Δεν θα μετράει ο βαθμός του απολυτηρίου στον υπολογισμό των συνολικών μονάδων κάθε υποψηφίου για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Αυτή είναι η βασική αλλαγή στην υπάρχουσα πρόταση του υπουργείου Παιδείας για το νέο εξεταστικό σύστημα. Με τον τρόπο αυτό, το υπουργείο απομακρύνεται ακόμη περισσότερο από τις εξαγγελίες για δραστικές αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης, καθώς –έπειτα από διετές γράψε-σβήσε– κατέληξε σε ένα παρόμοιο σύστημα με το σημερινό, των τεσσάρων πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων. Αυτό συμβαίνει διότι στην πράξη αποδεικνύεται αδύνατη η ελεύθερη πρόσβαση των υποψηφίων σε σχολές ΑΕΙ με μεγάλη ζήτηση.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», το νέο σύστημα είναι έτοιμο και περιμένει το κυβερνητικό πράσινο φως. Ωστόσο, η αδυναμία του υπουργείου να υλοποιήσει προεκλογικές δεσμεύσεις του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και ο οξύς δημόσιος διάλογος που προκαλείται παγίως όταν τίθεται θέμα αλλαγών στο εξεταστικό σύστημα, φέρονται να έχουν οδηγήσει σε δεύτερες σκέψεις το Μέγαρο Μαξίμου ως προς την αναγκαιότητα το θέμα να παρουσιαστεί εν μέσω προεκλογικής περιόδου.
Ειδικότερα, ενόψει της ΔΕΘ του 2018, ο υπουργός Κώστας Γαβρόγλου παρουσίασε στις 3 Σεπτεμβρίου 2018 μία πρόταση-συμπίλημα των πορισμάτων του ΙΕΠ και του Εθνικού Διαλόγου. Εχουν περάσει πάνω από πέντε μήνες και το νομοσχέδιο δεν έχει παρουσιαστεί, κυρίως για πολιτικούς λόγους. Στο διάστημα αυτό, πάντως, υπήρξαν αλλαγές επί της πρότασης σε μία προσπάθεια να αμβλυνθούν τα σημεία της που προκαλούν αντιδράσεις. Ουσιαστικά, οι αλλαγές θα γίνουν μόνο στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών της Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Ασφαλείς πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι η τελική μορφή της πρότασης για το εξεταστικό σύστημα των μαθητών Γενικών Λυκείων είναι η εξής:
• Οι υποψήφιοι θα εξετάζονται υποχρεωτικά σε 4 μαθήματα, ενώ θα έχουν και τη δυνατότητα να εξεταστούν σε ένα επιπλέον, ώστε να μπορούν να διεκδικήσουν τις θέσεις σε σχολές και ενός δεύτερου επιστημονικού πεδίου.
• Τα εξεταζόμενα μαθήματα θα είναι τα ίδια με το σημερινό σύστημα, όπως αυτά προσδιορίζονται από την κατεύθυνση των υποψηφίων (Αρχαία, Ιστορία, Φυσική, Βιολογία, Μαθηματικά, Χημεία, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, Πληροφορική), πλην δύο αλλαγών. Στη θέση των Λατινικών θα εισαχθεί η Κοινωνιολογία, ενώ η Λογοτεχνία θα συνεξετάζεται με τα Νέα Ελληνικά, (η εξέταση θα είναι σε άγνωστο λογοτεχνικό κείμενο κατά τα πρότυπα της εξέτασης των υποψηφίων Επαγγελματικών Λυκείων).
• Η διδακτέα ύλη της Κοινωνιολογίας θα είναι συρραφή της διδακτέας ύλης που υπάρχει σήμερα για το μάθημα, όπως και το βιβλίο.
• Δεν θα προσμετρείται, κατά 10%, ο βαθμός του απολυτηρίου στις συνολικές μονάδες που θα συγκεντρώνουν οι υποψήφιοι στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Στόχος είναι να καμφθούν οι αντιδράσεις πως εάν συνυπολογίζονται οι βαθμοί των καθηγητών της τάξης, θα ενισχυθούν οι πιέσεις των γονιών προς τους καθηγητές για άριστους βαθμούς.
• Η εισαγωγή μόνο με το απολυτήριο Λυκείου θα ισχύει, αλλά η πράξη οδηγεί όσους την επιλέξουν σε τμήματα που το 2018 είχαν βάση εισαγωγής κάτω των 9.000 μονάδων (με άριστα τις 20.000).
Τέλος, χθες, το υπουργείο απάντησε στην εκπρόσωπο Τύπου της Ν.Δ. Μαρία Σπυράκη που ζήτησε να μην προχωρήσουν οι αλλαγές, καθώς απαιτείται συναίνεση. «Είναι αδιανόητο το αίτημα της Ν.Δ. να μην προχωρήσουν οι μεταρρυθμίσεις στο Λύκειο και στο σύστημα εισαγωγής, με το πρόσχημα των επικείμενων εθνικών εκλογών του Οκτωβρίου», ανέφερε το υπουργείο.
Πηγή: Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου