Πρέπει τα δίδυμα να βρίσκονται μαζί στο σχολείο ή είναι καλύτερο να πηγαίνουν σε διαφορετικές τάξεις; Ποια είναι τα επιχειρήματα των δύο τάσεων που υπάρχουν; Με ποια κριτήρια λαμβάνουν οι γονείς την απόφαση;
Το να διαχωρίζεις ή να κρατάς μαζί δίδυμα αδέρφια στο σχολείο είναι μια δύσκολη απόφαση για τους γονείς. Το Learning World ανοίγει τον διάλογο, ερευνά και τις δύο πλευρές και αναζητά απαντήσεις από έναν ειδικό.
Στην Βοσνία υπάρχει μια πόλη που αυτοχαρακτηρίζεται ως “η πόλη των διδύμων”. Ο λόγος για το Μποζιμ, στο δημοτικό σχολείο του οποίου υπάρχουν 20 ζεύγη διδύμων! Σε αυτήν την περιοχή, οι ντόπιοι πιστεύουν ότι είναι καλύτερα να είναι τα αδέρφια μαζί κατά την διάρκεια του σχολείου.
Οι δάσκαλοι αλλά και φυσικά οι γονείς συμφωνούν: η εκπαίδευση των διδύμων δεν είναι εύκολη υπόθεση. Δεν υπάρχει ακόμα η απόλυτη επιστημονική απάντηση γιατί υπάρχουν τόσοι πολλοί δίδυμοι στην συγκεκριμένη πόλη, εδώ αλλά αλλά η γενετική παίζει σίγουρα έναν κύριο ρόλο σε αυτήν την μικρή κοινότητα των 20.000 ατόμων όπου οι κάτοικοι συνήθως παντρεύονται μεταξύ τους.
Η παιδαγωγός Εμίνα Αλεσέβιτς υποστηρίζει ότι είναι καλό τα δίδυμα να πηγαίνουν στο ίδιο σχολείο, στην ίδια τάξη: «Τους αρέσει να είναι μαζί. Μπορεί να μην επιμένουν αλλά συνήθως γνωρίζουμε σχετικά καλά τις ανάγκες τους και αυτές περιλαμβάνουν και το να είναι μαζί στην ίδια τάξη. Συνήθως μοιράζονται σχολικά βιβλία και άλλον σχολικό εξοπλισμό και τους αρέσει να μελετούν μαζί στο σπίτι».
Ο δήμαρχος της πόλης είναι αποφασισμένος να την καθιερώσει σαν ένα διεθνές κέντρο για να πραγματοποιούνται συναντήσεις διδύμων αλλά και ειδικών που θα κάνουν έρευνες σε σχέση με τους διδύμους.
Ενώ η ζωή στην Βοσνία παραμένει δύσκολη, το Μπουζιμ είναι μια από τις λίγες κοινότητες στη χώρα με αυξανόμενο ποσοστό γεννήσεων
Ενώ όμως εκεί οι δίδυμοι κρατούνταν μαζί, αρκετοί υποστηρίζουν ότι είναι καλύτερο να διαχωρίζονται στο σχολείο. Τα τελευταία 40 χρόνια ο αριθμός των διδύμων ή ακόμα και τριδύμων έχει διπλασιαστεί σε ορισμένες περιοχές του αναπτυγμένου κόσμου. Η καθηγήτρια Πατ Πρίντι, ειδική στην εκπαίδευση, εξηγεί γιατί:
«Πρώτα από όλα, υπάρχει μια αύξηση στις θεραπείες γονιμότητας, στις εξωσωματικές για παράδειγμα, που πλέον είναι πολύ ευρύτερα διαθέσιμες. Επιπλέον, υπάρχουν μεγαλύτερες σε ηλικία μητέρες. Οι άνθρωποι είναι μεγαλύτεροι όταν έχουν την τάση να κάνουν οικογένεια, έτσι υπάρχει η τάση να γονιμοποιούν περισσότερα ωάρια. Και στην συνέχεια, πολλοί δίδυμοι και τρίδυμοι κλπ γεννιούνται πρόωρα αλλά πλέον υπάρχει πολύ καλύτερη βρεφική φροντίδα, επομένως τα ποσοστά επιβίωσης για τα δίδυμα όπως και για όλα τα πρόωρα γεννηθέντα μωρά, είναι σε πολύ καλύτερα επίπεδα»
Η καθηγήτρια υποστηρίζει ότι όταν έρχεται η ώρα να ληφθεί η απόφαση αν τα παιδιά θα πάνε μαζί στο σχολείο ή όχι, τα κρίσιμα ζητήματα που πρέπει να κατανοήσει κανείς είναι από τη μία πλευρά οι ατομικές ανάγκες του κάθε παιδιού, από την άλλη η σχέση μεταξύ των διδύμων.
Μέσω της έρευνάς της, η Πρίντι έχει αναγνωρίσει τρία διαφορετικές κατηγορίες ως προς την σχέση των διδύμων. «Στην πρώτη κάνουμε λόγο για στενή σχέση, συχνά μιλάμε για δίδυμα που έχουν καταπληκτική ομοιότητα μεταξύ τους. Το αντίθετο από αυτό είναι όταν δεν τους αρέσει που είναι δίδυμοι, συχνά το καταπολεμούν και αγωνίζονται να αναπτύξουν την δική τους προσωπικότητα ως άτομα. Και υπάρχει και μια μεγάλη ομάδα στη μέση, που εγώ αποκαλώ “ώριμα εξαρτώμενα” δίδυμα. Πρόκειται για αυτά που δεν θεωρούν και το πιο σημαντικό πράγμα στον κόσμο να είναι δίδυμοι. Το αναγνωρίζουν, είναι μέρος του εαυτού τους τους, αλλά έχουν και την δική τους ξεχωριστή προσωπικότητα».
Πηγή: euronews
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου