«Νιώθουμε μέλη μιας ισχυρής εκπαιδευτικής κοινότητας που μοιράζεται τις γνώσεις και τη δημιουργικότητά μας. Η συμμετοχή στην καλοκαιρινή ακαδημία ανοίγει τους ορίζοντές μας να σκεφτόμαστε διαφορετικούς τρόπους να παρουσιάσουμε πολύπλοκα φυσικά φαινόμενα στους μαθητές μας. Το σημαντικότερο για εμάς είναι να συνδέουμε τις Φυσικές Επιστήμες με τη διδασκαλία διαφορετικών μαθημάτων όπως η τέχνη ή η ιστορία, ώστε να προσφέρουμε πιο ενδιαφέρουσες εμπειρίες στους μαθητές» αναφέρουν στην «Κ» οι Φινλανδοί Päivi Lavonen, εκπαιδευτικός από το Kaisaniemi primary school, του Helsinki, η Mari Leijamaa, υποδιευθύντρια του Pertteli primary school από την Lohja, η Henna Anunti, εκπαιδευτικός από το Ii upper secondary school και ο Kauko Komulainen, επιμορφωτής εκπαιδευτικών από το Πανεπιστήμιο του Helsinki. Στη διπλανή αίθουσα άλλοι 40 εκπαιδευτικοί από την Ευρώπη και την Αμερική πραγματοποιούν εικονικές επισκέψεις σε μεγάλα ερευνητικά κέντρα όπως το CERN στη Γενεύη, το τηλεσκόπιο νετρίνων ICECUBE στον Νότιο Πόλο και παρατηρούν τον νυχτερινό ουρανό με τηλεσκόπια που είναι εγκατεστημένα στη Χαβάη και την Αυστραλία. Χρησιμοποιούν καινοτόμα εκπαιδευτικά εργαλεία και σχεδιάζουν τα δικά τους εκπαιδευτικά σενάρια τα οποία και θα εφαρμόσουν την επόμενη σχολική χρονιά στις τάξεις τους.
Είναι δύο από τα πολλά στιγμιότυπα, κατά τις πρώτες ημέρες των φετινών Θερινών Ακαδημιών Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών «Inspiring Science Education και Open Discovery Space», που διοργανώνει το σχολείο Ελληνογερμανική Αγωγή στον Μαραθώνα, από 3 έως 15 Ιουλίου. Φέτος μετέχουν συνολικά 200 εκπαιδευτικοί από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, ενώ συμπληρώνονται εννέα χρόνια λειτουργίας των Θερινών Ακαδημιών Επιμόρφωσης σε διαφορετικές περιοχές της Ελλάδος. Στις δραστηριότητες αυτές έχουν συμμετάσχει συνολικά πάνω 1.500 εκπαιδευτικοί από όλο τον κόσμο. Στόχος των διοργανωτών είναι οι εκπαιδευτικοί να δημιουργήσουν ισχυρά δίκτυα και να διαδώσουν τις καινοτόμες εφαρμογές σε πολλές σχολικές τάξεις σε όλο τον κόσμο.
«Η ακαδημία επιμόρφωσης ήταν ευκαιρία να γνωρίσω και να συνεργαστώ με εκπαιδευτικούς από διαφορετικά κράτη και να ανακαλύψω τις μοναδικές εκπαιδευτικές δράσεις που υλοποιούνται στην Ευρώπη. Είχα επίσης τη μοναδική εμπειρία να επισκεφθώ μνημεία του πολιτισμού σας» αναφέρει ο James K. Deane, καθηγητής Φυσικής από το σχολικό δίκτυο QuarkNet, από την Ottawa του Kansas στις ΗΠΑ. Το δίκτυο QuarkNet επιλέγει κάθε χρόνο 20 εκπαιδευτικούς για να συμμετέχουν στις καλοκαιρινές ακαδημίες. Στον επάνω όροφο εκπαιδευτικοί από Ελλάδα, Τουρκία, Ιταλία, Κύπρο και Βουλγαρία κατασκευάζουν αυτοσχέδιους σεισμογράφους, ώστε να μπορούν να καταγράφουν σεισμούς και να εντοπίσουν το επίκεντρό τους.
Σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο 30 εκπαιδευτικοί ετοιμάζουν ένα Ανοικτό Διαδικτυακό Μάθημα (MOOC) για τη διδασκαλία θεμάτων σχετικών με το Διάστημα. Τα θέματα που κυριαρχούν εδώ είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση προγραμμάτων για μαθητές που συνδέονται με διαστημικές αποστολές (π.χ. δημιουργία μιας αποικίας στον Αρη) για μικρές ή μεγαλύτερες ηλικίες μαθητών. Οι εκπαιδευτικοί είχαν επίσης την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ζωντανά την εισαγωγή σε τροχιά της διαστημοσυσκευής Juno γύρω από τον πλανήτη Δία, ώστε να λειτουργήσει ως αναφορά στον σχεδιασμό των δικών τους προτεινόμενων δραστηριοτήτων. Τον Σεπτέμβριο του 2016 η σειρά αυτή των μαθημάτων θα είναι διαθέσιμη σε όλους τους εκπαιδευτικούς μέσω Διαδικτύου.
«Η Ακαδημία έδωσε την ευκαιρία σε μένα και στους υπόλοιπους συναδέλφους, να συμμετάσχουμε σε μία προσπάθεια, η οποία ως στόχο έχει θέσει να εκπαιδεύσει τους δασκάλους - καθηγητές έτσι ώστε να γίνουν πιο αποδοτικοί στη σχολική τάξη. Μάλιστα, το περιβάλλον εκπαίδευσης και διαμονής μας βοηθάει να νιώσουμε, να δημιουργήσουμε και να σκεφτούμε ως παιδιά, μέσω της βιωματικής εκπαίδευσης» αναφέρει ο Στέφανος Πουλτσάκης, εκπαιδευτικός του Ολοήμερου Σχολείου Δερματούσας Ζακύνθου.
Στις θερινές Ακαδημίες συμμετέχουν και εκπαιδευτικοί που επιλέχθηκαν από τον κατάλογο των δημιουργών εκπαιδευτικού περιεχομένου και ψηφιακών διαδραστικών διδακτικών σεναρίων, που συμμετείχαν στη σχετική πρόσκληση (4527/17-6-2015) του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής «Εκπόνηση και Υποβολή Ψηφιακών Σεναρίων από τους Εκπαιδευτικούς» και υπέβαλαν διδακτικά σενάρια μέσω της πλατφόρμας «Αίσωπος».
Ευκαιρίες υπάρχουν, για εκπαιδευτικούς που αποζητούν να βαθύνουν τα εφόδιά τους προς όφελος των μαθητών.
Πηγή: Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου