Μία εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας ήρθε να ανατρέψει όλη τη δομή και τη φιλοσοφία λειτουργίας του ολοήμερου νηπιαγωγείου, ανατρέποντας μάλιστα την υπουργική απόφαση με την οποία καθορίζεται το ωρολόγιο πρόγραμμα λειτουργίας.
Δίνει τη δυνατότητα το υπουργείο για την αποχώρηση των νηπίων πριν από τη λήξη του υποχρεωτικού ωραρίου. Το ωράριο λειτουργίας τελειώνει στις 16:00. Οσοι γονείς επιθυμούν μπορούν να παίρνουν τα παιδιά τους, σύμφωνα με τη νέα εγκύκλιο, στις 14:00.
Σκοπός, κατά το υπουργείο, είναι η διευκόλυνση των γονέων. Ανατρέπεται έτσι όμως η διδακτική λειτουργία, που δεν μπορεί να γίνει το απόγευμα με όσα παιδιά μείνουν, γιατί αυτό καθιερώνει δύο ταχυτήτων νηπιαγωγείο: για τα παιδιά πλήρους προγράμματος και τα παιδιά μειωμένου προγράμματος. Προφανώς, λοιπόν, το νηπιαγωγείο μετά τις 14:00 θα μετατρέπεται σε χώρο φύλαξης παιδιών, αντί για σχολείο. Χαμένα θα είναι τα παιδιά που θα μένουν μέχρι το τέλος του ωραρίου, αφού δεν θα μπορούν να διδαχθούν τίποτα το ουσιαστικό.
Το χαρακτηριστικό του νηπιαγωγείου είναι ότι υπάρχει εκπαιδευτικό πρόγραμμα βασισμένο στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Αυτό το ξεχωρίζει από τους παιδικούς σταθμούς, το κάνει σχολείο και χρειάζεται εκπαιδευτικούς νηπιαγωγούς για να λειτουργήσει. Με μία μόνο εγκύκλιο το υπουργείο ανατρέπει νόμους και υπουργικές αποφάσεις και αλλάζει το χαρακτήρα του σχολείου. Θα είναι σχολείο το πρωί και χώρος φύλαξης παιδιών μετά το μεσημέρι.
Πρώτο ερώτημα είναι πώς μπορεί να ανατρέπονται οι νόμοι και οι υπουργικές αποφάσεις με μία εγκύκλιο. Η διαδικασία, όμως, δεν είναι το σημαντικό. Το σημαντικό είναι το δεύτερο ερώτημα: υπάρχει σχέδιο ή κάνουμε ό,τι να 'ναι;
Το επόμενο βήμα
Τι θα φέρει η νέα ρύθμιση; Εξοικονόμηση πόρων, αυτός πρέπει να είναι ο μη ανακοινώσιμος στόχος. Θα υπάρχει μία νηπιαγωγός σε κάθε ολοήμερο τμήμα μέχρι τις 14:00 και μετά, τις δύο επόμενες ώρες, δεν θα χρειάζεται μόνιμη νηπιαγωγός. Θα μπορεί να εξυπηρετείται από μία νηπιαγωγό αναπληρώτρια μειωμένου ωραρίου. Στο μέλλον θα μπορούσαν να χρησιμοποιούνται και βρεφονηπιοκόμοι, αφού δεν πρόκειται για σχολείο, αλλά για παιδικό σταθμό μετά τις 14:00. Η εξοικονόμηση χρημάτων είναι πολύ μεγάλη. Μπορούν να αποχωρήσουν όσοι υπάλληλοι θέλουν, συνταξιοδοτούμενοι, και δεν θα χρειαστεί καμία πρόσληψη για πολλά χρόνια. Ο στόχος μείωσης των δημόσιων υπαλλήλων επιτυγχάνεται, εις βάρος όμως των παιδιών.
Δίνει τη δυνατότητα το υπουργείο για την αποχώρηση των νηπίων πριν από τη λήξη του υποχρεωτικού ωραρίου. Το ωράριο λειτουργίας τελειώνει στις 16:00. Οσοι γονείς επιθυμούν μπορούν να παίρνουν τα παιδιά τους, σύμφωνα με τη νέα εγκύκλιο, στις 14:00.
Σκοπός, κατά το υπουργείο, είναι η διευκόλυνση των γονέων. Ανατρέπεται έτσι όμως η διδακτική λειτουργία, που δεν μπορεί να γίνει το απόγευμα με όσα παιδιά μείνουν, γιατί αυτό καθιερώνει δύο ταχυτήτων νηπιαγωγείο: για τα παιδιά πλήρους προγράμματος και τα παιδιά μειωμένου προγράμματος. Προφανώς, λοιπόν, το νηπιαγωγείο μετά τις 14:00 θα μετατρέπεται σε χώρο φύλαξης παιδιών, αντί για σχολείο. Χαμένα θα είναι τα παιδιά που θα μένουν μέχρι το τέλος του ωραρίου, αφού δεν θα μπορούν να διδαχθούν τίποτα το ουσιαστικό.
Το χαρακτηριστικό του νηπιαγωγείου είναι ότι υπάρχει εκπαιδευτικό πρόγραμμα βασισμένο στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Αυτό το ξεχωρίζει από τους παιδικούς σταθμούς, το κάνει σχολείο και χρειάζεται εκπαιδευτικούς νηπιαγωγούς για να λειτουργήσει. Με μία μόνο εγκύκλιο το υπουργείο ανατρέπει νόμους και υπουργικές αποφάσεις και αλλάζει το χαρακτήρα του σχολείου. Θα είναι σχολείο το πρωί και χώρος φύλαξης παιδιών μετά το μεσημέρι.
Πρώτο ερώτημα είναι πώς μπορεί να ανατρέπονται οι νόμοι και οι υπουργικές αποφάσεις με μία εγκύκλιο. Η διαδικασία, όμως, δεν είναι το σημαντικό. Το σημαντικό είναι το δεύτερο ερώτημα: υπάρχει σχέδιο ή κάνουμε ό,τι να 'ναι;
Το επόμενο βήμα
Τι θα φέρει η νέα ρύθμιση; Εξοικονόμηση πόρων, αυτός πρέπει να είναι ο μη ανακοινώσιμος στόχος. Θα υπάρχει μία νηπιαγωγός σε κάθε ολοήμερο τμήμα μέχρι τις 14:00 και μετά, τις δύο επόμενες ώρες, δεν θα χρειάζεται μόνιμη νηπιαγωγός. Θα μπορεί να εξυπηρετείται από μία νηπιαγωγό αναπληρώτρια μειωμένου ωραρίου. Στο μέλλον θα μπορούσαν να χρησιμοποιούνται και βρεφονηπιοκόμοι, αφού δεν πρόκειται για σχολείο, αλλά για παιδικό σταθμό μετά τις 14:00. Η εξοικονόμηση χρημάτων είναι πολύ μεγάλη. Μπορούν να αποχωρήσουν όσοι υπάλληλοι θέλουν, συνταξιοδοτούμενοι, και δεν θα χρειαστεί καμία πρόσληψη για πολλά χρόνια. Ο στόχος μείωσης των δημόσιων υπαλλήλων επιτυγχάνεται, εις βάρος όμως των παιδιών.
Πηγή: Αγγελιοφόρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου