Για τους περισσότερους από εμάς τα παζλ είναι μοναχικές (ατομικές), μη λεκτικές δραστηριότητες που ενισχύουν την επιμονή, την προσοχή, την συγκέντρωση, την παρατηρητικότητα, τον οπτικοκινητικό συντονισμό και την λεπτή κινητικότητα. Τα παζλ μπορούν πολύ εύκολα να μετατραπούν, ωστόσο, σε ομαδικές, γλωσσικές δραστηριότητες, ενισχύοντας την ικανότητα συνεργασίας, κατανόησης και έκφρασης του προφορικού λόγου (ή της νοηματικής γλώσσας).
Πώς;
- Επιλέγουμε πιο δύσκολα παζλ, με σύνθετες εικόνες και πολλά κομμάτια έτσι ώστε το παιδί να χρειάζεται τη συμμετοχή μας για να τα ολοκληρώσει.
- Όταν το βλέπουμε να δυσκολεύεται μπορούμε να το καθοδηγούμε λεκτικά (πχ «Νομίζω αυτό το μαύρο είναι από το παπούτσι του») ή να του κάνουμε ερωτήσεις επειδή «δυσκολευόμαστε» εμείς (πχ «Ψάχνω τα κόκκινα κομμάτια για την στέγη. Βλέπεις κανένα »).
- Όταν ολοκληρωθεί η εικόνα μπορούμε να παίξουμε ένα παιχνίδι μνήμης και παρατηρητικότητας. Μόνο ο παίκτης που κάνει ερωτήσεις βλέπει την εικόνα. Ο άλλος παίκτης έχει γυρισμένη την πλάτη του και καλείται να απαντήσει με βάση τα όσα θυμάται. Μετά οι παίκτες αλλάζουν ρόλους, έτσι ώστε όλοι να κάνουν ερωτήσεις και να δίνουν απαντήσεις.
Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός (Παν. Θεσσαλίας)
Νηπιαγωγός (Α.Π.Θ.)
MEd - Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου