Μαθητές υπερκινητικοί, με διάσπαση προσοχής, επιθετικοί απέναντι στους συμμαθητές τους, με χαμηλές σχολικές επιδόσεις. Δεν πρόκειται για τον «ιό» της εφηβείας, αλλά για τις πρώτες ενδείξεις της σχολικής αποτυχίας, η οποία τείνει να εξελιχθεί σε σύγχρονη νόσο, οδηγώντας σε απόγνωση τους μαθητές με απειλητικές συνέπειες, ακόμη και για την ίδια την υγεία τους.
«Εάν οι μαθησιακές δυσκολίες είναι η νόσος, η μαθησιακή απελπισία αποτελεί την κακοήθεια της νόσου, η οποία συχνά συνθλίβει το μαθητή ανάμεσα στις προσδοκίες του εαυτού του και των γονέων του, τις απαιτήσεις του συστήματος και των πτωχών έως ανύπαρκτων επιτεύξεων», εξηγεί στον «Α» ο αναπληρωτής καθηγητής Παιδιατρικής - Αναπτυξιολογίας στο ΑΠΘ και διευθυντής του Ιατρείου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής της Γ΄ Παιδιατρικής Κλινικής του Ιπποκράτειου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Καρδαράς.
1.500 - 2.000 μαθητές κάθε χρόνο
Το ιατρείο του επισκέπτονται κάθε χρόνο 1.500 - 2.000 μαθητές από τη Βόρεια Ελλάδα και όπως θα αναφέρει και ο ίδιος στο πλαίσιο της ανακοίνωσής του με θέμα «Η σχολική αποτυχία στην εφηβεία», που θα παρουσιαστεί στο 40ό Παιδιατρικό Συνέδριο της Παιδιατρικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος (27 - 28 Μαρτίου), κάθε χρόνο αυξάνεται ο αριθμός των παιδιών που «νοσούν» από τη σχολική απελπισία. «Πρόκειται για μία κατάσταση που διακρίνει τον έφηβο όταν για διάφορους λόγους δεν υπάρχει καμία βελτίωση στη σχολική του επίδοση παρά τις προσπάθειες που καταβάλλει. Δυστυχώς, η αντιμετώπιση αυτών των παιδιών είναι εντελώς διαφορετική από τη δέουσα. Το πιο σημαντικό για να κάνουμε τον έφηβο να πιστέψει και πάλι στον εαυτό του είναι να ενδυναμώσουμε την αυτοπεποίθησή του. Αυτή είναι το κίνητρο για να συνεχίσει μια προσπάθεια που φαίνεται... χαμένη από χέρι. Η ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης του μαθητή καλλιεργείται συνειδητά και συστηματικά μέσα από την καθημερινή πρακτική στο σχολείο και στο σπίτι, έτσι ώστε τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να βιώνουν έστω και για λίγο την αίσθηση της επιτυχίας», αναφέρει.
1.500 - 2.000 μαθητές κάθε χρόνο
Το ιατρείο του επισκέπτονται κάθε χρόνο 1.500 - 2.000 μαθητές από τη Βόρεια Ελλάδα και όπως θα αναφέρει και ο ίδιος στο πλαίσιο της ανακοίνωσής του με θέμα «Η σχολική αποτυχία στην εφηβεία», που θα παρουσιαστεί στο 40ό Παιδιατρικό Συνέδριο της Παιδιατρικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος (27 - 28 Μαρτίου), κάθε χρόνο αυξάνεται ο αριθμός των παιδιών που «νοσούν» από τη σχολική απελπισία. «Πρόκειται για μία κατάσταση που διακρίνει τον έφηβο όταν για διάφορους λόγους δεν υπάρχει καμία βελτίωση στη σχολική του επίδοση παρά τις προσπάθειες που καταβάλλει. Δυστυχώς, η αντιμετώπιση αυτών των παιδιών είναι εντελώς διαφορετική από τη δέουσα. Το πιο σημαντικό για να κάνουμε τον έφηβο να πιστέψει και πάλι στον εαυτό του είναι να ενδυναμώσουμε την αυτοπεποίθησή του. Αυτή είναι το κίνητρο για να συνεχίσει μια προσπάθεια που φαίνεται... χαμένη από χέρι. Η ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης του μαθητή καλλιεργείται συνειδητά και συστηματικά μέσα από την καθημερινή πρακτική στο σχολείο και στο σπίτι, έτσι ώστε τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να βιώνουν έστω και για λίγο την αίσθηση της επιτυχίας», αναφέρει.
Αιτίες
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι αιτίες που αναγκάζουν ένα παιδί να μην τα πηγαίνει καλά στα μαθήματα είναι πολλές, με πρώτη από όλες τη σχολική ανωριμότητα. Ακόμη, στους παράγοντες που επηρεάζουν τις σχολικές επιδόσεις εντάσσονται και η ποιότητα του σχολικού κλίματος, η σχολική κουλτούρα, το μαθησιακό περιβάλλον και δομικά γνωρίσματα και προτεραιότητες της εκπαιδευτικής πολιτικής. «Η έγκαιρη διάγνωση και αξιολόγηση προβλημάτων δυσπροσαρμογής των παιδιών στο σχολείο, σε συνδυασμό με κατάλληλες συμβουλευτικές παρεμβάσεις, μπορεί να οδηγήσει στη βελτίωση της συμπεριφοράς και στην πρόληψη ψυχικών διαταραχών», καταλήγει ο κ. Καρδαράς.
Πηγή: Αγγελιοφόρος
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι αιτίες που αναγκάζουν ένα παιδί να μην τα πηγαίνει καλά στα μαθήματα είναι πολλές, με πρώτη από όλες τη σχολική ανωριμότητα. Ακόμη, στους παράγοντες που επηρεάζουν τις σχολικές επιδόσεις εντάσσονται και η ποιότητα του σχολικού κλίματος, η σχολική κουλτούρα, το μαθησιακό περιβάλλον και δομικά γνωρίσματα και προτεραιότητες της εκπαιδευτικής πολιτικής. «Η έγκαιρη διάγνωση και αξιολόγηση προβλημάτων δυσπροσαρμογής των παιδιών στο σχολείο, σε συνδυασμό με κατάλληλες συμβουλευτικές παρεμβάσεις, μπορεί να οδηγήσει στη βελτίωση της συμπεριφοράς και στην πρόληψη ψυχικών διαταραχών», καταλήγει ο κ. Καρδαράς.
Πηγή: Αγγελιοφόρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου