ΠΙΣΩ ΑΠΟ τη μιζέρια και την κατάθλιψη των δελτίων των οκτώ το βράδυ, υπάρχει μια αθέατη πλευρά της Ελλάδας και των ανθρώπων της. Μια Ελλάδα της πρωτοβουλίας, της καινοτομίας και της διάκρισης.
Τα πανεπιστήμια και τα σχολεία μας συχνά βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας, για τα προβλήματα και τις μεγάλες ελλείψεις που αντιμετωπίζουν. Ομως, υπάρχουν πρωτοβουλίες, ερευνητικά προγράμματα και διακρίσεις σε διεθνές επίπεδο.
Στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, πόσοι γνωρίζουν ότι χρόνο με τον χρόνο δημιουργούνται μικροί Αϊνστάιν; Μέσα από την πρωτοβουλία μιας χούφτας εκπαιδευτικών της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, που εργάζονται σε εθελοντική βάση, υλοποιούνται οι Ολυμπιάδες και οι Βαλκανιάδες των μαθηματικών, όπου τα ελληνόπουλα κατακτούν πολλές διακρίσεις.
Πάνω από 150.000 παιδιά δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων παίρνουν μέρος στους αλλεπάλληλους διαγωνισμούς για να ξεχωρίσουν οι καλύτερες ομάδες.
Οπως λέει στην «Κ.Ε.» ο γραμματέας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας Γ. Τυρλής, «αν και η υποδομή στην Ελλάδα θεωρείται ερασιτεχνική, η χώρα μας κατακτά συνήθως την έβδομη, έκτη ή πέμπτη θέση, ανάμεσα σε 25 άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες δαπανούν τεράστια ποσά για τη μαθηματική εκπαίδευση, όπως στην Τουρκία, όπου τα τελευταία χρόνια λειτουργούν ειδικά μαθηματικά σχολεία. Χαρακτηριστικά σας αναφέρω ότι στην περυσινή διοργάνωση της Ολυμπιάδας, η χώρα μας κατέκτησε 4 μετάλλια».
Στην Ελλάδα το μοναδικό κίνητρο που δίδει η πολιτεία είναι να προσφέρει, άνευ εξετάσεων, μία θέση στα πανεπιστημιακά τμήματα μαθηματικών (Πολυτεχνείου, οικονομικά πανεπιστημίων, φυσικομαθηματικά), στους τρεις πρώτους των δύο κατηγοριών, που συνήθως είναι άριστοι μαθητές και ούτως ή άλλως επιτυγχάνουν υψηλή βαθμολογία. Οι περισσότεροι πάντως, δεν κάνουν χρήση του προνομίου, καθώς φεύγουν για σπουδές σε ξένα πανεπιστήμια.
Μια διεθνής πρωτότυπη διοργάνωση που έχει γίνει πλέον θεσμός είναι το παγκόσμιο νεανικό φεστιβάλ κινηματογράφου που οργανώνεται κάθε χρόνο στην Ολυμπία. Προβάλλει κυρίως κινηματογραφικές δημιουργίες για νέους από νέους. Παιδιά μόλις 13 και 14 ετών συμμετέχουν με την προβολή ταινιών που δημιούργησαν τα ίδια.
Το φεστιβάλ αυτό που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον χιλιάδων νέων κάθε χρόνο από τα πέρατα του κόσμου και προσφέρει άπειρες δυνατότητες στους νέους, ενθαρρύνοντας τις καλλιτεχνικές ανησυχίες και δημιουργίες τους, ενώ συγχρόνως αναπτύσσει τους δεσμούς μεταξύ των παιδιών από διαφορετικές χώρες.
Και ενώ αυτά γίνονται στην Ηλεία, στην καρδιά της Αθήνας ένα δημοτικό σχολείο αποτελεί το παράδειγμα αρμονικής και δημιουργικής συνύπαρξης μεταναστών και Ελλήνων. Πρόκειται για το γνωστό 132ο δημοτικό σχολείο στην Γκράβα, που το 72% των μαθητών του είναι αλλοδαποί. Κατάφερε να αμβλύνει τις διακρίσεις μεταξύ των παιδιών. Πλησίασε τους μετανάστες γονείς, παρέχοντάς τους μαθήματα ελληνικών τα απογεύματα. Οργανώθηκαν εκδηλώσεις, με ομαδικά παιχνίδια από τις χώρες προέλευσης των παιδιών, τα οποία άρχισαν σιγά σιγά να δένονται μεταξύ τους, χωρίς αντιπαλότητες και αντιθέσεις.
Η διευθύντριά του, ψυχή του εγχειρήματος, Στέλα Πρωτονοταρίου, διώχθηκε δικαστικά, αθωώθηκε και αποκαταστάθηκε στη θέση της, συνεχίζοντας ένα έργο-πιλότο και για άλλα σχολεία.
Στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, πόσοι γνωρίζουν ότι χρόνο με τον χρόνο δημιουργούνται μικροί Αϊνστάιν; Μέσα από την πρωτοβουλία μιας χούφτας εκπαιδευτικών της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, που εργάζονται σε εθελοντική βάση, υλοποιούνται οι Ολυμπιάδες και οι Βαλκανιάδες των μαθηματικών, όπου τα ελληνόπουλα κατακτούν πολλές διακρίσεις.
Πάνω από 150.000 παιδιά δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων παίρνουν μέρος στους αλλεπάλληλους διαγωνισμούς για να ξεχωρίσουν οι καλύτερες ομάδες.
Οπως λέει στην «Κ.Ε.» ο γραμματέας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας Γ. Τυρλής, «αν και η υποδομή στην Ελλάδα θεωρείται ερασιτεχνική, η χώρα μας κατακτά συνήθως την έβδομη, έκτη ή πέμπτη θέση, ανάμεσα σε 25 άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες δαπανούν τεράστια ποσά για τη μαθηματική εκπαίδευση, όπως στην Τουρκία, όπου τα τελευταία χρόνια λειτουργούν ειδικά μαθηματικά σχολεία. Χαρακτηριστικά σας αναφέρω ότι στην περυσινή διοργάνωση της Ολυμπιάδας, η χώρα μας κατέκτησε 4 μετάλλια».
Στην Ελλάδα το μοναδικό κίνητρο που δίδει η πολιτεία είναι να προσφέρει, άνευ εξετάσεων, μία θέση στα πανεπιστημιακά τμήματα μαθηματικών (Πολυτεχνείου, οικονομικά πανεπιστημίων, φυσικομαθηματικά), στους τρεις πρώτους των δύο κατηγοριών, που συνήθως είναι άριστοι μαθητές και ούτως ή άλλως επιτυγχάνουν υψηλή βαθμολογία. Οι περισσότεροι πάντως, δεν κάνουν χρήση του προνομίου, καθώς φεύγουν για σπουδές σε ξένα πανεπιστήμια.
Μια διεθνής πρωτότυπη διοργάνωση που έχει γίνει πλέον θεσμός είναι το παγκόσμιο νεανικό φεστιβάλ κινηματογράφου που οργανώνεται κάθε χρόνο στην Ολυμπία. Προβάλλει κυρίως κινηματογραφικές δημιουργίες για νέους από νέους. Παιδιά μόλις 13 και 14 ετών συμμετέχουν με την προβολή ταινιών που δημιούργησαν τα ίδια.
Το φεστιβάλ αυτό που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον χιλιάδων νέων κάθε χρόνο από τα πέρατα του κόσμου και προσφέρει άπειρες δυνατότητες στους νέους, ενθαρρύνοντας τις καλλιτεχνικές ανησυχίες και δημιουργίες τους, ενώ συγχρόνως αναπτύσσει τους δεσμούς μεταξύ των παιδιών από διαφορετικές χώρες.
Και ενώ αυτά γίνονται στην Ηλεία, στην καρδιά της Αθήνας ένα δημοτικό σχολείο αποτελεί το παράδειγμα αρμονικής και δημιουργικής συνύπαρξης μεταναστών και Ελλήνων. Πρόκειται για το γνωστό 132ο δημοτικό σχολείο στην Γκράβα, που το 72% των μαθητών του είναι αλλοδαποί. Κατάφερε να αμβλύνει τις διακρίσεις μεταξύ των παιδιών. Πλησίασε τους μετανάστες γονείς, παρέχοντάς τους μαθήματα ελληνικών τα απογεύματα. Οργανώθηκαν εκδηλώσεις, με ομαδικά παιχνίδια από τις χώρες προέλευσης των παιδιών, τα οποία άρχισαν σιγά σιγά να δένονται μεταξύ τους, χωρίς αντιπαλότητες και αντιθέσεις.
Η διευθύντριά του, ψυχή του εγχειρήματος, Στέλα Πρωτονοταρίου, διώχθηκε δικαστικά, αθωώθηκε και αποκαταστάθηκε στη θέση της, συνεχίζοντας ένα έργο-πιλότο και για άλλα σχολεία.
Πηγή: Ελευθεροτυπία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου