Σε μαθησιακά επίπεδα προ 30 ετών, φαίνεται ότι επιστρέφουν οι μαθητές του δημοτικού, σημειώνοντας εκπαιδευτική ύφεση σε ανάγνωση και μαθηματικά, γεγονός που θεωρείται συνέπεια της πανδημίας. Αυτό δείχνει επίσημη έρευνα στις Ηνωμένες Πολιτείες, κρούοντας το καμπανάκι του κινδύνου για τις μελλοντικές γενιές.
Η Κρίσταλ Τζόουνς, διευθύντρια δημοτικού σχολείου Μπίτσερ Χιλς, στην Ατλάντα των ΗΠΑ, ανέφερε συγκεκριμένα:« Το επόμενο μεγάλο ζήτημα για μας (μετά την ανάγνωση) ήταν, ειλικρινά, τα μαθηματικά. Κατά κανόνα, βασιζόμασταν στο ίντερνετ, στις εκπαιδευτικές βάσεις δεδομένων μαθηματικών, καθώς επίσης και σε πολλά διασκεδαστικά μαθηματικά παιχνίδια».
Οι ειδικοί εξηγούν το φαινόμενο
Η Τίφανι Χόγκαν, καθηγήτρια Λόγου και Γλώσσας στο Ινστιτούτο Υγείας Μασαχουσέτης, είπε για τον εν λόγω ζήτημα ότι πρόκειται για ρωγμές που η πανδημία μετέτρεψε σε κενά. «Οπότε βλέπουμε παιδιά να προσέρχονται με ένα μεγάλο εύρος εμπειριών από το σπίτι», πρόσθεσε.
Οι εμπειρίες που αναφέρει η Χόγκαν είναι τα τραύματα που αφήνει η πανδημία: απώλειες, ασθένειες, εργασιακή και υπαρξιακή ανασφάλεια. Τραύματα που η τηλεκπαίδευση και ο εγκλεισμός επέτειναν.
Το ίδιο σημειώνεται και στον γειτονικό Καναδά, όπου τα σχολεία «τρέχουν» να καλύψουν την ύλη – κάτι που συναντάται ευρέως.
Η κατάσταση πάντως γίνεται ακόμα πιο ανησυχητική αν εστιάσουμε και σε άλλες λεπτομέρειες: τα ποσοστά της μαθησιακής ύφεσης αυξάνονται όταν πρόκειται για παιδιά Αφροαμερικανών και ισπανόφωνων, ιδίως στα μαθηματικά.
Ρεπορτάζ: Δημήτρης Αθηνάκης
Πηγή: ΕΡΤ via ertnews
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου