Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2024

Σχολικές εργασίες στο σπίτι: 6 διαφορετικοί τρόποι που μπορεί να επιλέγουν τα παιδιά σας για να τις κάνουν χωρίς να υπάρχει κανένα πρόβλημα!

Δεν υπάρχει ένας σωστός τρόπος για να κάνουν τα παιδιά τις ασκήσεις τους στο σπίτι — για κάθε παιδί μπορεί ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να είναι διαφορετικός. Δείτε μερικούς από αυτούς!

Τα παιδιά που μαθαίνουν και σκέφτονται με διαφορετικό τρόπο μπορεί να επιλέγουν να κάνουν τις εργασίες τους με μη παραδοσιακούς τρόπους. Μπορούν να εργάζονται σε διαφορετικά μέρη, θέσεις και περιβάλλοντα, ανάλογα με τις ανάγκες τους.

Μερικά παιδιά μπορεί ακόμη και να θέλουν να μετακινούνται και να εργάζονται σε διαφορετικά σημεία μετά από λίγα λεπτά της ώρας. Μπορεί να κουβαλούν μαζί τους τα σχολικά τους είδη σε ένα κουτί ή σε μια τσάντα.

Ακολουθούν έξι παραδείγματα τρόπων με τους οποίους αρέσει σε ορισμένα παιδιά να κάνουν τις σχολικές εργασίες τους στο σπίτι αντί να κάθονται στο γραφείο τους ή σε ένα τραπέζι.

1. Περπατώντας στο χώρο

Μερικά παιδιά, ειδικά τα παιδιά με ΔΕΠΥ, στέκονται όρθια ή κινούνται για να καταναλώσουν την επιπλέον ενέργεια που έχουν. Η κίνηση στο χώρο τα βοηθά πραγματικά να συγκεντρωθούν.

2. Ακουμπώντας στους αγκώνες

Αυτή η στάση μπορεί να μην φαίνεται καλή για την συγκέντρωση, αλλά προσφέρει αισθητηριακή εισροή για τα παιδιά που το έχουν ανάγκη.

3. Φορώντας ακουστικά

Σε ορισμένα παιδιά τα ακουστικά καλύπτουν τους θορύβους που τους αποσπούν την προσοχή. Για άλλα, η μουσική ή οι άλλοι ήχοι αποτελούν διέγερση που την χρειάζονται.

4. Διαβάζοντας δίπλα σε άλλους ανθρώπους

Ακριβώς όπως ορισμένα παιδιά χρειάζονται ησυχία για να συγκεντρωθούν, άλλα παιδιά τα πηγαίνουν καλύτερα όταν διαβάζουν με άλλους γύρω τους.

5. Χαλαρώνοντας στον καναπέ

Το να είναι χαλαρό ένα παιδί δεν σημαίνει ότι δεν εργάζεται σκληρά. Το να ξαπλώνει στον καναπέ ή να κουλουριάζεται σε μια πολυθρόνα μπορεί να είναι πιο άνετο από το να κάθεται ίσια σε μια καρέκλα.

6. Αλλάζοντας μέρη

Η αλλαγή τοποθεσιών μπορεί να προσφέρει στον εγκέφαλό μας ένα διάλειμμα όταν η εργασία είναι δύσκολη ή απογοητευτική. Βοηθά τα παιδιά να «κάνουν επανεκκίνηση» και να επιστρέψουν στη δουλειά τους.


Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός (Παν. Θεσσαλίας)
Νηπιαγωγός (Α.Π.Θ.)
MEd - Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου