Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2009

Ασκήσεις και διάβασμα στο σπίτι και μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες




Πόλεμος.

Μόνο αυτή η λέξη ταιριάζει για να περιγράψει τα απογεύματα μιας κλασικής οικογένειας που έχει παιδί με Μαθησιακές Δυσκολίες. Τη στιγμή που λέγεται η φράση «Έλα να δούμε τι ασκήσεις έχεις για σήμερα», αρχίζει και η πρώτη πράξη μιας καθημερινής παράστασης τρέλας και απόγνωσης. Για τους γονείς και το παιδί.
Είναι δείγμα τεμπελιάς; Αδιαφορίας; Γιατί ξυπνάει μέσα στο γλυκύτατό μας παιδί ένας μικρός τύραννος;

 
Οι επιστημονικές έρευνες έχουν αποδείξει οτι οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες :
  • Χρειάζονται πολύ περισσότερο χρόνο για να ολοκληρώσουν τις ασκήσεις σε σχέση με συνομηλίκους τους που δεν έχουν Μαθησιακές Δυσκολίες
  • η ποιότητα των εργασιών τους είναι ιδιαίτερα χαμηλή, δυσανάλογη με το χρόνο που δαπανούν και την προσπάθεια που καταβάλλουν.
Ποια ειδικά χαρακτηριστικά των παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες ευθύνονται για το γεγονός αυτό;

• Η προσοχή τους διασπάται πολύ εύκολα και δεν συγκεντρώνονται για μεγάλο χρονικό διάστημα στην εργασία που πρέπει να κάνουν.
• Δυσκολεύονται να καταγράψουν σωστά ποιές ασκήσεις έχουν και για πότε, καθώς δυσκολεύονται στη γραφή καθ΄υπαγόρευση, στην αντιγραφή από τον πίνακα ή στην παρακολούθηση του μαθήματος και στην ταυτόχρονη καταγραφή των καθηκόντων.
• Έχουν δυσκολίες στην οργάνωσή τους (ξεχνούν ή χάνουν φυλλάδια, τετράδια, βιβλία, με αποτέλεσμα να μη μπορούν να κάνουν τις ασκήσεις τους).
• Καθώς έχουν φτωχές αναγνωστικές ικανότητες, δυσκολεύονται να διαβάσουν και να κατανοήσουν τις εκφωνήσεις και το περιεχόμενο των ασκήσεων.
• Έχουν επίγνωση των δυσκολιών τους και χαμηλή αυτοπεποίθηση. Πιστεύουν ότι δεν πρόκειται να τα καταφέρουν. Άλλωστε στο παρελθόν έχουν αποτύχει πολλές φορές. Ακόμα και όταν είχαν κάνει τα πιο ωραία τους γράμματα, ακόμα και όταν είχαν αφιερώσει ώρες ατελείωτες στην ολοκλήρωση των ασκήσεων, το μόνο που άκουσαν από τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς ήταν ότι δεν ήταν αρκετά καλή η προσπάθειά τους

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου