Η πίεση που ασκήθηκε κυρίως από γονείς υποψηφίων οδηγεί κατά πως φαίνεται το υπουργείο Παιδείας σε σκέψεις για μια κίνηση που στην προσπάθεια να ικανοποιήσει τους πάντες, πιθανότατα θα δημιουργήσει αντιδράσεις από όλες τις πλευρές, ενόψει Πανελλαδικών εξετάσεων για τις οποίες βρισκόμαστε πια στην τελική ευθεία.
Μάλιστα η δημοσιοποίηση της πριν αποτελέσει μια τετελεσμένη απόφαση, προκαλεί έτσι κι αλλιώς αντιδράσεις στην κοινότητα των υποψηφίων και των οικογενειών τους.
Αποκάλυψη από το γ.γ. του υπουργείου
Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Γιάννης Παντής δήλωσε ότι όσοι υποψήφιοι το επιθυμούν θα μπορέσουν να εξεταστούν σε επιπλέον μάθημα!
Κάτι όμως που δεν έχει ουσιαστικό νόημα. Οι μαθητές εδώ και δύο χρόνια το λιγότερο έχουν κατασταλάξει στα μαθήματα που θα επικεντρωθούν και στα οποία θα εξεταστούν και σ’ αυτά δίνουν βαρύτητα. Μπορεί από τις αρχές Απριλίου ως την τέλεση των εξετάσεων να ετοιμαστεί κανείς για ένα επιπλέον μάθημα;
Αντιδράσεις από τους γονείς
Ακόμη και γονείς παιδιών που θα ήθελαν κάτι τέτοιο, λένε ότι στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή αυτό είναι αδύνατον και χαρακτηρίζουν πολιτικό τερτίπι και εμπαιγμό την κίνηση του υπουργείου, ζητώντας μάλιστα παρέμβαση του πρωθυπουργού.
Βάσει της ισχύουσας διαδικασίας των Πανελλαδικών εξετάσεων, οι υποψήφιοι δηλώνουν έως το τέλος Φεβρουαρίου τα τέσσερα μαθήματα στα οποία θα διεκδικήσουν θέση στις σχολές ενός και μόνον ενός επιστημονικού πεδίου. Αν επιθυμούν να διεκδικήσουν θέσεις σε σχολές και από δεύτερο πεδίο πρέπει να εξεταστούν σε πέμπτο μάθημα.
Η δήλωση σε τηλεοπτικό σταθμό
Χθες ο κ. Παντής, σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, είπε πως «είναι αίτημα εύλογο, σωστό να ανοίξουμε τη διαδικασία για δυνατότητα δήλωσης από τους υποψηφίους πέμπτου μαθήματος. Από Δευτέρα το υπουργείο θα δει το αίτημα και θα το κάνει», τονίζοντας ότι «αυτό ζητούν οι γονείς».
Εκτιμάται ότι έτσι το υπουργείο επιλέγει να αντιπαρέλθει τις αντιδράσεις για τη μείωση του αριθμού των εισακτέων στις περιζήτητες σχολές, όπως π.χ. οι επτά ιατρικές σχολές στις οποίες κόπηκαν 220 θέσεις που αντιστοιχούν σε 21% των διαθέσιμων πέρσι.
Το υπουργείο προφανώς θεωρεί ότι το άνοιγμα της διαδικασίας για 5ο μάθημα βοηθά τους υποψηφίους να αυξήσουν τις πιθανότητες εισαγωγής τους σε σχολές, αλλά είναι προφανές ότι δεν συνεκτιμά τον μηδαμινό χρόνο για έναν μαθητή που πρέπει σήμερα να ξεκινήσει τη μελέτη ενός επιπλέον μαθήματος.
«Πολιτικό τερτίπι και εμπαιγμός»
«Στην ουσία, η κίνηση που προανήγγειλε ο γενικός γραμματέας είναι ένα πολιτικό τερτίπι και ένας τεράστιος εμπαιγμός στις δεκάδες χιλιάδων μαθητών», τόνισε σε ανακοίνωσή της η Συντονιστική Επιτροπή Συλλόγων Γονέων Ιδιωτικών Σχολείων Ελλάδας.
Υπό τις αντιδράσεις αυτές, πηγές του υπουργείου λένε τώρα ότι το θέμα είναι υπό εξέταση και δεν υπάρχει ακόμη οριστική απόφαση.
Νέα τοποθέτηση του γ.γ. και αναδίπλωση
Ο ίδιος ο κ. Παντής με δήλωσή του σήμερα ανασκεύασε τα χθεσινά λεγόμενα του, σημειώνοντας πως αναφέρθηκε σε σκέψεις και όχι σε αποφάσεις του υπουργείου.
Ο υπουργός θα ήθελε αλλά…
Από τα Ιωάννινα, ο υπουργός Παιδείας, κ. Γαβρόγλου, σε άλλο μήκος κύματος, αναφέρθηκε σε μια κίνηση που είναι πιθανόν να εφαρμοστεί «μόνο για την ιατρική σχολή» (στην οποία ανακοινώνεται μείωση εισακτέων, πάντως) τονίζοντας ωστόσο ότι μια συνολική εφαρμογή αυτού του σεναρίου θα ήταν μια επιλογή που για τον ίδιο θα είχε θετικό αποτέλεσμα.
Σε κάθε περίπτωση, το αβίαστο συμπέρασμα είναι πως οι φορείς του υπουργείου Παιδείας είτε υπό την πίεση γονέων υποψηφίων, είτε από την βιασύνη να αποκαλύπτουν σκέψεις για πολιτικές που δεν αποτελούν ακόμη τετελεσμένες αποφάσεις, δημιουργούν μεγαλύτερη σύγχυση σε μεγάλη μερίδα υποψηφίων αλλά και γονέων, σχεδόν δύο μήνες πριν από το κρίσιμο διάστημα των εξετάσεων.
Πηγή: Μακεδονία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου