Αυτό ακριβώς, η αδυναμία πολλών γονέων να αντιληφθούν και να συνειδητοποιήσουν και να αποδεχτούν, πολλές φορές, τα ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους, προκαλεί σοβαρά προβλήματα στα ίδια τα παιδιά που δεν μπορούν να μάθουν βάσει του υφιστάμενου τρόπου διδασκαλίας, αλλά και σε όλους τους εμπλεκόμενους, με τα ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ.
Το βασικότερο ανθρώπινο δικαίωμα που ως επί το πλείστον παραβιάζεται εις βάρος κυρίως των παιδιών είναι το ΔΙΚΑΙΩΜΑ της ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ και για τους ενήλικες το ΔΙΚΑΙΩΜΑ της ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ.
Το «Κέντρο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Κύπρου», που λειτουργεί κάτω από τη νομική ομπρέλα του «Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Φόρουμ Κύπρου», δέχεται συνεχώς παράπονα από γονείς και κηδεμόνες για τον τρόπο που τα παιδιά τους εκπαιδεύονται στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα, αλλά και από ενήλικες που αδυνατούν να ανταποκριθούν στις προσκλήσεις της Υπηρεσίας Κοινωνικής Ενσωμάτωσης του Υπουργείου Εργασίας.
Ακόμα δεχόμαστε απορίες από πολλούς εκπαιδευτικούς για τα πολλά παιδιά που υπάρχουν στα σχολεία μας, με πολλά Μαθησιακά Προβλήματα αλλά χωρίς την απαραίτητη αναγνώριση από το νόμο της «Ειδικής Αγωγής» για τη φύση και το χαρακτήρα του προβλήματός τους.
Η λύση όλων των πιο πάνω προβλημάτων θα επέλθει μόνο όταν με την ευκαιρία της ερχόμενης εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης:
• Το εκπαιδευτικό σύστημα κατοχυρωθεί νομικά ώστε να προχωρεί σε διαγνώσεις των «ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΑΝΑΠΗΡΙΩΝ» κάτι που δεν γίνεται σήμερα, και χωρίς την άμεση έγκριση από τους κηδεμόνες τους, (πάντα μέσα στα πλαίσια της προστασίας των προσωπικών δεδομένων βάσει του νόμου).
• Το κρατικό σύστημα διάγνωσης (οι επαρχιακές πολυθεματικές επιτροπές) να προχωρήσουν σε ΔΙΑΓΝΩΣΕΙΣ και όχι μόνο στον εντοπισμό του προβλήματος, κάτω από τους τίτλους «Γενικές ή Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες».
• Η εξειδικευμένη πλέον κατάρτιση των διδασκόντων, ανά μάθημα και πάνω σε κάθε μαθησιακή αναπηρία ξεχωριστά. Όπως για παράδειγμα, πώς αντιμετωπίζονται παιδιά με φυσικές αναπηρίες και πώς συμμετέχουν στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και πώς διδάσκεται η γλώσσα στη Δυσλεξία, στη Νοητική Στέρηση, στον Αυτισμό, στη Διαταραγμένη Προσοχή την Υπερκινητικότητα, κτλ.
• Όταν η Ειδική Αγωγή αποτελέσει Ειδικό Τομέα στη Δομή του ίδιου του Υπουργείου Παιδείας, γεγονός που μπορεί να υλοποιηθεί με την υπό κατασκευή αναδόμησή του που προωθείται σήμερα..
• Ακόμα θα πρέπει οι γονείς με καθαρό μυαλό και με μόνο κριτήριο τη μόρφωση του παιδιού τους να μη διστάζουν να ρωτούν και να ερευνούν επιστημονικά, κάθε παράξενο χαρακτηριστικό που παρουσιάζει το παιδί τους από μικρή ηλικία.
Το «Κέντρου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Κύπρου» που λειτουργεί πάνω σε εθελοντική βάση μπορεί να συμβουλεύσει και να στηρίξει γονείς και παιδιά με μαθησιακά προβλήματα, φτάνει να απευθυνθείτε κοντά του στα τηλέφωνα 25 566564 - 99531084. Τώρα με το άνοιγμα των σχολείων είναι η καλύτερη περίοδος.
Επί του θέματος θα επανέλθομε.
ΧΡΥΣΗΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ
Κέντρο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Κύπρου
chrysis@esfc.org.cy
Το βασικότερο ανθρώπινο δικαίωμα που ως επί το πλείστον παραβιάζεται εις βάρος κυρίως των παιδιών είναι το ΔΙΚΑΙΩΜΑ της ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ και για τους ενήλικες το ΔΙΚΑΙΩΜΑ της ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ.
Το «Κέντρο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Κύπρου», που λειτουργεί κάτω από τη νομική ομπρέλα του «Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Φόρουμ Κύπρου», δέχεται συνεχώς παράπονα από γονείς και κηδεμόνες για τον τρόπο που τα παιδιά τους εκπαιδεύονται στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα, αλλά και από ενήλικες που αδυνατούν να ανταποκριθούν στις προσκλήσεις της Υπηρεσίας Κοινωνικής Ενσωμάτωσης του Υπουργείου Εργασίας.
Ακόμα δεχόμαστε απορίες από πολλούς εκπαιδευτικούς για τα πολλά παιδιά που υπάρχουν στα σχολεία μας, με πολλά Μαθησιακά Προβλήματα αλλά χωρίς την απαραίτητη αναγνώριση από το νόμο της «Ειδικής Αγωγής» για τη φύση και το χαρακτήρα του προβλήματός τους.
Η λύση όλων των πιο πάνω προβλημάτων θα επέλθει μόνο όταν με την ευκαιρία της ερχόμενης εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης:
• Το εκπαιδευτικό σύστημα κατοχυρωθεί νομικά ώστε να προχωρεί σε διαγνώσεις των «ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΑΝΑΠΗΡΙΩΝ» κάτι που δεν γίνεται σήμερα, και χωρίς την άμεση έγκριση από τους κηδεμόνες τους, (πάντα μέσα στα πλαίσια της προστασίας των προσωπικών δεδομένων βάσει του νόμου).
• Το κρατικό σύστημα διάγνωσης (οι επαρχιακές πολυθεματικές επιτροπές) να προχωρήσουν σε ΔΙΑΓΝΩΣΕΙΣ και όχι μόνο στον εντοπισμό του προβλήματος, κάτω από τους τίτλους «Γενικές ή Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες».
• Η εξειδικευμένη πλέον κατάρτιση των διδασκόντων, ανά μάθημα και πάνω σε κάθε μαθησιακή αναπηρία ξεχωριστά. Όπως για παράδειγμα, πώς αντιμετωπίζονται παιδιά με φυσικές αναπηρίες και πώς συμμετέχουν στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και πώς διδάσκεται η γλώσσα στη Δυσλεξία, στη Νοητική Στέρηση, στον Αυτισμό, στη Διαταραγμένη Προσοχή την Υπερκινητικότητα, κτλ.
• Όταν η Ειδική Αγωγή αποτελέσει Ειδικό Τομέα στη Δομή του ίδιου του Υπουργείου Παιδείας, γεγονός που μπορεί να υλοποιηθεί με την υπό κατασκευή αναδόμησή του που προωθείται σήμερα..
• Ακόμα θα πρέπει οι γονείς με καθαρό μυαλό και με μόνο κριτήριο τη μόρφωση του παιδιού τους να μη διστάζουν να ρωτούν και να ερευνούν επιστημονικά, κάθε παράξενο χαρακτηριστικό που παρουσιάζει το παιδί τους από μικρή ηλικία.
Το «Κέντρου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Κύπρου» που λειτουργεί πάνω σε εθελοντική βάση μπορεί να συμβουλεύσει και να στηρίξει γονείς και παιδιά με μαθησιακά προβλήματα, φτάνει να απευθυνθείτε κοντά του στα τηλέφωνα 25 566564 - 99531084. Τώρα με το άνοιγμα των σχολείων είναι η καλύτερη περίοδος.
Επί του θέματος θα επανέλθομε.
ΧΡΥΣΗΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ
Κέντρο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Κύπρου
chrysis@esfc.org.cy
Πηγή: Sigma Live
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου