Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2021

Ενίσχυση του διαπολιτισμικού σχολείου

Περισσότερα από 14.000 παιδιά προσφύγων και μεταναστών φοιτούν στα ελληνικά σχολεία. Χθες, δόθηκε το εναρκτήριο λάκτισμα του επιμορφωτικού προγράμματος «για την υποστήριξη εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση παιδιών με προσφυγικό/μεταναστευτικό υπόβαθρο», με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως να δηλώνει: «Επενδύουμε στην ενίσχυση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών μας και τους παρέχουμε ουσιαστικά εργαλεία ώστε να συνδιαμορφώσουμε το διαπολιτισμικό και συμπεριληπτικό σχολείο του 21ου αιώνα».

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, στα ελληνικά σχολεία είναι εγγεγραμμένοι 14.421 μαθητές πρόσφυγες (η καταγραφή από το πληροφοριακό σύστημα Myschool στις 13/10). Παράλληλα, έγιναν προσλήψεις 1.540 εκπαιδευτικών για τις 110 δομές υποδοχής εκπαίδευσης προσφύγων και τάξεις υποδοχής σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, 87 εκπαιδευτικοί σε θέσεις συντονιστών εκπαίδευσης προσφύγων, ενώ ενεργοποιήθηκε η παροχή διερμηνείας στις σχολικές μονάδες. Ευρύτερος στόχος είναι να ωφεληθούν μαθητές πρόσφυγες ή μετανάστες, τόσο ως προς την ενίσχυση της σχολικής φοίτησης και τον περιορισμό της σχολικής διαρροής όσο και ως προς τα μαθησιακά τους αποτελέσματα.

Στο επιμορφωτικό πρόγραμμα προβλέπεται να συμμετάσχουν 1.600 εκπαιδευτικοί. Το πρόγραμμα είναι 400 ωρών και συνολικής διάρκειας 9 μηνών. Το πρόγραμμα υλοποιούν σε συνεργασία τα Πανεπιστήμια Αθηνών, ΑΠΘ, Θεσσαλίας, Ιωαννίνων, Πάτρας και Κρήτης με το Γραφείο της UNICEF στην Ελλάδα, υπό την εποπτεία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Πάντως, η ανακοίνωση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας προκάλεσε την αντίδραση του Τομέα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, ο επικεφαλής του οποίου, Νίκος Φίλης, δήλωσε: «Κομπάζει το υπουργείο Παιδείας επειδή με δύο χρόνια καθυστέρηση υλοποιείται το πρόγραμμα εκπαίδευσης των προσφυγόπουλων. Των παιδιών που για δύο σχολικά έτη περίπου, η κ. Κεραμέως είχε “κλειδώσει” στους καταυλισμούς, χωρίς καμία μέριμνα για τη μόρφωσή τους και με αποκλεισμό στο μεγαλύτερο ποσοστό τους από την τηλεκπαίδευση, ελλείψει παντελούς σχεδόν έλλειψης τεχνικών μέσων και εξοπλισμού. Παραβιάζοντας έτσι μεθοδευμένα και εν ψυχρώ την εθνική νομοθεσία και τη διεθνή έννομη τάξη».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου