Απειθαρχία, μίσος, εκφοβισμός. Ενα νοσηρό κλίμα έχει απλωθεί στα σχολεία της χώρας, όπου εκπαιδευτικοί απειλούνται, τα όρια θολώνουν, οι κανονισμοί δεν εφαρμόζονται.
Το δεύτερο μέρος της έρευνας του «Βήματος» αποκαλύπτει ότι τα σημάδια της πολυετούς κοινωνικής κρίσης, τα διχαστικά εθνικιστικά συνθήματα και η ένταση που έχει φωλιάσει στα σχολεία της χώρας δημιουργούν πλέον τάσεις και συμπεριφορές που, σε αρκετές περιπτώσεις, είναι δύσκολο να αναχαιτιστούν.
Προβλήματα απειθαρχίας διατρέχουν το σύνολο του εκπαιδευτικού χώρου, ωστόσο, κορυφώνονται στον χώρο των Επαγγελματικών Λυκείων, η φυσιογνωμία των οποίων έχει αλλοιωθεί με την κατάργηση των ΤΕΙ, στα οποία και οι απόφοιτοί τους είχαν πρόσβαση σε μεγάλα ποσοστά.
«Δεν υπάρχει μέρα χωρίς κανένα πρόβλημα» λέει ο διευθυντής του 2ου Επαγγελματικού Λυκείου Αμαρουσίου Ευάγγελος Αρώνης μιλώντας στο «Βήμα». «Το νοσηρό κλίμα του διχασμού και του μίσους εισέρχεται όλο και πιο έντονα μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα και στη σχολική λειτουργία» σημειώνει από την πλευρά του ο ειδικός γραμματέας της ΟΛΜΕ (Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης) κ. Ανδρέας Παπαδαντωνάκης.
Την περασμένη εβδομάδα οι γονείς 12χρονου στην περιοχή Ζωγράφου κατήγγειλαν τη σεξουαλική κακοποίηση του γιου τους από εξωσχολικό 13χρονο μέσα στις τουαλέτες του σχολείου, ενώ στο θέμα παρενέβη η Αστυνομία, έγιναν μηνύσεις και το υπουργείο Παιδείας ζήτησε τη διενέργεια κατεπείγουσας ΕΔΕ. Παράλληλα σε σχολείο της Πάτρας μαθητής ήρθε πρόσφατα στα χέρια με καθηγητή τον οποίο γρονθοκόπησε βίαια και χρειάστηκε στη συνέχεια να μεταφερθεί σε νοσοκομείο.
Εκτός ορίων μαθητές και γονείς
«Τα παιδιά δεν τα πειράζει πλέον τίποτα. Αυθαδιάζουν και αρνούνται να ακολουθήσουν τους απλούς στοιχειώδεις κανόνες και το χειρότερο είναι ότι έχουν συμμάχους τους γονείς τους. Τους καλείς στο σχολείο να τους ενημερώσεις για θέμα απειθαρχίας των παιδιών τους και σου απαντούν ότι θα σου κάνουν μήνυση» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Κώστας Θεριανός, έμπειρος εκπαιδευτικός και συντονιστής εκπαιδευτικού έργου στην περιοχή της Αργυρούπολης.
«Τα παιδιά θέλουν μια διαφορετική προσέγγιση»
«Τα παιδιά θέλουν μια διαφορετική προσέγγιση. Πρέπει να νιώθουν ότι είσαι κοντά τους. Νιώθουν την πίεση γύρω τους και αντιδρούν. Ο εκπαιδευτικός σε αυτές τις περιόδους δεν είναι μόνο εκπαιδευτικός, αλλά και κοινωνικός λειτουργός» αναφέρει από την πλευρά του ο κ. Χαράλαμπος Κόκλας , εκπροσωπώντας την Γ’ ΕΛΜΕ Αθήνας.
Πηγή: Βήμα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου