητικών, επικοινωνιακών κ.τ.λ.), μέσα στο περιβάλλον του σύγχρονου Δημοτικού Σχολείου Συνεκπαίδευσης, των Τμημάτων Ένταξης και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Εφαρμογές Μουσικής Αλληλεπίδρασης βρεφών, ηλικίας 1 έως 3 ετών. 
Προτείνονται δραστηριότητες για την αποκατάσταση του αναπτυξιακού πλαισίου της επικοινωνιακής μουσικότητας μεταξύ του βρέφους και της μητέρας του, καθώς και του βρέφους με τους σημαντικούς άλλους. Απευθύνονται σε όσους θα εργασθούν σε βρεφικούς σταθμούς, παιδιατρικές κλινικές και γενικά δομές όπου φιλοξενούνται βρέφη με περιστασιακές ασθένειες, σε επικινδυνότητα ή με διάγνωση ειδικών αναγκών.

Εφαρμογές του Μουσικοπαιδαγωγικού Συστήματος Orff.
Διαθεματική και Διεπιστημονική προσέγγιση του Αναλυτικού Προγράμματος του Ειδικού Σχολείου. Προτείνονται δραστηριότητες για παιδιά νηπιαγωγείου, δημοτικού σχολείου και γυμνασίου, στο πλαίσιο της ειδικής αγωγής.

Εφαρμογές Δημιουργικής Ακρόασης.
Έντεχνη Νεοελληνική Μουσική για Παιδιά και η χρήση της στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Τα παιδιά ακούν μουσική και χορεύουν, ζωγραφίζουν, κινούνται ή αναπαριστούν με παντομίμα το μουσικό συμβάν. Οι στόχοι αυτών των εφαρμογών είναι να συνδυάσουν την αισθητική ανάπτυξη των παιδιών σε σχέση με την ολιστική τους ανάπτυξη.

Πρακτικά Ζητήματα Σχεδιασμού Αναπτυξιακών Μουσικοθεραπευτικών Εφαρμογών.
Προτείνεται η μεθοδολογία, η τεχνική και το θεωρητικό πλαίσιο στο οποίο πρέπει να βασίζεται μια μουσικοθεραπευτική δραστηριότητα, ώστε να είναι αναπτυξιακά κατάλληλη για τα παιδιά στα οποία απευθύνεται. Πώς σχεδιάζω μια εφαρμογή σύμφωνα με τις αναπτυξιακές ανάγκες των παιδιών; Πώς μια εφαρμογή παραμένει πάντα ένα ενδιαφέρον παιγνίδι στα μάτια των παιδιών, στο οποίο χαίρονται να συμμετέχουν;
Ανάπτυξη μιας διαθεματικής μουσικοπαιδαγωγικής εφαρμογής μάθησης και ανάπτυξης με τίτλο Ηχοϊστορίες της Θάλασσας. Η εφαρμογή αυτή είναι κατάλληλα σχεδιασμένη για διαθεματική προσέγγιση της γνώσης και περιέχει αντίστοιχες τεχνικές και δραστηριότητες για κάθε τύπο νοημοσύνης, όπως αυτοί ορίζονται στη θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης του Gardner.

Μουσικά Παραμύθια: Αναπτυξιακές Εφαρμογές για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας.
Δραματοποίηση με μουσική, του παραμυθιού Τα τρία μικρά λυκάκια, του Ευγένιου Τριβιζά. Προτείνονται τρόποι μεταφοράς ενός παραμυθιού στη σκηνή και οι σκηνοθετικές προϋποθέσεις. Η μουσική αναλαμβάνει αφηγηματικό ρόλο και οι μουσικοί αυτοσχεδιασμοί δημιουργούν ένα όχημα επικοινωνίας και έκφρασης των παιδιών.

Κλασική Μουσική: Αναπτυξιακές Εφαρμογές για παιδιά σχολικής ηλικίας και εφήβους.
Δημιουργική ακρόαση του μουσικού παραμυθιού Ο Πέτρος και ο Λύκος τουSergey Prokofiev. Σκηνική μεταφορά της δράσης με παντομίμα και κινητικούς αυτοσχεδιασμούς με την αυθεντική μουσική του έργου. Μια εφαρμογή ενεργητικής ακρόασης κλασικής μουσικής και θεατρικής δράσης με την ενεργό συμμετοχή των παιδιών.

Συνεδρία Ψυχοδυναμικής Μουσικοθεραπείας: Ακούτε τα Όνειρά σας;
Αφορά στους επιμορφούμενους και έχει στόχο να βιώσουν τη δυναμική της ομάδας και να αναπτύξουν τις διαπροσωπικές και ενδοπροσωπικές τους δεξιότητες. Περιδιάβαση στις μουσικές συνιστώσες του έργου του Freud, με οδηγό τα ηχητικά σύμπαντα του Ξενάκη. Νιώστε όλα όσα έχετε ακούσει για τη μουσική, σαν όραμα σε αντίθεση με την πραγματικότητα, κατά τον Freud. Υπάρχει μουσική μεταβίβαση και μουσική αντιμεταβίβαση ή καταργείται από τη δύναμη του μη λεκτικού χαρακτήρα της γλώσσας των ήχων; Ένα κάλεσμα ψυχής που προϋποθέτει την εγγραφή του μουσικού γεγονότος σ’ ένα προϋπάρχον αίτιο. Μουσικού, έτσι όπως στην αρχαία Ελλάδα όριζαν: ένωση μέλους, λόγου και κίνησης. Μουσικού συμβάντος, ως ηχοείδωλο ενός κοσμοπολίτικου πολυπολιτισμού. Μουσικού σύμπαντος, όπως θα όριζε ο Ξενάκης, που την εξέλιξή του διέπουν νομοτελειακά μαθηματικές θεωρίες με αλεατορική έκβαση. Και τέλος, καταλύτης των μορφοπλαστικών στοιχείων της μουσικοθεραπευτικής διεργασίας, ο μουσικός αυτοσχεδιασμός’ που μετατρέπει τη θολή ιδέα σε ενεργητική φαντασία, την παθητική ακρόαση σε μουσική συνεύρεση, τους ήχους του εγκεφάλου σε μουσικές του νου.

Μουσικοθεραπεία Άγχος και Κατάθλιψη
Η επίδραση της μουσικοθεραπείας στο άγχος και την κατάθλιψη έχει αποδειχθεί πρόσφατα μέσα από ερευνητικές μελέτες. Στην παρούσα εισήγηση θα παρουσιαστούν τεχνικές και μέθοδοι, που ενδυναμώνουν την προσωπικότητα, για να αντιμετωπίσει τα άλγη της καθημερινότητας και τα συμπτώματα της κατάθλιψης και της χαμηλής αυτοεκτίμησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου