Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2024

6 βήματα για να «σπάτε» τις σύνθετες σχολικές εργασίες σε μικρότερα βήματα.

Όταν τα παιδιά έχουν να κάνουν για το σχολείο τους μια μεγάλη/ σύνθετη εργασία, μπορεί να είναι δύσκολο να καταλάβουν πώς πρέπει να ξεκινήσουν και να καταλήξουν σε ένα σχέδιο για να την ολοκληρώσουν. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα αν έχουν πρόβλημα με την οργάνωση ή τη διαχείριση του χρόνου.

Η προετοιμασία και η ανάλυση μιας εργασίας απαιτεί αρχικά χρόνο, αλλά στη συνέχεια εξοικονομεί χρόνο και σε εσάς (τους γονείς) όσο και στο παιδί σας, καθώς μπορεί πλέον να εργάζεται καλύτερα ανεξάρτητα.
Δείτε πώς μπορείτε να αναλύσετε τις σχολικές εργασίες σε μικρότερα διαχειρίσιμα κομμάτια.

1. Υπολογίστε πόσο χρόνο έχει το παιδί σας στη διάθεσή του

Μετρήστε αντίστροφα από την ημερομηνία παράδοσης της εργασίας για να δείτε σε πόσες ημέρες πρέπει να την ολοκληρώσει το παιδί σας.

2. Υπολογίστε το χρονικό διάστημα που μπορεί να ασχολείται το παιδί κάθε φορά.

Υπολογίστε πόσο χρόνο μπορεί να δουλεύει κάθε φορά το παιδί σας αποδοτικά. Συγκρίνετε αυτό το χρόνο με τον χρόνο που έχει στη διάθεσή του μέχρι να παραδώσει την εργασία. Έτσι θα μπορέσετε να διαπιστώσετε σε τι επιμέρους «κομμάτια» θα πρέπει να χωρίσετε μαζί την εργασία του για να προλάβει.

3. Καταγράψτε κάθε βήμα, κάθε επιμέρους κομμάτι της εργασίας.

Συνεργαστείτε με το παιδί σας για να γράψετε σε κάρτες ευρετηρίου κάθε κομμάτι που περιλαμβάνει η εργασία από την αρχή μέχρι το τέλος, πχ από τη μετάβαση στη βιβλιοθήκη μέχρι το σχεδιασμό του εξωφύλλου της. Για κάθε επιμέρους κομμάτι, ρωτήστε το παιδί σας αν έχει ερωτήσεις ή ανησυχίες και σημειώστε τα στο πίσω μέρος της κάρτας.

4. Βάλτε σε σειρά τις κάρτες των επιμέρους εργασιών.

Βοηθήστε το παιδί σας να αποφασίσει τι έρχεται πρώτο, δεύτερο, κ.λπ. Για παράδειγμα, η έρευνα έρχεται πριν από τη διόρθωση της εργασίας.

5. Ορίστε μια προθεσμία για κάθε ένα επιμέρους κομμάτι της εργασίας.

Εργαστείτε προς τα πίσω για να βρείτε λογικές ημερομηνίες – προθεσμίες για την ολοκλήρωση κάθε επιμέρους εργασίας.

6. Ελέγξτε την πρόοδο του παιδιού σας.

Ελέγχετε τακτικά την πρόοδο του παιδιού σας για να βλέπετε πώς τα πηγαίνει και εάν είναι ακόμα μέσα στο αρχικό χρονοδιάγραμμα. Εάν όχι, βοηθήστε το να αναθεωρήσει το σχέδιο (και να οργανώσει από την αρχή τις εργασίες που πρέπει να κάνει κάθε μέρα).


Απόδοση του άρθρου 6 steps for breaking down assignments

Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός (Παν. Θεσσαλίας)
Νηπιαγωγός (Α.Π.Θ.)
MEd - Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου