Πέμπτη 15 Μαΐου 2014

Ευθύνονται τα smartphones για την αργή ανάπτυξη της ομιλίας των παιδιών;

Οι ερευνητές έχουν διαπιστώσει πώς οι σημερινοί γονείς χρησιμοποιούν τα smartphones και τα tablets τους για να αντικαταστήσουν τα βιβλία και τα παιχνίδια των παιδιών τους. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τα παιδιά που παίζουν μη-εκπαιδευτικά παιχνίδια να αναπτύσσουν πιο αργά την ομιλία.

Δεν γεμίζουν τον τόπο, χωράνε στην τσάντα και προσφέρουν ατελείωτες ώρες διασκέδασης. Οι περισσότεροι σύγχρονοι γονείς τα έχουν χρησιμοποιήσει για να απολαύσουν λίγα λεπτά, τουλάχιστον, ηρεμίας. Ο λόγος για τα smartphones και τα tablets.

Αν βρίσκεστε και εσείς ανάμεσα σε εκείνους που έχουν προσφέρει τις “έξυπνες” συσκευές στα παιδιά τους, για να τους αποσπάσουν την προσοχή, την επόμενη φορά που θα κάνετε την κίνηση, σκεφτείτε το ξανά. Τα αποτελέσματα μίας νέας έρευνας ήταν αρκετά ανησυχητικά, αφού έδειξαν ότι η ασχολία των παιδιών με τέτοια “παιχνίδια” συνδέεται με την αργή ανάπτυξη της ομιλίας.

Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε στο Ιατρικό Κέντρο Παιδιών Cohen της Νέας Υόρκης, διαπίστωσε ότι τα παιδιά ηλικίας μεταξύ 0-3 ετών που έπαιζαν με μη εκπαιδευτικά παιχνίδια σε συσκευές με οθόνη αφής είχαν πιο αργή λεκτική ανάπτυξη.

Σαν παραδείγματα των παιχνιδιών με μηδενική εκπαιδευτική αξία, η μελέτη αναφέρει τα Angry Birds και το Fruit Ninja.

Το στοιχείο, όμως, που σόκαρε περισσότερο τους ερευνητές ήταν το μέγεθος συμμετοχής των “έξυπνων” συσκευών στην ανατροφή των παιδιών.

“Έχουμε παρατηρήσει στην κλινική μας ότι το νούμερο ένα παιχνίδι που δίνουν οι γονείς στα μικρά παιδιά τους είναι τα smartphones”, λέει ο Dr Ruth Milanaik, επικεφαλής της μελέτης και θεράπων ιατρός ανάπτυξης και συμπεριφοράς του νοσοκομείου.

“Ήταν εντυπωσιακό να βλέπουμε τους γονείς να αντικαθιστούν τα βιβλία και τα μωρουδιακά παιχνίδια με τις 'έξυπνες' συσκευές. Πολλοί γονείς, μάλιστα, παρατηρήθηκε ότι, δεν είχαν μαζί τους κανένα άλλο παιχνίδι για να αποσπάσουν την προσοχή των παιδιών τους, εκτός από τις συσκευές με οθόνη αφής”.

Οι παιδίατροι, που έκαναν την μελέτη, εξέτασαν παιδιά από 0-3 ετών, που χρησιμοποιούσαν συσκευές με οθόνη αφής, για να ανακαλύψουν εάν η χρήση τους είχε κάποιο εκπαιδευτικό όφελος για αυτά. Μετά από όλη τη διαδικασία, που ακολουθήθηκε, ανακάλυψαν ότι τα παιδιά αυτά είχαν χαμηλότερες βαθμολογίες στην ομιλία και κανένα όφελος, παρόλο που η πλειοψηφία των γονέων αυτό πίστευε.

Περίπου το 60% των γονέων ανέφεραν τα εκπαιδευτικά οφέλη της χρήσης συσκευών με οθόνη αφής, όμως τα αποτελέσματα δεν έδειξαν να υπάρχει σημαντική διαφορά. Αντίθετα, φάνηκε ότι τα παιδιά αυτά πέτυχαν χαμηλότερα σκορ όσον αφορά τις αναπτυξιακές δοκιμασίες της ομιλίας.

Από τις 65 οικογένειες που συμμετείχαν στην έρευνα, οι 63 είχαν “έξυπνες” συσκευές. Πράγμα που σημαίνει περίπου το 97%. Η μέση ηλικία που τα παιδιά τους ξεκίνησαν να παίζουν με τις συσκευές αυτές ήταν περίπου οι 11 μήνες, ενώ ο καθημερινός χρόνος που αφιέρωναν 36 λεπτά.

Αντίστοιχα, από τον χρόνο αυτό, το 30% καταναλωνόταν στην παρακολούθηση “εκπαιδευτικών εκπομπών”, το 26% στην χρήση “εκπαιδευτικών εφαρμογών”, το 28% στο να πατούν άσκοπα διάφορα σημεία της οθόνης και το 14% στο να παίζουν “εκπαιδευτικά” παιχνίδια.

“Η τεχνολογία δεν μπορεί να αντικαταστήσει την αλληλεπίδραση του γονέα με το παιδί. Το να κουβεντιάζετε με τον γιο ή την κόρη σας αποτελεί τον καλύτερο τρόπο για να τους ενθαρρύνετε να μάθουν”, τονίζει ο Dr. Milanaik.

Πηγή: Pathfinder

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου