Το σχολείο είναι η βασική πηγή γνώσης και πληροφόρησης των μαθητών για το περιβάλλον και τους κινδύνους που το απειλούν, σύμφωνα με έρευνα του προγράμματος PISA του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ). Διαφέρει, ωστόσο, ο βαθμός ενημέρωσης από χώρα σε χώρα.
Όπως προκύπτει από την επεξεργασία των στοιχείων, περίπου ένας στους πέντε 15χρονους των χωρών - μελών του ΟΟΣΑ είναι πολύ ενημερωμένος γύρω από τα περιβαλλοντικά θέματα, όπως η υπερθέρμανση του πλανήτη, η βιοποικιλότητα, η εξαφάνιση των ειδών, η αποψίλωση των δασών ή τα πυρηνικά απόβλητα.
Στη σχετική κατάταξη αριστεύουν οι μαθητές από τη Φινλανδία, ενώ ακολουθούν οι συμμαθητές τους από το Χονγκ Κονγκ, την Εσθονία και τον Καναδά, με περίπου τον ένα στους τρεις μαθητές να έχει πολύ καλή γνώση των περιβαλλοντικών θεμάτων.
Οι Έλληνες 15χρονοι βρίσκονται λίγο πιο κάτω από τον μέσο όρο, μαζί με τους συμμαθητές τους από τις Ηνωμένες Πολιτείες, το Λουξεμβούργο, την Πορτογαλία και την Ιταλία.
Οι λιγότερο «πράσινοι» μαθητές είναι από το Κατάρ, την Κιργιζία, το Αζερμπαϊτζάν, τη Βραζιλία και την Τυνησία, με περίπου τους μισούς να έχουν πλήρη άγνοια των περιβαλλοντικών θεμάτων.
Σχεδόν σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα, το περιβάλλον δεν αποτελεί ξεχωριστό μάθημα αλλά εντάσσεται στην ύλη άλλων μαθημάτων όπως η Γεωγραφία, η Γεωλογία ή η Φυσική Ιστορία.
Στις περισσότερες χώρες, επίσης, η διδασκαλία συνοδεύεται από δραστηριότητες, όπως οι επισκέψεις σε μουσεία και σε επιστημονικά ινστιτούτα. Κατά μέσον όρο, το 77% των μαθητών των χωρών- μελών του ΟΟΣΑ μαθαίνουν για το περιβάλλον με τη βοήθεια εξωσχολικών δραστηριοτήτων, το 75% έχει επισκεφθεί κάποιο μουσείο και το 67% κάποιο επιστημονικό κέντρο.
Το σχολείο διαδραματίζει, εξάλλου, βασικό ρόλο, σε ποσοστό άνω του 60%, στη γνώση των θεμάτων που άπτονται του περιβάλλοντος. Η δεύτερη βασική πηγή γνώσης για τους μαθητές είναι τα μέσα ενημέρωσης (τηλεόραση, εφημερίδες και περιοδικά), ενώ ακολουθούν το διαδίκτυο, η οικογένεια και, στην τελευταία θέση, οι φίλοι.
Πηγή: Καθημερινή με πληροφορίες από AΜΠΕ
Όπως προκύπτει από την επεξεργασία των στοιχείων, περίπου ένας στους πέντε 15χρονους των χωρών - μελών του ΟΟΣΑ είναι πολύ ενημερωμένος γύρω από τα περιβαλλοντικά θέματα, όπως η υπερθέρμανση του πλανήτη, η βιοποικιλότητα, η εξαφάνιση των ειδών, η αποψίλωση των δασών ή τα πυρηνικά απόβλητα.
Στη σχετική κατάταξη αριστεύουν οι μαθητές από τη Φινλανδία, ενώ ακολουθούν οι συμμαθητές τους από το Χονγκ Κονγκ, την Εσθονία και τον Καναδά, με περίπου τον ένα στους τρεις μαθητές να έχει πολύ καλή γνώση των περιβαλλοντικών θεμάτων.
Οι Έλληνες 15χρονοι βρίσκονται λίγο πιο κάτω από τον μέσο όρο, μαζί με τους συμμαθητές τους από τις Ηνωμένες Πολιτείες, το Λουξεμβούργο, την Πορτογαλία και την Ιταλία.
Οι λιγότερο «πράσινοι» μαθητές είναι από το Κατάρ, την Κιργιζία, το Αζερμπαϊτζάν, τη Βραζιλία και την Τυνησία, με περίπου τους μισούς να έχουν πλήρη άγνοια των περιβαλλοντικών θεμάτων.
Σχεδόν σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα, το περιβάλλον δεν αποτελεί ξεχωριστό μάθημα αλλά εντάσσεται στην ύλη άλλων μαθημάτων όπως η Γεωγραφία, η Γεωλογία ή η Φυσική Ιστορία.
Στις περισσότερες χώρες, επίσης, η διδασκαλία συνοδεύεται από δραστηριότητες, όπως οι επισκέψεις σε μουσεία και σε επιστημονικά ινστιτούτα. Κατά μέσον όρο, το 77% των μαθητών των χωρών- μελών του ΟΟΣΑ μαθαίνουν για το περιβάλλον με τη βοήθεια εξωσχολικών δραστηριοτήτων, το 75% έχει επισκεφθεί κάποιο μουσείο και το 67% κάποιο επιστημονικό κέντρο.
Το σχολείο διαδραματίζει, εξάλλου, βασικό ρόλο, σε ποσοστό άνω του 60%, στη γνώση των θεμάτων που άπτονται του περιβάλλοντος. Η δεύτερη βασική πηγή γνώσης για τους μαθητές είναι τα μέσα ενημέρωσης (τηλεόραση, εφημερίδες και περιοδικά), ενώ ακολουθούν το διαδίκτυο, η οικογένεια και, στην τελευταία θέση, οι φίλοι.
Πηγή: Καθημερινή με πληροφορίες από AΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου