Παρασκευή 22 Μαρτίου 2013

Το ποζέρι, τα ποζέρια (ιστορίες καθημερινής τρέλας)

Στην αρχή της σχολικής χρονιάς ήρθε από το στόμα μιας μαθήτριάς μου η επιβεβαίωση ότι μεγαλώνω (τις άσπρες τρίχες που έχουν εγκατασταθεί εδώ και 2 χρόνια στο κεφάλι μου τις μεταφράζω σαν σημάδια άγχους και πεισματικά τις αγνοώ). 

«Άστα κυρία, η τάξη μου γέμισε ποζέρια» 

Στην αρχή καταθορυβήθηκα. Στο μυαλό μου δημιουργήθηκαν τρομακτικές εικόνες με μεταλλαγμένες ψείρες ή με κάποιο παρόμοια ενοχλητικό έντομο που φωλιάζει στα μαλλιά του κόσμου ή στην καλύτερη περίπτωση στα βιβλία και τα πράγματά του (τα θρίλερ που βλέπω και η οργιάζουσα φαντασία μου έκαναν το θαύμα τους και πάλι). 

Την κατατρομαγμένη μου έκφραση η Μ. την εξέλαβε σαν επιβεβαίωση του καταστροφικού αυτού συμβάντος. Ευτυχώς για μένα και την αξιοπρέπειά μου, το διαγώνισμα στην Γλώσσα (ένα εξίσουν, αν όχι μεγαλύτερο καταστροφικό συμβάν) επισκίασε την αρχική τραγωδία και έτσι δεν φάνηκε το μέγεθος της άγνοιάς μου. 

Το βράδυ άνοιξα τον υπολογιστή και προσπάθησα να καταλάβω για ποιο πράγμα ακριβώς μιλάμε (και ποιο σαμπουάν θα έπρεπε να αγοράσω, αφού ήδη με είχε πιάσει φαγούρα). Πληκτρολογώντας στο google την λέξη ποζέρι (που πολύ σωστά υπόθεσα ότι είναι ο ενικός της λέξης) βρήκα μια ιστοσελίδα (www.slang.gr) που μου έλυσε την απορία δίνοντας όχι μόνο 2 ορισμούς της λέξης, αλλά και το πώς χρησιμοποιείται σε μια πρόταση (Σημείωση: για να σας λυθεί η απορία, ποζέρι είναι Άτομο που τη βλέπει κάτι και το παριστάνει. Παράδειγμα οι ψευτομεταλάδες που νομίζουν ότι είναι μεταλάδες επειδή έχουν μακριά μαλλιά, η οι ψευτοΕΜΟ που νομίζουν ότι είναι ΕΜΟ επειδή χαρακώνονται. Συνήθως όταν τους κοροϊδεύεις επειδή είσαι αυτό που αυτοί νομίζουν ότι είναι, σχολιάζουν άκυρα πράγματα της εμφάνισής σου που δεν έχουν σχέση με το τι είσαι ‘Η Ένα άτομο (συνήθως έφηβος) που φοράει συνέχεια μάρκες ακριβών ρούχων για να δείξει ότι είναι μοντέρνος, μόνο που τις περισσότερες φορές καταφέρνει το αντίθετο. Συνηθίζεται να αποκαλείται κάποιος /-α ποζέρι αν φτιάχνει όλη την ώρα τα μαλλιά του ή αν σταματάει σε καθρέπτες για να φτιαχτεί. Αυτά τα άτομα χαρακτηρίζονται από το σνομπ ύφος και βλέμμα τους. Συνώνυμο του ψώνιου) 

Λύνοντας μια απορία, μου δημιουργηθηκαν άλλες πολλές: γιατί δεν την έχω ακούσει ποτέ την λέξη και (κυρίως) τι λέξεις χρησιμοποιούν σήμερα οι νέοι για να ξεχωρίζουν; Ψάχνοντας στην ιστοσελίδα, εκτός από ένα μικρό σοκ για τον πλούτο της ελληνικής γλώσσας σε χυδαίες εκφράσεις και ένα ρέκβιεμ για την πολιτική ορθότητα, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι μεγάλωσα (το να ωρίμασα πνευματικά απλώς, δεν παίζει). 

Η γλώσσα αλλάζει, όπως και η νεολαία και πλέον είναι δύσκολο να τα ακολουθώ. Αλλά δεν έχω και άλλη επιλογή. Κεφάλια μέσα και διάβασμα: το ποζέρι, του ποζεριού, το ποζέρι, ποζέρι... 

Και φυσικά επειδή θέλω να είναι καλή μαθήτρια, έψαξα και τι άλλο μπορεί να είναι κανείς εκτός από ποζέρι. Διαβάστε και εσείς τις φυλές των νέων σε ένα πολύ ωραίο και σύντομο κειμενάκι της Μονάδας Εφηβικής Υγείας της Β’ Παιδιατρικής Κλινικής Πανεπιστημίου Αθηνών, Νοσοκομείο Παίδων «Π & Α Κυριακού στην ιστοσελίδα http://www.youth-health.gr/gr/index.php?I=15&J=2&K=62

Ι.Α.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου