Τετάρτη 14 Μαρτίου 2012

Οι νικητές του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών

Η ανάδειξη των νικητών των τελικών του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών και η παρουσίαση πρωτοπόρων μεθόδων διδασκαλίας που έχουν αναπτύξει έλληνες εκπαιδευτικοί, βρέθηκαν στο επίκεντρο του Φόρουμ Συνεργάτες στη Μάθηση 2012 με θέμα «Οι Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση: Πρωτοπόροι Εκπαιδευτικοί και Σχολεία».

Η εκδήλωση, που πραγματοποίησε η Microsoft Ελλάς στις εγκαταστάσεις της στο Μαρούσι, τελούσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

«Η βράβευση αναδεικνύει ότι η Ελλάδα συμμετέχει, δίνει το παρόν στον ευρωπαϊκό, στον παγκόσμιο ιστό της γνώσης. Συγχαίρω λοιπόν όλους τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία που συμμετείχαν καθώς και εκείνους που διακρίθηκαν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών, οι οποίοι με την πρωτοτυπία που επέδειξαν στην εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στην αίθουσα διδασκαλίας, μας έκαναν περήφανους», ανέφερε - σε χαιρετιστήριο σημείωμα που απέστειλε - ο αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος.

Το κοινό της εκδήλωσης, το οποίο αποτελούσαν εκπαιδευτικοί, καλωσόρισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Microsoft Ελλάς Ernst-Jan Stigter, σημειώνοντας μεταξύ άλλων: «Μέσω της πρωτοβουλίας “Συνεργάτες στη Μάθηση”, η Microsoft αναδεικνύει σταθερά την ανάγκη ενίσχυσης της εκπαίδευσης μέσω της αποτελεσματικής αξιοποίησης της τεχνολογίας. Η τεχνολογία είναι ένα σημαντικό εργαλείο που όχι μόνο διευκολύνει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, αλλά και επιπλέον καθιστά την όλη μαθησιακή διαδικασία πιο ενδιαφέρουσα, δίνοντας στους μαθητές τη δυνατότητα να συμμετέχουν και οι ίδιοι πιο δημιουργικά. Μας χαροποιεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι οι έλληνες εκπαιδευτικοί συμμετέχουν κάθε χρόνο δυναμικά στο διαγωνισμό των Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών, καταθέτοντας εξαιρετικά project».

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, το κοινό είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει τις παρουσιάσεις των πέντε σχολείων που ξεχώρισαν για την επάρκεια και την πρωτοτυπία τους, επιτυγχάνοντας την πρόκρισή τους στον ελληνικό τελικό του φετινού Πανελλήνιου Διαγωνισμού Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών.

Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται από τη Microsoft Ελλάς για έβδομο συνεχή χρόνο και έχει βασικό στόχο την ανάδειξη ελλήνων εκπαιδευτικών που έχουν εισάγει με δημιουργικό τρόπο την τεχνολογία στην αίθουσα διδασκαλίας. Οι εκπαιδευτικοί που εκπροσώπησαν τα πέντε σχολεία παρουσίασαν στο κοινό αναλυτικά τις μεθόδους διδασκαλίας που έχουν αναπτύξει, αναδεικνύοντας τα εκπαιδευτικά οφέλη που έχουν προκύψει για τους μαθητές.

Οι νικητές

Την πρώτη θέση κέρδισε ο Δημήτρης Ράμμος από το 23ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά για το project “Διαδραστική Γεωμετρία”.

Τη δεύτερη θέση έλαβε το project “Ηλεκτρονική Παρακολούθηση Υγείας (Monitoring Health System)” από το 2o ΕΠΑΛ Χαλκίδας που παρουσίασαν ο Κωνσταντίνος Φράγγος και ο Σωτήριος Βούλγαρης.

Στην τρίτη θέση βρέθηκε το project “Από μαθητές … για μαθητές. Ένα καινοτόμο πλαίσιο ανάπτυξης υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικού υλικού από μαθητές για μαθητές” που παρουσιάστηκε από τον Κωνσταντίνο Δημητρίου και τον Μάρκο Χατζητάσκο από το Λύκειο Κολλεγίου Ψυχικού (Ελληνοαμερικανικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα/Κολλέγιο Αθηνών).

Οι τρεις αυτές βραβευθείσες συμμετοχές θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στο Πανευρωπαϊκό Φόρουμ Συνεργατών στην Μάθηση που πρόκειται να διοργανωθεί από τη Microsoft στη Λισαβόνα στις 19-23 Μαρτίου, όπου και θα αναδειχθούν οι πρωτοπόροι εκπαιδευτικοί από όλη την Ευρώπη.

Επίσης, το project “Διαδραστική Γεωμετρία” έλαβε το βραβείο Educator’s Choice, καθώς επιλέχθηκε ως το καλύτερο σε ζωντανή ηλεκτρονική ψηφοφορία από την πλειοψηφία του κοινού της εκδήλωσης.

Κατά τη διάρκεια του Φόρουμ η Έλενα Ζαγλαρίδου, Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων της Microsoft Ελλάς, παρουσίασε αναλυτικά τη φιλοσοφία και τους στόχους του προγράμματος «Συνεργάτες στην Μάθηση», μέσω του οποίου η Microsoft πραγματοποιεί σημαντικές συνεργασίες με κυβερνήσεις και σχολεία σε όλο τον κόσμο, προωθώντας την ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην καθημερινή διδασκαλία, μάθηση και έρευνα.

Όπως υπογράμμισε η κ. Ζαγλαρίδου, η πρωτοβουλία αυτή ξεκίνησε το 2003, ενώ μέχρι σήμερα 9.486.446 καθηγητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και 202.139.714 μαθητές από 114 χώρες σε όλο τον κόσμο έχουν συμμετάσχει σε εκπαιδευτικά προγράμματα της εταιρίας.

Στην πρωτοβουλία «Συνεργάτες στη Μάθηση», εντάσσεται επίσης το Πρόγραμμα Πρωτοπόρων Σχολείων της Microsoft, δράση η οποία επίσης παρουσιάστηκε στο κοινό της εκδήλωσης. Βασικός στόχος του Προγράμματος Πρωτοπόρων Σχολείων είναι να βοηθήσει τα σχολεία που ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενθαρρύνοντας και διευκολύνοντας την ανάπτυξη σύγχρονων εκπαιδευτικών μοντέλων και εργαλείων, καθώς και τη δημιουργία ενός δικτύου συνεργασίας μεταξύ των σχολείων.

Για την αλληλεπίδραση πρωτοπόρων σχολείων με πρωτοπόρους εκπαιδευτικούς μίλησε ο δρ. Νικήτας Καστής, Διευθυντής του Ιδρύματος Λαμπράκη, http://www.lrf.gr/ , ενώ την εμπειρία τους από το πρόγραμμα μοιράστηκαν ο Νίκος Φέκος, Διευθυντής Τεχνολογίας του Ελληνοαμερικανικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος, το οποίο συμμετέχει στο πρόγραμμα ως Mentor School, καθώς και ο Κωστής Δούκας, Διευθύνων Σύμβουλος και Διευθυντής του Λυκείου Εκπαιδευτηρίων Δούκα, το οποίο είναι Pathfinder School.

Οι εκπαιδευτικοί που διακρίθηκαν

Δημήτρης Ράμμος, 23ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά, Πρώτο Βραβείο και Educator’s Choice Award για το project «Διαδραστική Γεωμετρία»

«Ο διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών της Microsoft αποτέλεσε μια θετική αφορμή ανάπτυξης καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών. Το project Διαδραστική Γεωμετρία έδωσε στα παιδιά τη δυνατότητα να προσεγγίσουν τα Μαθηματικά με έναν εντελώς καινοτόμο και διαφοροποιημένο τρόπο, κάτι που τόνωσε το ενδιαφέρον και αύξησε τη δημιουργικότητά τους. Σημαντική, στην κατεύθυνση αυτή υπήρξε η συμβολή των εκπαιδευτικών εφαρμογών και εργαλείων που παρέχονται δωρεάν από το δίκτυο των Συνεργατών στη Μάθηση. Όλα τα στοιχεία αυτά συντέλεσαν στην αποτελεσματικότητα και, τελικά , στη βράβευσή του project».

Κώστας Φράγγος, εκπαιδευτικός Πληροφορικής & Σωτήρης Βούλγαρης εκπαιδευτικός Ηλεκτρονικών, 2ο ΕΠΑΛ Χαλκίδας, Δεύτερο Βραβείο για το project «Ηλεκτρονική Παρακολούθηση Υγείας (Monitoring Health System)»

«Αισθανόμαστε μεγάλη χαρά και ικανοποίηση που επιβραβεύτηκαν οι προσπάθειες και οι κόποι μας, τόσο εμάς των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών μας. Μια τέτοια βράβευση σε ένα τέτοιο διαγωνισμό με το παγκόσμιο κύρος που προσδίδει η Microsoft, μας αναπτερώνει το ηθικό και μας γεμίζει αισιοδοξία κουράγιο και δύναμη για να συνεχίσουμε το δύσκολο λειτούργημά μας σε μια εποχή γενικής απαισιοδοξίας, κατήφειας και "μοναξιάς".

Ευχαριστούμε θερμά την Microsoft που μας έδωσε την δυνατότητα να αναδείξουμε την δουλειά μας σε Παγκόσμιο επίπεδο και ελπίζουμε να συνεχίσει να είναι πάντα αρωγός στο πλευρό του μαχόμενου εκπαιδευτικού για το καλό της εκπαίδευσης και της Πατρίδας μας γενικότερα».

Κώστας Δημητρίου, Μάρκος Χατζητάσκος, Λύκειο Κολλεγίου Ψυχικού (Ελληνοαμερικανικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα/Κολλέγιο Αθηνών), Τρίτο Βραβείο για το project “Από μαθητές … για μαθητές. Ένα καινοτόμο πλαίσιο ανάπτυξης υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικού υλικού από μαθητές για μαθητές”

«Από μαθητές....για μαθητές. Οι μαθητές δημιουργούν και αναπτύσσουν υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικό υλικό για άλλους μαθητές. Μπράβο λοιπόν στους μαθητές μας, και ευχαριστούμε την Microsoft Ελλάς και το Πρόγραμμα Συνεργάτες στην Μάθηση που δίνουν την ευκαιρία μέσα από τον Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών να παρουσιάζονται οι προσπάθειες αυτές».
 
Πηγή: Νέα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου