Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2011

ΚΕ.Δ.Δ.Υ.: Κοντά στους μαθητές με αισθητηριακές αναπηρίες

Το είδος της εκπαίδευσης που πρέπει να έχουν κατά τη μαθησιακή τους πορεία για την απόκτηση γνώσεων, άριστο επίπεδο επικοινωνίας, στάσεων, ικανοτήτων και πολλών άλλων δεξιοτήτων, στους μαθητές που παρουσιάζουν αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), καθορίζει το Κέντρο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης Τρικάλων.
Υποστήριξη
Συγκεκριμένα όπως αναφέρει ο Προϊστάμενος του Κέντρου κ. Απόστολος Σπαθής, σημαντική είναι η υποστήριξη των κωφών – βαρήκοων μαθητών από το ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ν. Τρικάλων, καθώς εισηγείται την παράλληλη εκπαίδευσή τους από εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής κατά τη φοίτησή τους στο Γυμνάσιο. Η παράλληλη στήριξη – συνεκπαίδευση , σύμφωνα με τον ίδιο είναι μια από τις δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) που εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια στα τυπικά σχολεία γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Στόχος
Στόχο, επισημαίνει ο κ. Σπαθής, έχει την πλήρη, ισότιμη και χωρίς διακρίσεις ένταξη και συμμετοχή των μαθητών στη συνήθη τάξη, με την κατάλληλη εκπαιδευτική υποβοήθηση κατά τις διεργασίες μάθησης. Η παράλληλη στήριξη πραγματοποιείται από εκπαιδευτικούς με σπουδές στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση με τρόπο, ώστε ο μαθητής να μην απομακρύνεται από την τάξη του. Ένα από τα απαραίτητα προσόντα που πρέπει να διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί που καλούνται να διδάξουν, τονίζει ακόμα ο κ. Σπαθής, είναι η άριστη γνώση της Ελληνικής Νοηματικής γλώσσας. Η Ελληνική Νοηματική γλώσσα αναγνωρίζεται ως ισότιμη με τη Νέα Ελληνική και χρησιμοποιείται στους μαθητές αυτούς για την ανάπτυξη του επιπέδου των επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων.
Τμήμα Ένταξης
Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, κατόπιν εισηγήσεως του ΚΕ.Δ.Δ.Υ., λειτουργεί από το 2004 τμήμα ένταξης κωφών – βαρηκόων μαθητών στο 11ο Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων. Στο πλαίσιο της ισότιμης και υποχρεωτικής εκπαίδευσης για τη φοίτηση των μαθητών στο Γυμνάσιο αλλά και για το λόγο ότι δεν υπάρχει αντίστοιχο τμήμα ένταξης, το ΚΕ.Δ.Δ.Υ. προτείνει τη μορφή της παράλληλης στήριξης – συνεκπαίδευσης τουλάχιστον σε βασικά μαθήματα θεωρητικής και πρακτικής κατεύθυνσης. Βεβαίως, για την πρόταση αυτή λαμβάνεται υπόψη το επίπεδο της λειτουργικότητας, καθώς και άλλα στοιχεία του μαθητή που προκύπτουν από τη διενεργηθείσα αξιολόγηση της διεπιστημονικής επιτροπής του ΚΕ.Δ.Δ.Υ.
Την τρέχουσα σχολική χρονιά, το Υπουργείο Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. ενέκρινε όλες τις παράλληλες στηρίξεις των μαθητών με αισθητηριακό πρόβλημα ακοής που φοιτούν στο Γυμνάσιο και διόρισε για τη συνεκπαίδευση εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής διαφόρων ειδικοτήτων. Το ΚΕ.Δ.Δ.Υ. υποστηρίζει ανελλιπώς την προσπάθεια των εκπαιδευτικών στο πρόγραμμα συνεκπαίδευσης των μαθητών, καταλήγει ο Προϊστάμενος του Κέντρου.

Πηγή: Η ΕΡΕΥΝΑ 11 Φεβρουαρίου 2011 via ΑναπηρίαΤώρα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου