Δευτέρα 21 Ιουνίου 2010

Μετά την ωρίμανση, έφτασε η ώρα της θεσμοποίησης

Ο απολογισμός των δράσεων του Κέντρου Ενταξιακής Πολιτικής (ΚΕΠ) της Παιδαγωγικής Σχολής ΑΠΘ για την περίοδο 2009 - 2010 , κρίνεται ανεπιφύλακτα ως θετικός. Αν μη τι άλλο, τον δεύτερο μόλις χρόνο λειτουργίας του το Κέντρο μοιάζει να κατακτά τον ρόλο του σημείου αναφοράς/ποιοτικού πήχη των ασκούμενων ή διεκδικούμενων στο ΑΠΘ ενταξιακών πολιτικών.

Οργανικό πλέον στοιχείο της ζωής στην Παιδαγωγική Σχολή και συστατικό κομμάτι της καθημερινότητας των φοιτητών/τριών της το ΚΕΠ, έχει κατακτήσει το πρώτο κρίσιμο βήμα. Δηλαδή, τον υψηλό βαθμό αναγνωρισιμότητας τόσο στις ομάδες φοιτητών στις οποίες στοχευμένα απευθύνεται όσο και στο ευρύτερο ακαδημαϊκό περιβάλλον.

Αναφορικά με την στρατηγική ανάπτυξης και εξέλιξης του Κέντρου, οι ίδιοι οι υπεύθυνοί του εξηγούν: “Κατά το τρέχον ακαδημαϊκό έτος, πέρα από την αναβάθμιση και στον εκσυγχρονισμό της ηλεκτρονικής υποδομής του ΚΕΠ, δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα σε πιο εξειδικευμένο σχεδιασμό ώστε η δράση του, σε όλα τα επίπεδα, να είναι πιο ολοκληρωμένη και αποτελεσματική. Επίσης, δόθηκε βαρύτητα στη διασύνδεσή του στο Πανεπιστήμιο και ιδιαίτερα με την Επιτροπή Κοινωνικής Πολιτικής στο ΑΠΘ, στην οργάνωση εκδηλώσεων ευαισθητοποίησης και στην ενδυνάμωση των φοιτητών /τριών που ανήκουν σε «ευάλωτες» ομάδες .Για παράδειγμα, αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας είναι η συμμετοχή φοιτητών /τριών μας στην εκδήλωση «Αναπηρία και Εκπαίδευση».”

Οπως κάθε εξελισσόμενη στρατηγική έτσι και η συγκεκριμένη έχει τα ζητούμενά της. Το κυριότερο όλων έχει να κάνει με το ότι το ΚΕΠ εξακολουθεί να λειτουργεί στη πράξη ως πρωτοβουλία του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ) με την ουσιαστική ευθύνη της Κοσμητείας, υπό την εποπτεία της οποίας τελεί οργανωτικά. Ζητούμενο παραμένει ακόμα η ενεργή εμπλοκή του ΤΕΠΑΕ στη δράση του ΚΕΠ και η κατάθεση πρότασης για τη θεσμοθέτησή του έτσι ώστε να διασφαλισθεί η αυτονομία και η βιωσιμότητά του στο μέλλον. Για τους παραπάνω, άλλωστε, λόγους δεν έχει προχωρήσει ακόμα και η σύνταξη του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του.

Σε επόμενο δημοσίευμα θα παρουσιάσουμε τον εκτενή απολογισμό των πεπραγμένων του ΚΕΠ της παιδαγωγικής ΑΠΘ, συμπεριλαμβανομένων των οικονομικών στοιχείων του όπως μας διετέθησαν λεπτομερειακά από τους μετέχοντες. Επί του παρόντος, ενώνουμε την φωνή μας με όσους εισηγούνται την θεσμοθέτηση του κέντρου διεκδικώντας την αυτονομία και βιωσιμότητά του. Οι πρωτοπόρες παρεμβάσεις αποδίδουν στρατηγικά το μέγιστο – κανόνας απαράβατος – όταν την κρίσιμη στιγμή που έχουν εξαντλήσει το αρχικό στάδιο ωρίμανσης, αναβαθμίζονται σε θεσμούς. Θα επανέλθουμε αναλυτικότερα σύντομα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου