Έχετε φανταστεί ποτέ πώς φτάνουν οι ήχοι στα αυτιά ενός εμβρύου; Οι μελωδίες που προέρχονται από τη μητέρα και καταλήγουν ως άκουσμα στα εμβρυικά αυτιά, όχι μόνο αποτυπώνονται τέλεια στους αναπτυσσόμενους εγκεφαλικούς νευρώνες του εμβρύου αλλά μεταφέρονται άριστα μαζί με το πέρασμα του στη ζωή.
Επιστήμονες από το γαλλικό πανεπιστήμιο, Descartes ανακάλυψαν ότι τα μωρά από τον πρώτο μήνα της ζωής τους θυμούνται τη μουσική που άκουγαν στη μήτρα, κατά το τρίτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης της μητέρας τους. Συγκεκριμένα, η ψυχοβιολόγος, Carolyn Granier- Deferre και η ομάδα της, ζήτησαν από πενήντα εγκύους να ακούνε μια συγκεκριμένη μελωδία πιάνου δύο φορές την ημέρα. Οι μελετητές έβαλαν στα νεογνά κατά τις πρώτες τριάντα ημέρες της ζωής τους την ώρα που κοιμούνταν, να ακούνε την ίδια μελωδία που άκουγαν όσο βρίσκονταν στη μήτρα αλλά και μια ακόμη, που ήταν διαφορετική.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όλα τα νήπια παρουσίαζαν σημαντική αλλαγή στους καρδιακούς τους παλμούς όταν ήταν εκτεθειμένα στη μουσική. Εκείνο που παρατηρήθηκε ωστόσο, από την ομάδα ήταν ότι τα μωρά που άκουγαν μια “γνώριμη” μελωδία εμφάνιζαν επιβράδυνση των καρδιακών τους παλμών και συγκεκριμένα, επιβράδυνση που οριζόταν σε δώδεκα χτύπους το λεπτό, ενώ στο άκουσμα μιας άγνωστης μουσικής, οι παλμοί επιβραδύνονταν κατά πέντε ή έξι χτύπους.
Το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξαν οι επιστήμονες ήταν ότι οι τρεις εβδομάδες της προγεννητικής έκθεσης σε μια συγκεκριμένη μελωδία διαμορφώνουν το αυτόνομο νευρικό τους σύστημα και την ακουστική τους επεξεργασία, τουλάχιστον έξι εβδομάδες αργότερα, όταν τα νήπια είναι ενός μηνός. Αυτό σημαίνει πως ένα μωρό μπορεί να να ανταποκριθεί πολύ περισσότερο σε μελωδίες που άκουγε η μητέρα του, όταν εκείνο ήταν ακόμη στην κοιλιά της. Γενικά, τα μουσικά ακούσματα μιας μητέρας στο παιδί έχουν μεγάλη επίδραση επάνω του, όπως ήχοι ή λέξεις. Άλλωστε, τα μωρά είναι σε θέση να αντιλαμβάνονται την ομιλία των γύρω τους.
Σύμφωνα με την Granier- Deferee, “Τα έμβρυα, τέσσερις ή πέντε εβδομάδες πριν γεννηθούν, αρχίζουν να εκτίθενται σε όλων των ειδών τους ήχους που προέρχονται από το μητρικό περιβάλλον. Αν οι μητέρες θέλουν να ενθαρρύνουν το μουσικό αισθητήριο των παιδιών τους, μπορούν αμέσως μετά τη γέννηση, να επιλέγουν συγκεκριμένους ήχους που θα ξέρουν ότι ευχαριστούν ένα παιδί. Κατά την εμβρυική περίοδο, δυστυχώς οι προτιμήσεις παραμένουν συγκεχυμένες”.
Αν ωστόσο, πολλές μητέρες από τον ενθουσιασμό τους σκεφτούν να ακουμπήσουν στην κοιλιά τους, συσκευές που παίζουν μουσική για να ακούει καλύτερα το παιδί, πρέπει να το αποφύγουν καθώς μια τέτοια κίνηση μπορεί να είναι ιδιαίτερα επιβλαβής για το παιδί. “Εάν η μουσική είναι πολύ δυνατή για το εμβρυικό αυτί ή έχει πολλή διάρκεια, μπορεί να αποβεί ιδιαίτερα καταστροφική. Ένα τραγούδι από τη φωνή της μητέρας είναι ένα από τα πιο ξεχωριστά μέρη του φυσικού ηχητικού περιβάλλοντος”.
Ένα παιδί που βρίσκεται λοιπόν, μέσα στη μήτρα μπορεί “να δει, να ακούσει, να νιώσει, να γευτεί”, αλλά πρωτίστως να φέρει μαζί του τους ήχους που επέλεγε η μητέρα του να ακούει. Ένα έμβρυο λοιπόν φαίνεται πως είναι σε θέση να αποτυπώσει στους νευρώνες του εγκεφάλου όσο αναπτύσσεται τις μελωδίες που ακούει όσο βρίσκεται στη μήτρα και μπορεί να τις θυμάται και μετά τη γέννησή του.
Πέρα από τις μελωδίες της μητέρας ωστόσο, ένα έμβρυο είναι σε θέση να ακούσει και την φωνή του πατέρα του εξίσου καθαρά ή να ξεχωρίσει τις μελωδίες που ακούει ο ίδιος. Στο άκουσμα της πατρικής φωνής, υπάρχει μεγάλη συναισθηματική διαφορά στα έμβρυα. Όταν ένας πατέρας μιλάει με απαλή φωνή, απευθυνόμενος στην κοιλιά της γυναίκας του, το νεογέννητο είναι σίγουρο ότι μπορεί να ξεχωρίσει αυτή τη φωνή που άκουγε και μέσα στη μήτρα, ακόμη και από την πρώτη ή δεύτερη ώρα της γέννησής του.
Ένας γνώριμος ήχος στα αυτιά του νεογέννητου είναι σε θέση να διακόψει το επίμονο κλάμα του, μπορεί να το κάνει να νιώσει οικειότητα από τον απαλό τόνο της φωνής που ακούει και ξέρει να ξεχωρίζει γιατί είναι οικείος. Προσοχή λοιπόν στις μελωδίες κατά τη διάρκεια της κύησης.
Πηγή: pathfinder
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου