Σύμφωνα με ειδησεογραφικό πρακτορείο, η έρευνα που πραγματοποιήθηκε από δύο κορυφαία στελέχη του Facebook στην Αυστραλία, χρησιμοποιεί αλγόριθμους για τη συλλογή δεδομένων (μέσω μηνυμάτων, εικόνων και αντιδράσεων) σχετικά με τη συναισθηματική κατάσταση των 6,4 εκατομμυρίων «μαθητών», «φοιτητών» και «νέων Αυστραλών Και Νέο Ζηλανδών», υποδεικνύοντας τις στιγμές που οι νέοι αυτοί χρειάζονται να τονώσουν την αυτοπεποίθησή τους. Με άλλα λόγια, τα δεδομένα λένε πότε οι νέοι αισθάνονται «άχρηστοι» ή «ανασφαλείς» και είναι επομένως πιο δεκτικοί στο να λάβουν διαφημίσεις.
Ένας εκπρόσωπος του Facebook δήλωσε ότι οι πληροφορίες που συλλέγει δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ για στοχευμένες διαφημίσεις: “Το Facebook δεν προσφέρει εργαλεία που να στοχεύουν τους χρήστες με βάση τη συναισθηματική τους κατάσταση. Η ανάλυση που πραγματοποίησε ένας Αυστραλός ερευνητής, είχε σκοπό να βοηθήσει τους εμπόρους να καταλάβουν πώς εκφράζονται οι άνθρωποι στο Facebook”, δήλωσε ο εκπρόσωπος. “Αυτή τη στιγμή προσπαθούμε να διορθώσουμε το πρόβλημα που έχει προκύψει.”
Ωστόσο, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι αλγόριθμοι συλλογής δεδομένων όπως αυτός, όχι απλά υπάρχουν, αλλά σύμφωνα με τις βασικές αρχές της παραγωγής για το κέρδος, χρησιμοποιούνται συνεχώς.
Αυτό που κάνει τα πράγματα χειρότερα για το Facebook είναι ότι η παρακολούθηση των συναισθημάτων των νέων σε πραγματικό χρόνο, φαίνεται να παραβιάζει τον Αυστραλιανό νόμο για τις διαφημιστικές και εμπορικές δραστηριότητες προς τα παιδιά.
Όπως επισημαίνει η The Australian, ο νόμος ορίζει ως παιδί ένα άτομο ηλικίας 14 ετών και κάτω και δηλώνει ότι τα παιδιά πρέπει να “αποκτήσουν ρητή συγκατάθεση γονέα ή κηδεμόνα προτού ασκήσουν οποιαδήποτε δραστηριότητα που θα οδηγήσει στη συλλογή ή την αποκάλυψη … των προσωπικών πληροφοριών τους.” Δηλαδή “πληροφορίες που προσδιορίζουν το παιδί ή μπορούν να εντοπίσουν το παιδί.”
Η συλλογή πληροφοριών του Facebook για τους νέους και τα αρνητικά τους συναισθήματα, όπως «άγχος», «ηττοπάθεια» κτλ, φαίνεται να είναι αντίθετες με τα ηθικά πρότυπα του Συνδέσμου Εθνικών Διαφημιζομένων της Αυστραλίας (AANA).
Η έκθεση είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα της υπηρεσίας του Facebook, που χρησιμοποιείται για την εξυπηρέτηση αυτού που κάποιοι θα θεωρούσαν ανήθικη διαφήμιση. Μια έρευνα ProPublica το 2016 ισχυρίστηκε ότι η πλατφόρμα επέτρεψε στους διαφημιζόμενους να κάνουν διακρίσεις κατά φυλή – αυτό που το Facebook αποκαλεί ετικέτα “εθνοτικής συγγένειας”.
Ίσως η είδηση ότι το Facebook επιτρέπει στις διαφημίσεις να στοχεύουν νέους Αυστραλούς με βάση τη χαμηλή συναισθηματική τους κατάσταση θα οδηγήσει σε μια ακόμα αλλαγή πολιτικής. Είτε αυτό, είτε μπορεί να δημιουργήσει ακόμη περισσότερα εργαλεία AI, για να προσπαθήσει και να αντιμετωπίσει το πρόβλημα.
Πηγή: secnews
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου