Τρίτη 29 Μαρτίου 2022

«Κλείνοντας την Ελλάδα σε ένα κουτί» και άλλες μαθητικές επιχειρηματικές προτάσεις παρουσιάστηκαν σε πρόγραμμα Erasmus+

Την Ελλάδα σε πέντε κουτιά «έκλεισαν» μαθητές του 15ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης. Το κουτί της γευσιγνωσίας, το γλυκό κουτί, το κουτί το αλκοόλ, το κουτί της προσωπικής φροντίδας και το νυχτερινό κουτί περιέχουν μέσα προϊόντα που αντιπροσωπεύουν την ελληνική παραγωγή και παράδοση. 

«Προσβλέπουμε σε μία καινοτόμο απεικόνιση της κληρονομιάς μας, όπως έχει περάσει από γενιά σε γενιά, ανά τους αιώνες, δημιουργώντας για τους καταναλωτές κουτιά που περιέχουν παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα και τα παράγωγά τους», ανέφεραν οι μαθητές του γυμνασίου παρουσιάζοντας το business plan της εικονικής επιχείρησης που σύστησαν στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+ ΚΑ2, με τίτλο «Best Ever New Entrepreneurs Fit For Work» και τη συμμετοχή σχολείων από τρεις ακόμη χώρες και συγκεκριμένα την Ιταλία, την Ουγγαρία και την Τουρκία.

«Γεύση Ελλάδας» είναι το όνομα της εικονικής επιχείρησης και τα κουτιά που τιμολογούνται από 15 έως 50 ευρώ συμπεριλαμβανομένων των εξόδων αποστολής τους περιέχουν μέλι, λάδι, μαστίχα Χίου, Κρόκο Κοζάνης (της γευσιγνωσίας), παστέλι, μαντολάτο, υποβρύχιο, γλυκά κουταλιού (των γλυκών), ρετσίνα, ούζο, τσίπουρο, αντζούγιες, ελιές, χταπόδι, ξηρούς καρπούς (του αλκοόλ), μελισσοκέρι, φυσικά σφουγγάρια θαλάσσης, κρέμα αλόης, πρόπολη (της προσωπικής φροντίδας), βότανα, αιθέρια έλαια, τσάι, αρωματικά κεριά (το νυχτερινό κουτί).

«Η εταιρεία μας έχει έδρα τη Μόντικα στη Νότια Σικελία, έναν αρχαίο τόπο με πλούσια ιστορία και πολιτισμό , φημισμένο γα το μπαρόκ ύφος και την οινογαστρονομία του», ανέφεραν οι Ιταλοί μαθητές παρουσιάζοντας τη δική τους εικονική επιχείρηση και την πρότασή τους για το πώς γλυκά και ποτά της περιοχής τους θα μπορούσαν να γίνουν ευρύτερα γνωστά σε όλον τον κόσμο. 

Ένα δίκτυο σταθμών φόρτισης κινητών τηλεφώνων σε κεντρικά σημεία πόλεων, αλλά και σε οδικά δίκτυα, σε σταθμούς τρένων και λεωφορείων πρότεινε στη δική της παρουσίαση η μαθητική ομάδα του γυμνασίου από την Ουγγαρία.

Μία κοινωνική «επιχείρηση» παρουσίασε η ομάδα από την Τουρκία για την προώθηση μιας παγκόσμιας εκστρατείας ενημέρωσης για τις γυναικοκτονίες. «Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να γίνουν, αλλά δυστυχώς δεν υπάρχουν πολλά που μπορούμε να κάνουμε εμείς οι νέοι μαθητές. Μπορούμε, όμως, να συνεισφέρουμε με παρουσιάσεις όπως αυτή ώστε να ευαισθητοποιήσουμε τον κόσμο», ανέφεραν οι μαθητές, παρουσιάζοντας στους συνομήλικους τους στοιχεία των Ηνωμένων Εθνών, σύμφωνα με τα οποία το 35% των γυναικών έχουν βιώσει βία τουλάχιστον μία φορά στη ζωή τους, μία στις 5 γυναίκες και κορίτσια μεταξύ 15-49 ετών υφίστανται σωματική και σεξουαλική βία από τους συγγενείς τους. 200 εκατομμύρια γυναίκες και κορίτσια ακρωτηριάζονται μέσα από πρακτικές όπως η περιτομή. 

Η σημερινή εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη ήταν η πρώτη του προγράμματος και είχε τίτλο «Today’s Jobs Requirements and Qualifications». 
Οι έφηβοι μαθητές από τις τέσσερις χώρες κατά τη διάρκεια της εβδομάδας θα επισκεφτούν, επίσης, το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας όπου θα γίνει εκτενής παρουσίαση των σχολών αλλά και της διασύνδεσής τους με την αγορά εργασίας ώστε να κατανοήσουν καλύτερα τις δυνατότητες και προοπτικές που παρέχει το ΠΑΜΑΚ στους αποφοίτους του αλλά και την ευρύτερη προσφορά και σημασία του στους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας. Επίσης στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται επισκέψεις σε επιχειρήσεις ιδρύματα και επαγγελματικούς φορείς. 

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι να προωθηθεί η βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη των μαθητών μέσα από την ανίχνευση των ικανοτήτων τους και την ενίσχυση των δεξιοτήτων τους ώστε να έχουν ίσες ευκαιρίες στην εργασία και κυρίως καθιστώντας τους ικανούς να ανταποκριθούν μελλοντικά στις απαιτήσεις και στις προκλήσεις του σύγχρονου εργασιακού περιβάλλοντος σε εθνικό και διεθνές επίπεδο παρέχοντας υψηλής ποιότητας και καινοτόμα εκπαίδευση σύμφωνα με τους στρατηγικούς στόχους που έχουν οριστεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση «Europe 2020 Strategy». Το πρόγραμμα εμπλέκει άμεσα μαθητές, καθηγητές και την ηγεσία της εκπαίδευσης κάθε σχολικής μονάδας αλλά και τις οικογένειες των μαθητών, ακαδημαϊκά και επαγγελματικά ιδρύματα, θεσμικούς και επαγγελματικούς φορείς της κάθε πόλης. 

Σ.Α.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου