Ο Μαρκ Τουέιν, ο «πατέρας τη αμερικανικής λογοτεχνίας», είχε πει κάποτε πως οι άνθρωποι «δεν πρέπει να επιτρέπουν στο σχολείο να παρεμβαίνει στην εκπαίδευσή τους».
Χωρίς αμφιβολία, η σχολική και πανεπιστημιακή εκπαίδευση αποτελεί πηγή γνώσης και ένας σημαντικός παράγοντα διαμόρφωσης της προσωπικότητας.
Υπάρχουν ορισμένα μικρά γεγονότα, που διδάσκονται ως αληθινά και αξιόπιστα, τα οποία όμως δεν είναι ιστορικά ακριβή.
Μερικά από αυτά τα λανθασμένα «αξιώματα» είναι:
Ο Χριστόφορος Κολόμβος ανακάλυψε την Αμερική και το γεγονός ότι η γη δεν είναι επίπεδη.
Αν και είναι γενικά αποδεκτό ότι ο Χριστόφορος Κολόμβος αποφάσισε να κάνει τον γύρο του κόσμου με πλοίο, για να αποδείξει ότι η γη δεν είναι επίπεδη, η σφαιρικότητά της είχε ήδη αποδειχτεί τουλάχιστον 2000 χρόνια νωρίτερα από έλληνες φιλοσόφους και μαθηματικούς. Στα μέσα το 1492, ο Κολόμβος εκπόνησε ένα μεγάλο ταξίδι, διασχίζοντας τον Ατλαντικό, με σκοπό να κάνει τον γύρο του κόσμου και να φτάσει στην Ινδία γι αυτό και ονόμασε τους ιθαγενείς Ινδιάνους. Αγνοώντας την ύπαρξη της Αμερικής, τον Οκτώβριο του 1492, ο Γενοβέζος θαλασσοπόρος, έφτασε σε ένα νησί των Μπαχάμων της Κεντρικής Αμερικής.
Η ανακάλυψη της Αμερικανικής Ηπείρου , μπορεί να καταλογίζεται στον Κολόμβο, ωστόσο, σίγουρα δεν ήταν αυτός που την ανακάλυψε πρώτος.
Τέσσερις αιώνες νωρίτερα από τον Κολόμβο, ο βίκινγκ Λέιφ Έρικσον, ξεκίνησε από τη Γροιλανδία και «πάτησε» στην Αμερική, το 1000 μ.Χ.
Ο Έρικσον πιστεύεται ότι έφτασε μέχρι τον κόλπο του Αγίου Λαυρεντίου των ΗΠΑ, στα σύνορα με τον Καναδά, προτού επιστέψει στη Γροιλανδία.
Οι Πυραμίδες της Αιγύπτου κατασκευάστηκαν από σκλάβους
Αρχαιολογικές έρευνες στις αρχές της δεκαετίας του 2000, επιβεβαίωσαν αυτό που κυκλοφορούσε ως φήμη.
Ότι οι Πυραμίδες στην ουσία δεν χτίστηκαν από σκλάβους που πέθαναν στην έρημο, αλλά από ελεύθερους ανθρώπους, οι οποίοι και πληρώνονταν για την εργασία τους.
Οι τάφοι που ανακαλύφθηκαν, απέκλεισαν το ενδεχόμενο να ήταν σκλάβοι, καθώς η τοποθεσία τους βρισκόταν πολύ κοντά σε πυραμίδες που προορίζονταν για ταφικά μνημεία Φαραώ και ευγενών.
Ο Λίνκολν ήταν υπέρμαχος της απελευθέρωσης των σκλάβων
Ο Λίνκολν θεωρείται η πολιτική προσωπικότητα που οδήγησε στην απελευθέρωση των σκλάβων, με την ψήφιση της κατάργησης της δουλείας από το Αμερικανικό Κογκρέσο στις 31 Ιανουαρίου 1865.
Η απόφαση αυτή ωστόσο, στηρίχθηκε στην στρατιωτική και οικονομική αναγκαιότητα και όχι στην ιδεολογία του Λίνκολν.
Το 1862, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ έγραφε: «Ο υπέρτατος στόχος είναι να σώσουμε την Ένωση, όχι να διατηρήσουμε ή να καταργήσουμε τη δουλεία. Εάν μπορούσα να σώσω την Ένωση χωρίς να ελευθερώσω κανένα δούλο, θα το έκανα. Εάν χρειαζόταν να τους ελευθερώσω όλους για να τη σώσω, θα το έκανα. Εάν έπρεπε να ελευθερώσω μερικούς, θα το έκανα».
Εν μέσω του Αμερικανικού Εμφυλίου, και φοβούμενος μια πιθανή εξέγερση των δούλων στον νότο, που θα αποδυνάμωνε το εργατικό δυναμικό, ο Λίνκολν άλλαξε γνώμη, όταν και η Ευρώπη τάχθηκε υπέρ της κατάργησης της δουλείας.
Το 1863, με τη Διακήρυξη της 1ης Ιουλίου,ο Λίνκολν, δήλωσε ότι ελεύθεροι θα ήταν μόνο οι σκλάβοι των περιοχών που ελέγχονταν από τη Συνομοσπονδία..
Ισαάκ Νεύτων και Βενιαμίν Φραγκλίνος
Ο Νεύτωνας λέγεται ότι έγραψε τους νόμους της βαρύτητας όταν ένα μήλο έπεσε στο κεφάλι του. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει.
Όντως ένα μήλο τον βοήθησε να κατανοήσει την έννοια της βαρύτητας, ωστόσο, το μήλο αυτό έπεσε από ένα δέντρο που βρισκόταν δίπλα του.
Για να ολοκληρώσει τους νόμους, χρειάστηκε περισσότερο από δύο χρόνια.
Ο Φραγκλίνος από την άλλη, απέδειξε τη μη στατικότητα του ηλεκτρισμού με ένα επικίνδυνο πείραμα. Κατά τη διάρκεια μιας καταιγίδας, πέταξε χαρταετό.
Ο αετός ήταν πλαισιωμένος με ένα σύρμα, το οποίο συνδεόταν μέσω βρεγμένου σκοινιού με ένα μεταλλικό κλειδί που κρατούσε ο Φρανκλινος με μια μεταξωτή κορδέλα.
Μέχρι σήμερα, δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι το πείραμα αυτό πραγματοποιήθηκε ενώ πλειοψηφία επιστημόνων υποστηρίζει ότι αν όντως είχε γίνει το πείραμα, ο Βενιαμίν Φραγκλίνος πιθανότατα να μην επιβίωνε της διαδικασίας.
Ο Αϊνστάιν ήταν κακός στα μαθηματικά
Υπάρχει ένας μύθος που λέει ότι ο Άλμπερτ Αϊνστάιν ήταν κακός μαθητής και μάλιστα, «κόπηκε» στο σχολείο σε αυτό το μάθημα.
Κάτι τέτοιο δεν ισχύει.
Ήδη από μικρή ηλικία είχε επιδείξει μια σημαντική έφεση προς τις θετικές επιστήμες. Στα 12 ήταν γνώστης του «λογισμού» , του μαθηματικού κλάδου που διδάσκονταν μεγαλύτεροι σε ηλικία μαθητές.
Παρόλα αυτά, ο Αϊνστάιν δεν ήταν πολύ καλός τα μαθήματα που δεν αφορούσαν τα μαθηματικά και τις επιστήμες, όπως η ιστορία και η γεωγραφία.
Ωστόσο, τα διάβασε, για να μπορέσει να περάσει στο περίφημο Πολυτεχνεία της Ζυρίχης, στα 16 του χρόνια.
Το Σινικό Τείχος είναι ορατό από το Διάστημα
Στις αρχές του 20ου αιώνα, υπήρχε η εντύπωση ότι το Σινικό Τείχος είναι ορατό με γυμνό μάτι από το Διάστημα.
65 χρόνια μετά, οι αστροναύτες του «Apollo 12», επιβεβαίωσαν ότι κάτι τέτοιο είναι πρακτικά αδύνατο.
Το ίδιο επιβεβαίωσε και η NASA πριν από μερικά χρόνια, όταν οι φήμες φούντωσαν για άλλη μια φορά.
Ωστόσο, μέρος του Σινικού Τείχους είναι δυνατόν να αποτυπωθεί φωτογραφικά από το Διάστημα, κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες και μόνο μέσω εξειδικευμένων τεχνολογικών εξοπλισμών των δορυφόρων, που η τροχιά τους είναι πιο κοντά στη γη.
Οι άνθρωποι έχουν μόνο πέντε αισθήσεις
Όραση, ακοή, όσφρηση, αφή και γεύση.
Οι περισσότεροι πιστεύουμε ότι οι αισθήσεις των ανθρώπων είναι συνολικά πέντε.
Το «μοντέλο» αυτό πηγάζει από τον Αριστοτέλη, ωστόσο νευροεπιστήμονες υποστηρίζουν ότι, πέρα από τις 5 βασικές αισθήσεις, υπάρχουν περίπου 22 με 33 επιπλέον.
Μερικές από αυτές είναι η αίσθηση της ισορροπίας, η αίσθησης της πείνας και της δίψας, η αίσθηση του πόνου, της θερμοκρασίας, του ελέγχου των μυών και η αίσθηση του χρόνου....
Πηγή: mixanitouxronou
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου