Τρίτη 9 Μαρτίου 2010

Για μια καλύτερη εκπαίδευση των τυφλοκωφών στην Ελλάδα

Πριν μερικά χρόνια τα μέλη του δικτύου εργαζομένων εκπαιδευτικών με τυφλοκωφούς (συντομογραφικά τ/κ) μαθητές, συνέταξαν ένα κείμενο με τις βασικές θέσεις/αιτήματα για μιά καλύτερη εκπαίδευση των τ/κ μαθητών στην Ελλάδα. Οι θέσεις τους ως και σήμερα παραμένουν στο ακέραιο επίκαιρες.

Από το 1 ως το 7 οι θέσεις του δικτύου έχουν ως εξής:

1) Οι εκπαιδευτικοί καθώς και το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό που θα εργαστεί σε σχολείο τυφλοκωφών θα πρέπει να γνωρίζει τόσο νοηματική όσο και Μπράϊγ. Απαραίτητο το ένα από τα δύο, με προτεραιότητα στη νοηματική.

2) Διασφάλιση της παιδαγωγικής σχέσης ενός τ/κ μαθητή ή μαθήτριας προς έναν εκπαιδευτή. Αυτό απαιτεί η απτική νοηματική (χέρια κάτω από τα χέρια) ως κύρια μέθοδος επικοινωνίας με έναν τ/κ μαθητή/τρια.

3) Είναι απαραίτητη η στήριξη του εκπαιδευτικού πλαισίου σε ένα σχολείο τυφλοκωφών από:
α)ψυχολόγο
β) εργοθεραπευτή
γ)λογοθεραπευτή
δ) μουσικό
ε) εκπαιδευτή κινητικότητας
στ) φυσιοθεραπευτή
ζ) καθηγητή φυσικής αγωγής
η) καθηγητή εικαστικών
θ) παιδοψυχίατρο.

4) Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση – αφού έχει προηγηθεί η πρώιμη παρέμβαση σε προνηπιακούς σταθμούς – θα πρέπει να γίνεται στο νηπιαγωγείο από 4 ως 7 ετών και στο δημοτικό από 7 ως 15 ετών. Κατόπιν η εκπαίδευση είναι επιβεβλημένο να μπορεί να συνεχιστεί σε προεπαγγελματικά εργαστήρια.

5) Κρίσιμη προϋπόθεση σωστής εκπαίδευσης είναι η ύπαρξη ενός μέλους ειδικού βοηθητικού προσωπικού ανά 5 τ/κ μαθητές.

6) Η παραγόμενη γνώση και η υπάρχουσα εμπειρία για την εκπαίδευση των τ/κ βρίσκεται στο εξωτερικό. Είναι απαραίτητο λοιπόν, να παρέχεται η δυνατότητα εκπαιδευτικών αδειών στους εργαζόμενους με τ/κ μαθητές, τόσο για επισκέψεις σε μονάδες εκπαίδευσης των τ/κ τουεξωτερικού όσο και για συμμετοχή στα συνέδρια με θέμα την τυφλοκώφωση.

7) Οφείλει να γίνει απολύτως κατανοητό/διακριτό σε όλα τα επίπεδα (εκπαιδευτικό, νομοθετικό κ.ο.κ.) ότι η τυφλοκώφωση αποτελεί ξεχωριστή αναπηρία.

*130 χρόνια μετά την γέννηση της Ελεν Κέλερ όλα τα παραπάνω θα έπρεπε να λογίζονται ως αυτονόητα. Όχι μόνο δεν είναι, αλλά ελέω και οικονομικής κρίσης οποιαδήποτε επ’ αυτών συζήτηση κινδυνεύει σήμερα να χαρακτηρισθεί έως και γραφική...

Πηγή : Για μια καλύτερη εκπαίδευση των τυφλοκωφών στην Ελλάδα ,Επί Ίσοις Όροις, Ελευθεροτυπία, 8/3/2010

Αν ενδιαφέρεστε για την τυφλοκώφωση...
Δείτε από την ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για τυφλοκωφους μαθητές (πατώντας εδώ - από τα περιεχόμενα, πατήστε τους τίτλους των κεφαλαίων που είναι με μπλε γράμματα και θα ανοίξει το αρχείο κάθε κεφαλαίου).
Πολυ ενδιαφέροντα στοιχεία για το πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε όταν συναντούμε ένα τυφλοκωφό άτομο , δίνονται από το 1/Θ Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Τυφλοκωφών Καλλιθέας.
Δείτε τα βιντεάκια Intervenor for Deaf -Blind Persons, Sense's FingerLingo -learn a quick & easy new language (για να δείτε έναν απλό τρόπο επικοινωνίας με τυφλόκωφα άτομα), My name is Hassan and I am Deaf Blind και τέλος.... ραπ για τυφλοκωφούς Deafblind rap battle  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου