"Πάμε σχολείο για... video games"
Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια είναι το νέο πολύτιμο εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτικών, για να τραβήξουν το ενδιαφέρον των μαθητών τους σε τομείς όπως η μοριακή βιολογία, ο παγκόσμιος πολιτισμός ή η εξερεύνηση του Διαστήματος, με διαδραστικές εμπειρίες μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας.
Καθώς όλο και περισσότερα παιδιά μεγαλώνουν παίζοντας ηλεκτρονικά παιχνίδια, εκπαιδευτικοί μαζί με παραγωγούς τέτοιων παιχνιδιών και ειδικούς επιστήμονες συνεργάζονται για να προκύψουν ακόμη πιο ενδιαφέροντα παιχνίδια, ακόμη πιο προσιτά και διασκεδαστικά, που όμως θα έχουν παράλληλα ένα διδακτικό στίγμα.
Σύμφωνα με νέα έκθεση με τίτλο «Παιδιά και Ηλεκτρονικά Παιχνίδια 2009» που έγινε στις Ηνωμένες Πολιτείες από τον Ομιλο NPD, το 82% των παιδιών ηλικίας 2-17 ετών, ή 55,7 εκατομμύρια παιδιά, ασχολούνται σήμερα με βιντεο-γκέιμς. Μεταξύ αυτών, 9,7 εκατομμύρια είναι ηλικίας 2-5 ετών και 12,4 εκατομμύρια είναι ηλικίας 9-11.
Εκπαιδευτικοί και ερευνητές είναι πεπεισμένοι ότι κατά τον ίδιο τρόπο που τα παιδιά έχουν αγαπήσει παιχνίδια, όπως το «Guitar Hero 5», το «Beatles: Rock Band» ή το «FIFA 10», θα αγκαλιάσουν και καινούργια, όπως το «Immune Attack» (Επίθεση στο Ανοσοποιητικό), το «Discover Babylon» (Ανακαλύψτε τη Βαβυλώνα) ή το «Αστροναύτης: Σελήνη, Αρης και ακόμη πιο μακριά».
Σκοπός, για παράδειγμα, του παιχνιδιού «Immune Attack» είναι ο παίκτης να σώσει έναν ασθενή που προσβάλλεται από μια βακτηριδιακή λοίμωξη. Στην πορεία κερδίζει επαρκή γνώση για θέματα κυτταρολογίας και μοριακής βιολογίας.
Χωρίς να έχουν επίγνωση, την ώρα που παίζουν, οι μαθητές (στην περίπτωση εφαρμογής του προγράμματος σε σχολεία) μαθαίνουν πώς λειτουργεί ο κόσμος των κυττάρων, με αναλυτικές λεπτομέρειες για τη λειτουργία των μονοκυττάρων και τη μοριακή διαδραστικότητα μεταξύ παραγόντων του ανθρώπινου σώματος και πρωτεϊνών των βακτηριδίων. Ετοιμάζεται μάλιστα ήδη η συνέχεια ώστε να είναι έτοιμη την ερχόμενη χρονιά.
«Στο βαθμό που τα παιχνίδια αυτά είναι σχεδιασμένα να τραβούν το ενδιαφέρον και να ενισχύουν την άμιλλα, είναι σαφές ότι μπορούν εύκολα να προσαρμοστούν στα μέτρα της κάλυψης εκπαιδευτικών στόχων», επισημαίνει ειδικός επιστήμονας του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας, που οι σπουδαστές του παίζουν φανατικά «Immune Attack».
Για να μάθετε περισσότερα, μπείτε στην ιστοσελίδα της Federation of American Scientists (FAS), πατώντας εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου