Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2011

Άποψη: Χάρρυ Κεραμιδάς "Μάθημα με τον youtube"

Λοιπόν απανταχού φοιτητόπαιδα μαζευτείτε στην αίθουσα ΜΠΡΟΣΤΑ-ΣΤΟΝ-ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ-ΣΑΣ για την επόμενη διάλεξη. Το πρώτο πράγμα που θα κάνουμε είναι να ανοίξουμε το βιβλίο www.youtube.com και προαιρετικά να έχουμε ένα σημειωματάρια. Χέρι στο ποντίκι (του υπολογιστή όχι αυτό που περιφέρεται ωσάν κατοικίδιο στο φοιτητικό σου σπίτι) και είναι ώρα να μορφωθούμε!

Κάπου εδώ θα ήθελα με τη διακριτικότητα που με διακρίνει φυσικά να γράψω κάποιες ωραίες φράσεις (τις χρησιμοποιούσα παλαιότερα όταν έγραφα εκθέσεις για τις πανελλαδικές εξετάσεις). << Το διαδίκτυο αλλοτριώνει και αποξενώνει τον άνθρωπο>> , <<πλέον έχουμε παραμερίσει το βιβλίο διότι ζούμε στην εποχή της “εύκολης λύσης” και της “μηδενικής προσπάθειας” όπου μέρος ευθύνης έχει και η αλόγιστη χρήση του διαδικτύου>> (κύριε κύριε χρησιμοποίησα δυο όμορφες φράσεις σε μια πρόταση, ε;), << το διαδίκτυο έχει την τάση να δημιουργεί απρόσωπες και επιφανειακές σχέσεις γιατί ο καθένας δημιούργει ένα τέλειο πρόσωπο για να είναι αρεστός στους υπόλοιπους>> ......... ( συνεχίζεται παπαρολογία – καταστροφολογία)...........και το κορυφαίο : <<Το διαδίκτυο εγκυμονεί πολλούς κινδύνους.. μπλα-μπλα-μπλά... >>.

*Για να ξέρετε αμόρφωτοι πότε δεν χρησιμοποιούμε την λέξη ίντερνετ αλλά διαδίκτυο όταν γράφουμε. Είναι πιο.... ελληνικό και εγώ είμαι ένας σοβαρός συγγραφέας.

Και κάπου εδώ έρχεται η ρητορική ερώτηση: Τι λένε ρε γαμώτο; Το ίντερνετ είναι η μόνη διαφυγή όταν: ένας φοιτητής έχει να αντιμετωπίσει την “διάνοια” του κάθε Ελληνάρα καθηγητή (συγνώμη ακαδημαικού καθηγητή, να μην σε θίξω τρομάρα σου) και όλα αυτά επειδή κάποτε είχες κάνει λίγη έρευνα επί εποχής χαλκού και έκανες και ένα ρημάδι διδακτορικό και μετά στρογγυλοκάθισες στην αναπαυτικότατη ακαδημαϊκή σου καρέκλα και ξαφνικά σε βλέπω μπροστά μου να μου λες πως αν δεν υποκλιθώ στην αυθεντία σου δεν θα περάσω πότε το μάθημα σου. Με αναγκάζεις να πάρω το βιβλίο σου ή το γαμάτο βοήθημα που κατά (διαβολεμένη) τύχη γράφει στην πρώτη σελίδα “Ευχαριστώ τον κύριο ΤΑΔΕ για την πολύτιμη βοήθεια του” (ναι ναι και εγώ πιστεύω πως είναι συνωνυμία). Ακόμα χειρότερα όταν σε αναγκάζουν να διδάξεις ένα βιβλίο από έναν “καλύτερό” σου- βασικά ήταν γλύφτης μωρέ και γι’ αυτό είναι στο MIT και τον προσκυνάνε όλοι, τον άσχετο- τότε ποίος σε είδε και δεν σε φοβήθηκε: κάνεις μάθημα για “τους λίγους, και τους καλούς” εμείς οι απλοί θνητοί απλά είμαστε περίσσευμα. Όμως οι λίγοι που λες εσύ, εμείς τους βλέπουμε πιο πολύ ως κανένας.

Και κάπου εδώ μπαίνει ο Καθηγητής YouTube. Ένας δίκαιος, αμερόληπτος και προπαντός ακούραστος καθηγητής ( έχει γίνει το pause και rewind προέκταση του χεριού μου). Αυτή είναι η νέα μόδα που παίρνει τα παιδιά από τα έδρανα του πανεπιστημίου και τα βάζει στην αίθουσα ΜΠΡΟΣΤΑ-ΣΤΟΝ-ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ-ΤΟΥΣ. Ο καθηγητής YouTube συνεργάζεται με άλλους καταπληκτικούς καθηγητές από άλλα (όχι και τόσο γνωστά) πανεπιστήμια όπως το MIT, Στάφορντ, Yale και άλλα πάρα πολλά. Και το αστείο της όλης υπόθεσης είναι πως κατά πλειοψηφία αυτοί οι καθηγητές είναι ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΚΑΤΑΝΟΗΤΟΙ από πολλούς που έχω συναναστραφεί άμεσα. Ναι ναι έτσι είναι και ας μιλάνε αγγλικά αυτοί και ελληνικά οι δικοί μας καθηγητές, και ας μην ξέρεις και πολύ καλά αγγλικά (ε, εδώ βλέπεις τόσα χρόνια φιλαράκια, και House M.D, σιγά μην έχεις πρόβλημα στις διαλέξεις).

Και κάποιος θα ρωτήσει: “Και είναι αστείο το ότι είναι πιο κατανοητοί οι αλλοδαποί επιστήμονες από τους εδώ;” Φίλε μου το αστείο και το τραγικό είναι απλά οπτικές γωνίες που επιλέγεις για να δεις μια κατάσταση και τίποτα άλλο. Εγώ πλέον έχω πάρει απόφαση ότι καταλαβαίνω καλύτερα αγγλικά από τα συγκεκριμένα ελληνικά των συγκεκριμένων καθηγητών (να είμαι καλυμμένος μην τυχόν κάποιος μου πει ότι «τους ισοπεδώνω όλους») και μιας που το έχω λύσει το θέμα αντί να με στεναχωρεί και να μου κλέβει ενέργεια προτιμώ να με διασκεδάζει. ΟΚ Dude?

Σε καμία περίπτωση δεν κάνω λόγω για αντικατάσταση της διδασκαλίας με την πολύ καλή αλλά κοινωνικά απομονωμένη “αίθουσα” του ίντερνετ. Απλά προσωπικά προτιμώ αυτήν την αίθουσα από το να χάνω την ώρα μου με ανούσιους καθηγητές.

Μιας και πιστεύω ότι σας έπεισα πάμε τώρα να κάναμε μια διάλεξη με τον καθηγητή YouTube. Α, κοίτα, η διάλεξη του καθηγητή ΤΑΔΕ του MIT (επιμένω στο συγκεκριμένο γιατί εκεί έχω άποψη μιας και έχω παρακολουθήσει πολλές διαλέξεις). Ναι καλά παρατηρείς η διάλεξη είναι μόνο μια ώρα. Εμείς γιατί κάνουμε το ίδιο μάθημα, από το ίδιο βιβλίο μεταφρασμένο, αλλά δίωρο (και αρκετές φορές τρίωρο); Α -το βρήκα: οι έλληνες είναι γεννημένοι επιστήμονες, ναι, έχουμε γονίδια Θαλή και Πυθαγόρα. Δεν μασάει ο έλληνας αν έχει να αντιμετωπίσει μια σωρεία μαθηματικών εννοιών επί τρείς ώρες και μετά δεν μασάει αν έχει και άλλες δυο δίωρες διάλεξης στις αμέσως επόμενες ώρες (και αν νομίζεται άτι υπερβάλω τότε επισκεφτείτε την σελίδα από οποιαδήποτε πολυτεχνική σχολή στην Ελλάδα και τσεκάρετε το πρόγραμμα). Σαν να βλέπω μια Σπαρτιατική άποψη του να είσαι επιστήμονας.

Λέγονται πολλά για το διαδίκτυο και έχει γίνει το αντικείμενο που θα μαστιγώσουν πρώτο για τα «περίεργα» και «κακά» της παγκόσμιας κοινωνίας που ζούμε τώρα. Δεν θα κάτσω να φέρω ΠΡΟΦΑΝΗ αντιπαραδείγματα στην παπαρολογία τύπου: << Το διαδίκτυο αλλοτριώνει και αποξενώνει τον άνθρωπο>>, <<Το διαδίκτυο εγκυμονεί πολλούς κινδύνους.. >>, (αν και θα το ήθελα για να ξεσπάσω αλλά μετά θα πρέπει να απευθυνθώ σε εκδοτική και όχι στο protagon.gr). Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι αυτό το άρθρο το έγραψα μόλις διάβασα την εξης είδηση από την ιντερνετικη έκδοση της εφημερίδας “Τα Νέα” (www.tanea.gr) όπου είδα ένα όραμα να προσπαθεί να γεννηθεί μέσω κάποιων σοφών επιστημόνων-ανθρώπων που θέλουν να κλείσουν σε μια “αίθουσα” 100.000 φοιτητές και να τους κάνουν μάθημα και ποιός ξέρει ίσως κάποτε η πραγματική μόρφωση να μπορεί να φτάνει στο κάθε σπίτι, σε οποιαδήποτε γωνία του κόσμου, ΔΩΡΕΑΝ

Υ.Γ.1: Αυτό το άρθρο γράφτηκε δυο εβδομάδες πριν από την δημοσίευση του και συνεπώς δυο εβδομάδες πριν από τα (τρομακτικά) γεγονότα σχετικά με τον νέο νόμο περί τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Γι' αυτό και δεν υπάρχει κάποια αναφορά σε όλη αυτή την ιστορία. Μην απορείς!

Υ.Γ.2: Και εμένα μου την δίνει που χρησιμοποιώ μόνο το YouTube αλλά δεν το κάνω για διαφήμιση (εμένα περίμενε) απλά υπάρχει και το μονοπώλιο παίδες και για αυτό δεν ευθύνεται ο άμοιρος ο editor...

Υ.Γ.3: Εδώ γίνονται οι δωρεάν εγγραφές σε τρεις σειρές μαθημάτων (ελληνιστί courses) που προσφέρονται από πολύ διακεκριμένους επιστήμονες ακαδημαϊκούς του Στάφορντ που . Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να εγγραφεί (ελληνιστί Sign Up) και να τα παρακολουθήσει όταν θα δρομολογηθούν οι ώρες διδασκαλίας....

Πηγή: protagon

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου