Πέμπτη 22 Μαρτίου 2012

Αξιολόγηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών ως προς την επάρκεια εκπαίδευσης στην ειδική φυσική αγωγή: μία πιλοτική μελέτη

Εισαγωγή: Η διαμόρφωση επιμορφωτικών προγραμμάτων των εκπαιδευτικών σε θέματα διδασκαλίας μαθητών με αναπηρία προϋποθέτει την πρότερη καταγραφή της υπάρχουσας κατάστασης ως προς την επάρκεια της εκπαίδευσης που έχουν δεχθεί οι καθηγητές ΦΑ σε θέματα αναπηριών προτού η εφαρμογή παρεμβατικών προγραμμάτων καταστεί δυνατή. Σκοπός: Σκοπός της έρευνας είναι να δημιουργήσει ένα αξιόπιστο εργαλείο μέτρησης των αντιλήψεων των καθηγητών/τριων φυσικής αγωγής ως προς την επάρκεια εκπαίδευσης που πιστεύουν ότι έχουν δεχθεί στην ειδική φυσική αγωγή και να παρουσιάσει τα πρώτα αποτελέσματα που προέκυψαν από την χρήση του. Μέθοδος: Για τις ανάγκες της έρευνας δόθηκε αρχικά ένα ερωτηματολόγιο 30 θεμάτων σε ένα δείγμα 94 καθηγητών φυσικής αγωγής (53 άντρες και 41 γυναίκες). Αποτελέσματα. Από την παραγοντική ανάλυση προέκυψε ερωτηματολόγιο 30 θεμάτων με την ανάλυση Cronbach’s α να αναδεικνύει υψηλή εσωτερική συνοχή των τριών παραγόντων του ερωτηματολογίου, που αφορούσαν την αντιλαμβανόμενη επάρκεια εκπαίδευσης, την ικανότητα συνεργασίας και οργανωτικής συμπεριφοράς και την αντιλαμβανόμενη σημαντικότητα της γενικότερης κατάρτισης στην ειδική αγωγή. Στατιστικά σημαντικές διαφορές αναδείχθηκαν σε όλους τους παράγοντες με βάση την προηγούμενη διδακτική εμπειρία. Με βάση την ειδικότητα ειδικής φυσικής αγωγής, οι καθηγητές χωρίς ειδικότητα παρουσιάστηκαν να πιστεύουν ότι έχουν μεγαλύτερη επάρκεια (t =6.97, df = 92, p = .000) και ικανότητα συνεργασίας (t = 4.87, df = 92, p = .000) δίνοντας παράλληλα μεγαλύτερη βαρύτητα στην κατάρτιση (t =2.64, df = 92, p = .000). Συμπεράσματα: Συμπερασματικά, η προηγούμενη διδακτική εμπειρία και η ειδικότητα αναδείχθηκαν σημαντικοί παράγοντες που καθόρισαν την αντιλαμβανόμενη επάρκεια γνώσης των καθηγητών φυσικής αγωγής. 


"Αξιολόγηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών ως προς την επάρκεια εκπαίδευσης στην ειδική φυσική αγωγή: μία πιλοτική μελέτη" των Αμπατζίδου Α., Κοκαρίδα, Δ., Γιαννιά, Ν. , Πασλαμούσκα, Μ., Πατσιαούρα, Α., Λατίνη, Ε., όπως δημοσιεύτηκε στη Διεπιστημονική Φροντίδα Υγείας (2012), τόμος 4, τεύχος 1, σελ. 25-33

Μεταφορτώστε το από εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου