Πέμπτη 21 Απριλίου 2016

ΑΓΩΝΙΑ ΓΙΑ 300 ΠΑΙΔΙΑ | Προβληματίζουν οι γνωματεύσεις μαθησιακών δυσκολιών

Με αδιέξοδο θα μπορούσε να παρομοιάσει κανείς την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι γονείς και κηδεμόνες τριακοσίων περίπου παιδιών στη Ζάκυνθο τα οποία ενώ αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες δεν μπορούν να έχουν την ειδική εκπαίδευση που απαιτείται σε αυτές τις περιπτώσεις.
Οι βασικές αιτίες για τις οποίες έχουν βρεθεί σε κατάσταση σύγχυσης και απόγνωσης είναι δυο. Η πρώτη έχει να κάνει με το γεγονός ότι πάνω από δυο χρόνια περιμένουν στην αναμονή να τους γίνει διάγνωση από το ΚΕΔΔΥ Ζακύνθου προκειμένου να μπουν σε τμήμα ένταξης στο σχολείο που φοιτούν. Η δεύτερη με το γεγονός πως η διάγνωση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών αναφέρεται ως ένδειξη “σε δυσκολίες όπως περιγράφονται παρακάτω”, με αποτέλεσμα να μην γνωρίζουν τι πρόβλημα αντιμετωπίζει το παιδί τους ώστε να γίνει η ανάλογη αντιμετώπιση.Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι ασαφείς απαντήσεις να τους οδηγούν σε επανεξετάσεις είτε σε ιδιωτικά κέντρα εντός νησιού, είτε σε δημόσια εκτός αλλά και στις δυο περιπτώσεις με σημαντικό κόστος για τους δύσκολους οικονομικά καιρούς που βρισκόμαστε.
Επι της ουσίας οδηγούνται στην αναμονή και την απομόνωση, ενώ μένουν αβοήθητοι, χωρίς διαγνώσεις, εξειδικευμένη εκπαιδευτική παρέμβαση, που πολλές φορές τα οδηγεί στο να εγκαταλείψουν το σχολείο.
Το ζητούμενο, λοιπόν, είναι ένα, ότι αν η υποστελέχωση της δημόσιας δομής στη Ζάκυνθο δεν λυθεί άμεσα, η ειδική εκπαίδευση θα πηγαίνει “από τον Άννα στον Καϊάφα” και τα παιδιά που έχουν τέτοιου είδους δυσκολίες είτε θα παραμένουν “κλειδωμένα” στο σπίτι, είτε θα πηγαίνουν σχολείο για… διακοπές.

Το πρόβλημα
Από την προηγούμενη σχολική χρονιά, σύμφωνα με όσα καταγγέλλει ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες Ζακύνθου, έχει παρατηρηθεί ότι όλο και πιο συχνά στις γνωματεύσεις του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. στο νησί αναφέρεται ως ένδειξη “σε δυσκολίες όπως περιγράφονται παρακάτω”.
Αυτό δυστυχώς προκαλεί σύγχυση και αγωνία στους γονείς, διότι αφενός και περιμένουν αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα για αξιολογηθούν (έως και δύο χρόνια) τα παιδιά τους και αφετέρου δεν παίρνουν μια ξεκάθαρη απάντηση για το ποιά μαθησιακή δυσκολία αντιμετωπίζουν. “Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα αρκετοί γονείς να μην εμπιστεύονται πλέον τις γνωματεύσεις του ΚΕ.Δ.Δ.Υ και είναι αναγκασμένοι σε αρκετές περιπτώσεις, ανάλογα την οικονομική κατάσταση τους, να στρέφονται σε ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα ή σε δημόσια ιατροπαιδαγωγικά κέντρα εκτός Ζακύνθου με σημαντική οικονομική επιβάρυνση” δηλώνει με πικρία ο κ. Λιβάνης.

Προβληματισμοί
Παρότι η αναγκαιότητα ύπαρξης του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. στον τομέα της διάγνωσης και υποστήριξης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο δημόσιο σχολείο είναι αναμφισβήτητη, εκφράζει τον έντονο προβληματισμό και την ανησυχία του γιατί από την ενημέρωση που έχει από γονείς, δυστυχώς παρά τα έγγραφα αιτήματα του Συλλόγου δεν υπάρχει καμιά ενημέρωση από το ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Ζακύνθου, για το οποίο είναι πεπεισμένος ότι δεν ανταποκρίνεται στους σκοπούς για τους οποίους ιδρύθηκε.

Απαξιωμένη ως δομή
Και προσθέτει “η μόνιμη πλέον καθυστερημένη στελέχωση του με μη έμπειρο και κατάλληλα εκπαιδευμένο επιστημονικό και εκπαιδευτικό προσωπικό, η αποδοχή διαγνώσεων από ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα, η υιοθέτηση του ιατροπαιδαγωγικού χαρακτήρα στις γνωματεύσεις, η προτροπή προς εκπαιδευτικούς να μην προτείνουν παραμπομπές μαθητών στο ΚΕ.Δ.Δ.Υ. επειδή όπως ισχυρίζεται λειτουργεί αρνητικά για τους μαθητές, η έλλειψη έγκυρων σταθμισμένων διαγνωστικών τέστ, είναι μερικά από τα ζητήματα που συμβάλλουν στην απαξίωση της ήδη προβληματικής λειτουργίας του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Ζακύνθου”.

Αναζητούν λύσεις
Η αδυναμίες που ανακύπτουν σχετικά με το δημόσιο δωρεάν διαγνωστικό φορέα που στηρίζει και προωθεί την ένταξη μαθητών στο δημόσιο σχολείο, αναγκάζει την πλειοψηφία των γονέων τους, με τεράστια οικονομική και ψυχολογική επιβάρυνση, να προσπαθούν να βρούν τρόπους στήριξης των παιδιών τους εκτός των δημόσιων δομών. “Αυτό”, όπως επισημαίνει ο Πρόεδρος του Συλλόγου, “έχει σαν αποτέλεσμα να γίνονται εύκολα θύματα οικονομικής εκμετάλλευσης και παραπληροφόρησης και τα παιδιά με Ε.Ε.Α. να μένουν ουσιαστικά αβοήθητα στερώντας του το δικαίωμα της ισότιμης συμμετοχής στην εκπαίδευση”.

Ζητείται αξιοπιστία
Ο κ. Λιβάνης, τέλος, ξεκαθάρισε πως “αποτελεί επιτακτική ανάγκη το ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Ζακύνθου να ανακτήσει την αξιοπιστία του ώστε με έγκαιρες και έγκυρες γνωματεύσεις, με την προώθηση της ένταξης των μαθητών με Ε.Ε.Α. στο δημόσιο σχολείο, με την υποστήριξη γονέων και μαθητών, με την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της κοινωνίας για την διαφορετικότητα , αυτό να συντελέσει ώστε επιτέλους η πολιτεία να ανταποκριθεί στην υποχρέωση που έχει αναλάβει απέναντι στα παιδιά αυτά και να μην μένει μόνο στα λόγια”. 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου