Απάντηση στο ερώτημα γιατί ορισμένοι άνθρωποι μαθαίνουν ευκολότερα μια ξένη γλώσσα από άλλους δίνει καναδική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Journal of Neuroscience.
Ερευνητές του Πανεπιστημίου «McGill» στο Μόντρεαλ αποδίδουν την επιτυχία ή αποτυχία στην εκμάθηση ξένων γλωσσών στις διαφορές στην ισχύ των συνδέσεων μεταξύ συγκεκριμένων περιοχών του εγκεφάλου.
Οι επιστήμονες εξηγούν ότι ακόμα και όταν ο εγκέφαλος μας ξεκουράζεται, διαφορετικές περιοχές του επικοινωνούν μεταξύ τους. Η ισχύς αυτών των συνδέσεων ποικίλει μεταξύ των ανθρώπων και παλαιότερες μελέτες είχαν δείξει ότι οι διαφορές αυτές αποτυπώνονται στις λεκτικές ικανότητες.
Στο πλαίσιο της μελέτης, οι καναδοί ερευνητές υπέβαλλαν σε εγκεφαλική απεικόνιση 15 ενήλικες αγγλόφωνους πριν ξεκινήσουν ένα εντατικό πρόγραμμα 12 εβδομάδων εκμάθησης γαλλικών. Οι λεκτικές ικανότητες των εθελοντών ελέγχθηκαν σε προφορικό και γραπτό επίπεδο, πριν και μετά το πρόγραμμα.
Εκείνοι που είχαν μεγαλύτερη βελτίωση στην μάθηση των γαλλικών στο τέλος του προγράμματος είχαν ισχυρότερες συνδέσεις μεταξύ αριστερού πρόσθιου νησιδιακού φλοιού και μετωπιαίας καλύπτρας, που παίζει ρόλο στην λεκτική ευφράδεια, και αριστερής άνω κροταφικής έλικας, που είναι σημαντικό τμήμα του γλωσσικού δικτύου.
Οι εθελοντές με μεγαλύτερη βελτίωση στην αναγνωστική ταχύτητα είχαν ισχυρότερες συνδέσεις μεταξύ της περιοχής του οπτικού σχηματισμού των λέξεων και μια άλλη περιοχής της αριστερής άνω κροταφικής έλικας στην γλωσσική περιοχή.
Ο Αρτούρο Χερναντεζ, νευροεπιστήμονας στο Πανεπιστήμιο του Χιούστον, σχολιάζει ότι «το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της μελέτης είναι ότι η συνδεσιμότητα μεταξύ διαφορετικών περιοχών παρατηρήθηκε πριν την διαδικασία της μάθησης. Αυτό δείχνει ότι ορισμένα άτομα μπορεί να έχουν συγκεκριμένο πρότυπο νευρωνικής δραστηριότητας που μπορεί να προδιαθέτει σε καλύτερη πιθανότητα μάθησης μιας ξένης γλώσσας».
Ωστόσο, οι καναδοί ερευνητές επισημαίνουν ότι η εγκεφαλική δικτύωση δεν είναι ο μόνος παράγοντας που επηρεάζει την ικανότητα του ατόμου να μάθει μια ξένη γλώσσα, επειδή ο εγκέφαλος μπορεί να διαμορφωθεί από την ίδια της διαδικασία της μάθησης και της εμπειρίες της ζωής.
«Η μελέτη είναι το πρώτο βήμα για την κατανόηση των ατομικών διαφορών στην εκμάθηση των ξένων γλωσσών και μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη καλύτερων μεθόδων εκμάθησης» τονίζουν.
Επιμέλεια: Μαίρη Μπιμπή
Πηγή: health.in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου