Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013

Δωρεάν μαθήματα σε μαθητές - ακρίτες

Ο γνώριμος ήχος σύνδεσης του Skype σηματοδοτεί την έναρξη του μαθήματος. Δύο μαθητές από το Καστελόριζο -οι μοναδικοί τελειόφοιτοι Λυκείου στο νησί- συνδέουν το μικρόφωνο και φορούν ακουστικά. Το ίδιο και οι 9 μαθητές από τους Λειψούς, αλλά και οι τελειόφοιτοι της Κάσου.

Θα κάνουν φροντιστήριο μέσω Skype - αν δεν πέσει η σύνδεσή τους. Γιατί στις ξεχασμένες ακριτικές περιοχές της Ελλάδας, μαζί με τον καιρό, «παγώνει» και η γραμμή του Ιντερνετ. «Ελπίζουμε φέτος να μη μας προδώσουν οι γραμμές», λέει ο Κώστας Αμπατζίδης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ). Χάρη στην εθελοντική προσφορά τους, η γνώση ετοιμάζεται να ταξιδέψει χωρίς «ναύλα» από τη μία άκρη της Ελλάδας στην άλλη.

Με πρωτοβουλία του τοπικού Σωματείου Φροντιστών Δωδεκανήσου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ξεκινάει φέτος δωρεάν online φροντιστήριο σε μαθητές - ακρίτες που ζουν στα νησιά του νοτίου Αιγαίου. «Πρόκειται για παιδιά από παροπλισμένα νησιά, από την Κάσο, τους Λειψούς και το Καστελόριζο», λέει ο πρόεδρος του σωματείου, Χρήστος Μπάρδος. Οι καθηγητές που θα συμμετάσχουν εθελοντικά είναι μέλη της ΟΕΦΕ και ιδιοκτήτες φροντιστηρίων από διάφορα μέρη της Ελλάδας, ενώ αυτή την περίοδο γίνεται η καταγραφή των μαθητών και των εθελοντών εκπαιδευτικών που προτίθενται να συμμετάσχουν.

Τα μαθήματα θα είναι εβδομαδιαία, ιδιαίτερα ή σε τμήματα, ανάλογα με τις ανάγκες κάθε περιοχής, ενώ οι παραδόσεις θα γίνονται είτε σε σπίτια είτε σε κάποια αίθουσα του δημαρχείου του νησιού. «Θα τους αποστείλουμε σχολικά βοηθήματα και σημειώσεις και ταυτόχρονα ξεκινάμε παραδόσεις μαθημάτων. Επίσης θα υπάρχει δυνατότητα επίλυσης αποριών online κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, ενώ προτεραιότητα θα δοθεί στους μαθητές που φοιτούν στο Λύκειο και ιδιαίτερα στις τελευταίες τάξεις. Φιλοδοξούμε στο μέλλον να συμπεριλάβουμε κι άλλες περιοχές της Ελλάδας», ισχυρίζεται ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ, Κώστας Αμπατζίδης.

«Εκτός από τα βοηθήματα και τα μαθήματα, θα στηρίξουμε αυτά τα παιδιά με ψυχολόγο, διατροφολόγο και συμβούλους επαγγελματικού προσανατολισμού, ώστε να μην υστερούν σε τίποτα σε σχέση με τους μαθητές της πόλης», τονίζει ο ίδιος.

Με παρελθόν

Στην περιοχή των Δωδεκανήσων, η συμβολή των φροντιστηριακών καθηγητών στην οικονομική στήριξη των οικογενειών έχει παρελθόν. Οι καθηγητές στα φροντιστήρια της Ρόδου παράγουν κοινωνικό έργο τα τελευταία έξι χρόνια. «Σε όλη τη Ρόδο τα άπορα παιδιά κάνουν δωρεάν φροντιστήριο», λέει ο κ. Μπάρδος. Μιλώντας με τον ίδιο διαχωρίζονται δύο έννοιες που για κάποιους είναι ταυτόσημες: φροντιστήριο και παραπαιδεία. Κάθε Σεπτέμβρη ο ίδιος πηγαίνει στις υπηρεσίες Πρόνοιας του δήμου και στην Περιφέρεια Δωδεκανήσου και ζητάει τα ονόματα των παιδιών που στηρίζονται από το Κοινωνικό Παντοπωλείο κάθε περιοχής. Χωρίς κανένα οικονομικό κόστος, τους δίνεται η ευκαιρία να εγγραφούν σε όποιο φροντιστήριο είναι κοντά στο σπίτι τους.

«Φέτος με πήραν οι συνάδελφοι από την άλλη μεριά της Ρόδου», λέει ο πρόεδρος του Σωματείου Δωδεκανήσου. «Μου λένε, "άντε τι θα γίνει; Θα έρθουν τα παιδιά; Τα περιμένουμε"». Σύμφωνα με τον κ. Μπάρδο, το ίδιο συμβαίνει και στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών της Ρόδου.

Πρόσφατα, οι φροντιστηριακοί καθηγητές της Ρόδου βραβεύτηκαν για το κοινωνικό τους έργο από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. «Η μεγαλύτερη βράβευση είναι ότι πέρασαν τα παιδιά στο πανεπιστήμιο. Γι' αυτά τα παιδιά, τα άπορα, είναι διπλή επιτυχία», λέει ο κ. Μπάρδος. Οταν μιλάει για τα άπορα παιδιά που ξεπέρασαν τα κοινωνικά τους προβλήματα και πέτυχαν στις πανελλαδικές, ακούγεται σαν υπερήφανος πατέρας.

Με δική του επιμονή, εξασφάλισε μάλιστα τρείς υποτροφίες για τρεις μαθητές που είχαν μεγάλη ανάγκη. «Δύο αγόρια από την Κάρπαθο και τη Λέρο και μία μαθήτρια από την Κάλυμνο σπουδάζουν φέτος σε ιδιωτικό πανεπιστήμιο της Κύπρου», αναφέρει ο ίδιος. «Δάσκαλοι είμαστε όλοι», λέει κλείνοντας. «Εμείς προσπαθούμε να εμπνεύσουμε το αίσθημα της αλληλεγγύης στα παιδιά. Εχουμε συγκεντρώσει τα περσινά τους βοηθήματα, μια αποθήκη με βιβλία που θα σταλούν σε παιδιά που έχουν ανάγκη».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου