Αν το μάθημά σας δεν είναι ελκυστικό και ενδιαφέρον για τα παιδιά με ΔΕΠ/Υ, τότε δεν πρόκειται να κερδίσετε την προσοχή τους και να μάθουν. Για να τα καταφέρετε, μπορείτε να εφαρμόσετε τις παρακάτω στρατηγικές. Είναι πολύ διασκεδαστικές και θα αρέσουν πολύ στους μαθητές σας.
@ Εμπλουτίστε τη διδασκαλία σας με ιστορίες, πραγματικά περιστατικά και ανέκδοτα. Οι ιστορίες, ιδίως όταν προέρχονται από τη ζωή και την παιδική ηλικία του εκπαιδευτικού, αρέσουν πολύ στα παιδιά.
@ Προσθέστε λίγο μυστήριο στη διδασκαλία σας. Βάλτε ένα ή περισσότερα αντικείμενα που έχουν σχέση με το μάθημα μέσα σε ένα κουτί, έτσι ώστε να μην φαίνονται. Αυτός ο τρόπος είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικός για να αρχίσουν συζητήσεις ή να γίνουν ασκήσεις γραπτής έκφρασης.
@ Ζητήστε την προσοχή των μαθητών χρησιμοποιώντας κάποιο μουσικό όργανο πχ ένα ξυλόφωνο, ένα κουδούνι, μια φλογέρα, ακόμα και κιθάρα.
@ Να χρησιμοποιείτε φράσεις που να δηλώνουν ξεκάθαρα, πέρα από οποιαδήποτε αμφιβολία, ότι πρόκειται να πείτε κάτι σημαντικό που πρέπει να το προσέξουν όλοι. Πχ «Όλοι ακίνητοι, αυτό είναι σημαντικό» ή «Ένα, δύο, τρία, όλα τα μάτια πάνω μου».
@ Ανοιγοκλείστε τα φώτα της τάξης ή σηκώστε το χέρι ψηλά όταν θέλετε να δείξετε ότι πρέπει να κάνουν ησυχία και να προσέξουν αυτό που τους λέτε. Για να εστιάσετε την προσοχή των παιδιών σε μια λέξη ή σε ένα αντικείμενο, μπορείτε να σβήσετε τα φώτα και με έναν φακό ή με ένα laser να δείξετε το αντικείμενο ή τη λέξη στον πίνακα.
@ Αφού δώσετε οδηγίες σε όλη την τάξη για το πώς πρέπει να εργαστούν σε μια συγκεκριμένη δραστηριότητα, καλέστε το παιδί με ΔΕΠ/Υ κοντά σας και εξηγείστε ξανά τις οδηγίες.
@ Χρησιμοποιείστε διαφανοσκόπια (projectores) για να κάνετε το μάθημά σας πιο κατανοητό και ευχάριστο. Μπορείτε να χωρίστε τα παιδιά σε ομάδες, να τους δώσετε διαφάνειες και χρωματιστούς μαρκαδόρους και να τους ζητήσετε να λύσουν εκεί την άσκηση των μαθηματικών και να την παρουσιάσουν στη συνέχεια σε όλη την τάξη. Η χρήση διαφανοσκοπίων μπορεί να βοηθήσει πολύ στην εκπαιδευτική πράξη, καθώς έχοντας έτοιμες τις διαφάνειες με τα κυριότερα σημεία του μαθήματος ή με σχεδιαγράμματα επεξηγηματικά, ο εκπαιδευτικός εστιάζει την προσοχή των μαθητών στις σημαντικές πληροφορίες, εξηγεί την ύλη καλύτερα, χωρίς να χάνει χρόνο με πρόχειρα σχεδιαγράμματα στον πίνακα. Άλλωστε, κάθε φορά που ο εκπαιδευτικός γυρίζει την πλάτη του στην τάξη για να γράψει κάτι στον πίνακα, χάνει την προσοχή των μαθητών του με ΔΕΠ/Υ.
Απόδοσης του άρθρου "Attention Getters for ADHD Children" της Sandra Rief στο περιοδικό ADDitude
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου