Είναι το μόνο σχολείο που επιτρέπει τη χρήση κινητών τηλεφώνων από τους μαθητές κατά την ώρα της διδασκαλίας και ίσως το πρώτο που κάνει τις εξετάσεις του μέσα σε ψυχαγωγικό πάρκο. Οι μαθητές του γίνονται για λίγο μετεωρολόγοι, αστρονόμοι, αθλητές, μηχανικοί αεροσκαφών, ντεντέκτιβ, φιλόσοφοι και λίγο αστροναύτες, ενώ εκτελούν μετρήσεις, πειράματα, συμμετέχουν σε προσομοιώσεις και συνομιλούν με ερευνητές, για να λύσουν τις απορίες τους για τα φαινόμενα που τους περιβάλλουν.
Πρόκειται για το Θερινό Σχολείο Φυσικής, που διοργάνωσε για δεύτερη χρονιά φέτος η Ένωση Ελλήνων Φυσικών (26-30 Ιουνίου) σε συνεργασία με πανεπιστημιακούς καθηγητές, σχολικούς συμβούλους, ερευνητές και φορείς (Νόησις, Μετεωρολογικό Κέντρο Μακεδονίας, Όμιλος Φίλων Αστρονομίας). Την πρωτοβουλία της ΕΕΦ υποστηρίζουν πέντε ιδιωτικά σχολεία προσφέροντας τους χώρους τους (Αμερικανική Γεωργική Σχολή, Αριστοτέλειο Κολλέγιο, Ελληνικό Κολλέγιο, Καλαμαρί, Μαντουλίδης).
Το σχολείο Φυσικής παρακολούθησαν 100 μαθητές γυμνασίου και λυκείου από τη Βόρεια Ελλάδα. Μέσα από πειράματα, εργαστήρια και παιχνίδι μαθαίνουν βιωματικά τις έννοιες της Φυσικής και ερμηνεύουν φαινόμενα της καθημερινότητας στον κόσμο. Μεταξύ των μαθητών και δεκαπέντε παιδιά με υποτροφία που διακρίθηκαν σε διαγωνισμούς της ΕΕΦ.
Έξω από την αίθουσα
“Πρόκειται για ένα σχολείο που διαφοροποιείται από το συνηθισμένο σχολικό περιβάλλον και τη γνωστή διδακτική νοοτροπία. Διεξάγεται σε δέκα διαφορετικά μαθησιακά περιβάλλοντα και όχι σε μία αίθουσα διδασκαλίας, υπάρχουν περίπου επτά εργαστήρια-παιχνίδια και δίνονται δεκαπέντε διαλέξεις από επιστήμονες και ερευνητές σε τομείς σχετικούς με τη Φυσική. Είναι η πρόταση που κάνει η ΕΕΦ για τον τρόπο με τον οποίο θέλουμε να διδάσκεται η Φυσική στα σχολεία και ταυτόχρονα μία προσπάθεια αναβάθμισης του μαθήματος”, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο εκπρόσωπος της ΕΕΦ, υπεύθυνος για τις δράσεις της, καθηγητής Φυσικής Κώστας Βουρλιάς. Ο ίδιος κατέστησε σαφές ότι ο συγκεκριμένος τρόπος διδασκαλίας της Φυσικής μπορεί να εφαρμοστεί σε οποιοδήποτε σχολείο (δημόσιο ή μη) χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση, ακόμη κι αν δεν υπάρχουν οι απαιτούμενες εγκαταστάσεις (π.χ. εργαστηριακές).
Οι μαθητές μεταξύ άλλων υποβλήθηκαν σε ασκήσεις και έκαναν σπορ, προκειμένου να κατανοήσουν βιωματικά και μέσα από το σώμα τους φαινόμενα της Φυσικής, όπως η ταχύτητα, η επιτάχυνση, η ορμή. Χρησιμοποίησαν τα κινητά τους τηλέφωνα και μέσα από συγκεκριμένες εφαρμογές έκαναν πειράματα, έμαθαν ποιες νέες επιστήμες πηγάζουν από τη Φυσική, έκαναν προσομοιώσεις μέσω Η/Υ και συνάντησαν το γιατρό Βαγγέλη Καϊμακάμη, ο οποίος τους μετέφερε τις εμπειρίες του από την εκπαίδευσή του ως αστροναύτη στην Ανταρκτική. Επιπλέον εξιχνίασαν ένα έγκλημα χρησιμοποιώντας χρώματα και αστυνομικά εργαλεία.
Ακόμη παρασκεύασαν τυρί, έκαναν προγνώσεις καιρού με χάρτες του Μετεωρολογικού Κέντρου Μακεδονίας, έμαθαν -τουλάχιστον στη θεωρία- πώς πετούν τα αεροπλάνα, τι είναι το Νόμπελ Φυσικής του 2017, τι σχέση έχουν το φως και η νανοτεχνολογία, παρακολούθησαν μαθήματα εισαγωγής στη ρομποτική και ταξίδεψαν στα αστέρια με ξεναγούς τον Όμιλο Φίλων Αστρονομίας και το Νόησις.
Στο Μagic park
Φυσικά σε ένα τέτοιο σχολείο η έννοια “εξετάσεις” δεν υπάρχει στη συνηθισμένη μορφή της. Την τελευταία ημέρα του σχολείου οι μαθητές εισέβαλαν στο ψυχαγωγικό πάρκο, όπου με τη βοήθεια των κινητών τους και με διάφορους αισθητήρες (π.χ. για το φως και τα μαγνητικά πεδία) έπρεπε να απαντήσουν σε συγκεκριμένα “φύλλα εργασίας” και σε ερωτήματα όπως “τι επιτάχυνση έχει ο περιστρεφόμενος μύλος;”, “πόση ενέργεια και δυναμική έχει ένα βαγόνι στο τρελό τρενάκι;”, “ποια είναι η μέση ταχύτητα που αναπτύσσει;” και άλλα άξια απορίας παιχνιδιάρικα ερωτήματα.
Πηγή: Μακεδονία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου