Η διαχείριση του χρόνου του μαθήματος έχει να κάνει με το ρυθμό στον οποίο διδάσκετε και τον τρόπο με τον οποίο διατηρείτε το ενδιαφέρον και την προσοχή στα μαθήματά σας. Η συμβατική μορφή της εισαγωγής, που ακολουθείται από σιωπηλή εργασία, μέχρι τελικά να κλείσουν τα βιβλία και να φύγουν από την αίθουσα δεν είναι αποτελεσματικό μοντέλο για τους περισσότερους μαθητές, ειδικά για τα παιδιά που παρουσιάζουν προβλήματα συμπεριφοράς, κοινωνικές και συναισθηματικές διαταραχές.
Σχεδιάστε τα μαθήματά σας έτσι ώστε να έχουν αλλαγές στο ρυθμό και στο βαθμό προσοχής που απαιτείται.
- Ενσωματώστε σύντομα, ενδιαφέροντα διαλείμματα.
- Αλλάξτε τον τρόπο παράδοσης.
- Ακολουθήστε μία γραπτή εργασία με μία διαφορετική δραστηριότητα.
- Καινοτομήστε στο στυλ της εργασίας.
- Επανασχεδιάστε ένα μάθημα αν τα πράγματα δεν πάνε σύμφωνα με το σχέδιο.
-Αλλάξτε τη δραστηριότητα ή προχωρήστε σε κάτι άλλο νωρίτερα από ότι σκοπεύατε αρχικά.
- Να είστε ελαστικοί όσον αφορά την δουλειά που απαιτείται, αλλά ποτέ μην ελαττώνετε τις προσδοκίες.
Μπορεί να είναι χρήσιμο να υποσχεθείτε κάτι ιδιαίτερο στο τέλος ή στη μέση του μαθήματος. Κάντε συμφωνίες με τους μαθητές για το χρόνο ολοκλήρωσης και τα κίνητρα που προσφέρετε αν η εργασία ολοκληρωθεί επιτυχώς και εγκαίρως. Βρείτε τι διασκεδάζει όλη την τάξη και θυμηθείτε να συμπεριλάβετε τους "δύσκολους" μαθητές (βεβαιωθείτε όμως ότι μπορούν να τα καταφέρουν με τη δραστηριότητα).
Ένα σχέδιο μαθήματος θα πρέπει να είναι ένα καλοσχεδιασμένο μωσαϊκό που περιλαμβάνει:
- Προσεκτική διαχείριση του χρόνου.
- Αλλαγές ρυθμού.
- Ποικιλία.
- Καλή εκμάθηση.
Αν το επιτύχετε αυτό, θα δείτε ότι όλη η τάξη θα διαθέτει υψηλότερα επίπεδα συγκέντρωσης και θα παράγει καλύτερες εργασίες. Οι μαθητές με προβλήματα συμπεριφοράς και κοινωνικές και συναισθηματικές διαταραχές τείνουν να μη δουλεύουν με γραμμικό τρόπο και βαριούνται εύκολα. Πρέπει πάντα να το έχετε αυτό στο μυαλό σας.
Απόδοση του κειμένου "Lesson Timing" από το βιβλίο Howarth, R. (2080), 100 IDEAS for supporting pupils with social, emotional and behavioural difficulties. Continuum, σελ. 29
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου