Τι ακριβώς είναι ένα «Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών»; (Μodel United Νations) Πρόκειται για ένα διεθνές συνέδριο, στο οποίο συγκεντρώνονται νέοι από όλες τις γωνιές του πλανήτη και για πέντε ημέρες συμμετέχουν σε μια «προσομοίωση» διεθνούς συνόδου του ΟΗΕ.
Με λίγα λόγια, η οργάνωση λειτουργεί ως εξής: κάθε μαθητής ή φοιτητής μετατρέπεται στον διπλωματικό εκπρόσωπο μιας χώρας και την εκπροσωπεί στις διαβουλεύσεις της αντίστοιχης επιτροπής. Εκατοντάδες νέοι από όλο τον κόσμο συγκεντρώνονται σε έναν συνεδριακό χώρο και δημιουργείται έτσι ένα πρωτότυπο «κατασκεύασμα»: μια διεθνής σύνοδος του ΟΗΕ με όλες τις τυπικές προδιαγραφές (Γενική Συνέλευση, Συμβούλιο Ασφαλείας, επιτροπές, επίσημες διαβουλεύσεις κ.λπ.). Υπάρχει ωστόσο μια σημαντική διαφορά: όλοι οι κοστουμαρισμένοι διπλωμάτες είναι ηλικίας... από 14 ως 30 ετών!
Μα, τούρκεψε ο Ελληνας;..
Το να κάνεις τον διπλωμάτη στα 16 σου είναι από μόνο του πρόκληση, ωστόσο ο πιο ενδιαφέρων «κανόνας» της διοργάνωσης είναι ο εξής: όλοι οι συμμετέχοντες είναι υποχρεωμένοι να εκπροσωπήσουν μια χώρα διαφορετική από τη δική τους! Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι δεν είναι καθόλου απίθανο να εμφανισθούν «παράδοξα» σχήματα - τα οποία θα σόκαραν αρκετούς σκληροπυρηνικούς συμπατριώτες μας- όπως ένας έλληνας φοιτητής να εκπροσωπεί την Τουρκία ή ένας μαθητής των ΗΠΑ να μετατραπεί σε πρεσβευτή της Βενεζουέλας! Ωστόσο, αυτές οι «άβολες» συνθήκες είναι και η μεγαλύτερη πρόκληση για τους λάτρεις των Μοντέλων, γιατί τους αναγκάζουν να δουν το διεθνές πολιτικό σκηνικό «από την ανάποδη», υποστηρίζοντας συχνά την αντίθετη πλευρά από αυτή που για χρόνια υποστήριζαν.
Διασκέδαση... κολλητική
Σε ένα Μοντέλο ΟΗΕ βέβαια υπάρχει ένας ακόμη παράγοντας, εξίσου σημαντικός με τη διπλωματία: η διασκέδαση! «Αν ξεκινήσεις... κολλάς», σχολιάζει με νόημα ο Πάνος Εφραίμογλου, προσθέτοντας ότι στην αρχή ξεκίνησε ως απλός σύνεδρος και ύστερα από αρκετά χρόνια εμπειρίας ανέλαβε και διάφορους οργανωτικούς ρόλους, όπως του προέδρου της Γενικής Συνέλευσης σε συνέδρια της Γερμανίας.
«Είναι μια μοναδική ευκαιρία να γνωρίσεις νέους κάθε εθνικότητας, να μάθεις πολλά για τις διαφορετικές νοοτροπίες και να διασκεδάσειςενώ την ίδια στιγμή ενημερώνεσαι σε πολύ υψηλό επίπεδο για φλέγοντα θέματα διεθνούς ενδιαφέροντος» προσθέτει η Κλαίρη Σάχα, φοιτήτρια του τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η ίδια έχει συμμετάσχει σε πολλά Μοντέλα, της Γερμανικής Σχολής Αθηνών και του Πανεπιστημίου «Μακεδονία».
Πηγή : Το Βήμα, 24/2/2010.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου