Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011

Τα παιδιά μαθαίνουν την αυτοεκτίμηση Αξιολόγηση και εμπειρίες από το πρόγραμμα «Αρετή»

Πώς είδαν τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα παιδιά και γονείς

«Μου άρεσε ο τρόπος που γινόταν το πρόγραμμα. Ότι εκφράζαμε εύκολα τα συναισθήματα και τις απόψεις μας. Νιώθαμε ωραία και δεν φοβόμασταν να πούμε αυτό που σκεφτόμασταν. Κάναμε ομαδικά παιχνίδια, διασκεδάζαμε και περνούσαμε ωραία. «»Μου άρεσε που πήγαμε εκδρομή στο δικαστήριο και παρακολουθήσαμε δίκη. Επίσης μου άρεσε που κάναμε θέατρα και κάναμε κατασκευές και σχέδια στην Τέχνη. Μου άρεσε που στο τελευταίο μάθημα κάναμε πάρτι και παίξαμε διάφορα ωραία παιχνίδια». Αυτές οι αφηγήσεις εξιστορούν τις εμπειρίες που αποκόμισαν η Μαρία και η Κάλια, που συμμετείχαν με άλλα 300 περίπου παιδιά στο Προληπτικό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Αρετή». Οι αφηγήσεις αυτές και πολλές άλλες περιλαμβάνονται στην έκθεση αξιολόγησης του Προγράμματος που διεξήχθη από το Παρατηρητήριο για τα Παιδιά και επιδόθηκε χθες στον Υπουργό Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης Λουκά Λουκά, από την Πρόεδρο του Παρατηρητηρίου Μαρία Βασιλειάδου και τον επιστημονικό υπεύθυνο Δρα Νεόφυτο Χαραλάμπους.
Τα παιδιά έγιναν πιο ήρεμα

Το Παρατηρητήριο για τα Παιδιά είναι ένας μη κυβερνητικός οργανισμός, που ασχολείται με την ευημερία και την ανάπτυξη των παιδιών. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα λειτουργεί εδώ και 4 χρόνια με τη χρηματοδότηση του Υπ. Δικαιοσύνης. H έκθεση αναφέρει ότι οι εκπαιδευμένοι δάσκαλοι πρόσεξαν πολλές αλλαγές στις συμπεριφορές και στα συναισθήματα των παιδιών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, που ήταν πολύ θετικές. Στο τέλος έγινε αξιολόγηση του προγράμματος σε 20 παραμέτρους του. Τα σημαντικότερα ευρήματα από την ποσοτική αξιολόγηση ήταν ότι ο μέσος όρος της αυτοεκτίμησης των παιδιών αυξήθηκε κατά 14 εκατοστιαίες μονάδες (από 68% σε 82%) και ότι όλα τα παιδιά που συμμετείχαν έγιναν πιο ήρεμα, πιο δραστήρια, πιο ειρηνικά, πιο συνεργάσιμα, πιο δημιουργικά, πιο τολμηρά, πιο δίκαια, πιο υπεύθυνα και πιο επιμελή. Παράλληλα, η έρευνα έδειξε ότι αρκετά αρνητικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας σημείωσαν αισθητή μείωση. Μεταξύ άλλων, αυτά ήταν το άγχος τους, η επιθετικότητα, η νευρικότητα, η ανταγωνιστικότητα, η αδιαφορία, η ντροπαλότητα και η αρνητικότητα

«Προληπτικά και όχι πυροσβεστικά»

Σύμφωνα με την Πρόεδρο του Παρατηρητηρίου του Παιδιού Μαρία Βασιλειάδου, το εν λόγω πρόγραμμα «φέρνει τα παιδιά σε επαφή με τις αξίες της ζωής, όπως είναι η ευθύνη, η αγάπη και η αληλλεγγύη, ώστε να εμφυσήσουν αυτές τις αρχές». Ο εμπνευστής του προγράμματος, Δρ Νεόφυτος Χαραλάμπους, δήλωσε στη «Σ» ότι «πέραν των όποιων αποτελεσμάτων της αξιολόγησης, μεγάλη αξία έχουν και τα σχόλια των παιδιών. Θεωρώ ότι το πρόγραμμα έχει πάρα πολύ καλά αποτελέσματα. Τα προβλήματα της βίας στα γήπεδα, των ναρκωτικών και άλλα που μαστίζουν την κοινωνία μας μπορούν να αποφευχθούν με το να λαμβάνονται προληπτικά μέτρα και όχι πυροσβεστικά».

Μαρτυρίες παιδιών και γονέων

Γιώργος - Μαθητής: Κάτι που άλλαξα είναι ότι έγινα πιο ευγενικός. Παλιά δεν ήξερα τι σημαίνει προσφορά και τώρα ξέρω.

Ελένη - Μαθήτρια: Άλλαξε ο τρόπος σκέψης μου, πώς να συμπεριφέρομαι σωστά στους άλλους. Έμαθα να συνεργάζομαι και να επικοινωνώ με τους φίλους μου. Να μη σχολιάζω τους άλλους άσχημα πριν τους γνωρίσω καλά.

Μαργαρίτα - Μητέρα: Αισθάνομαι ικανοποίηση για το γεγονός ότι το παιδί μου έχει τη δυνατότητα να λαμβάνει μέρος σ’ αυτό το πρόγραμμα, το οποίο του δίνει την ευκαιρία να περάσει το χρόνο του ευχάριστα και μέσα από το παιχνίδι να αποκομίσει σημαντικές γνώσεις. Επίσης, το γεγονός ότι ο γιος μου είναι μοναχοπαίδι, αυτό τον βοηθά να μάθει να προσαρμόζεται πιο εύκολα στην ομάδα.

Έλενα - Μητέρα: Πρόσεξα ότι η κόρη μου έγινε πιο υπάκουη, ευγενική, πρόθυμη να προσφέρει αγάπη και βοήθεια. Επίσης, έγινε πιο κοινωνική και έχει αποκτήσει περισσότερες φίλες.

Πηγή: sigmalive

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου