Πέμπτη 5 Μαΐου 2016

Και το σχολικό περιβάλλον παίζει ρόλο στις διαταραχές πρόσληψης τροφής

Το σχολικό περιβάλλον φαίνεται να συμβάλλει και αυτό στην πιθανότητα εμφάνισης διαταραχής πρόσληψης τροφής, ειδικά στα κορίτσια, σύμφωνα με διεθνή μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο International Journal of Epidemiology

Εδώ και χρόνια οι γιατροί είχαν υποψιαστεί ότι, πέρα από άλλους παράγοντες κινδύνου, κάποια σχολεία φαίνεται να επιδρούν αρνητικά περισσότερο από άλλα. 

Έτσι, σύμφωνα με τη βρετανο-σουηδική επιστημονική έρευνα, όσο περισσότερα κορίτσια έχει μια τάξη και όσο πιο μορφωμένοι είναι οι γονείς των μαθητών, τόσο αυξάνει ο κίνδυνος εκδήλωσης διαταραχής πρόσληψης τροφής στα παιδιά.

Οι ερευνητές από τέσσερα βρετανικά πανεπιστήμια (Οξφόρδης, Λονδίνου, Μπρίστολ, Σχολή Υγιεινής και Τροπικής Ιατρικής Λονδίνου) και το Ινστιτούτο Καρολίνσκα του Πανεπιστημίου της Στοκχόλμης, με επικεφαλής την παιδοψυχίατρο Δρ Έλεν Μπουλντ του Τμήματος Ψυχιατρικής της Οξφόρφης, παρατήρησαν ότι στα σχολεία με μικρότερα ποσοστά κοριτσιών στις τάξεις και με χαμηλότερο μορφωτικό επίπεδο γονέων (λιγότεροι πτυχιούχοι ανώτατης εκπαίδευσης) είναι λιγότερα και τα περιστατικά διατροφικών διαταραχών μεταξύ των μαθητριών.

Σύμφωνα με την μελέτη, περίπου το 6% των κοριτσιών στην εφηβεία, δηλαδή δύο μαθήτριες σε μια τάξη 30 παιδιών, εμφανίζουν κάποια διαταραχή πρόσληψης τροφής, όπως νευρογενή ανορεξία ή βουλιμία. 

Όπως εξηγεί η Δρ Μπουλντ, «οι διαταραχές πρόσληψης τροφής έχουν τεράστια επίπτωση στις ζωές των νέων που υποφέρουν από αυτές, γι' αυτό είναι σημαντικό να κατανοήσουμε τους σχετικούς παράγοντες κινδύνου, ώστε να τους αντιμετωπίσουμε».

Βέβαια, προς το παρόν δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο με ποιό ακριβώς τρόπο ορισμένα σχολεία συνδράμουν στην επιρρέπεια ορισμένων μαθητριών στις εν λόγω διαταραχές. Εικάζεται πάντως ότι σε κάποια σχολεία -ιδίως εκεί όπου αφθονούν τα κορίτσια μορφωμένων γονέων- πιο εύκολα επικρατεί η «κουλτούρα» διαταραχών πρόσληψης τροφής, η οποία γίνεται «κολλητική» σαν επιδημία και εξαπλώνεται σιγά-σιγά σε όλο το σχολείο.

Από την άλλη, η έρευνα επισημαίνει ότι μερικά σχολεία είναι πολύ πιο ευαισθητοποιημένα και αποτελεσματικά σε σχέση με άλλα, στο να εντοπίζουν τις διατροφικές διαταραχές των μαθητριών, έτσι ώστε το πρόβλημα να αντιμετωπίζεται έγκαιρα από τους ειδικούς.

Επιμέλεια: Μαίρη Μπιμπή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου