Τα μέσα ενημέρωσης μιλούν για «επανάσταση» στο εκπαιδευτικό σύστημα, γονείς και κηδεμόνες δηλώνουν ενθουσιασμένοι και η εκπαιδευτική κοινότητα εμφανίζεται έτοιμη να αντιμετωπίσει την πρόκληση. Αν και τα πάντα θα κριθούν στην πράξη, γεγονός είναι ότι από τις 12 Ιανουαρίου γονείς και μαθητές στην Ιταλία θα μπορούν με μερικά κλικ στο Διαδίκτυο να εξετάζουν λεπτομερώς τον πλήρη «φάκελο» του σχολείων που τους ενδιαφέρουν και να εγγράφονται online στη σχολική μονάδα, που «πέρασε» τις δικές τους εξετάσεις.
Το πρόγραμμα λέγεται «scuola in chiaro» («διαφάνεια στο σχολείο», σε ελεύθερη απόδοση). Θεωρείται προπομπός μιας νέας σελίδας στο ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα, αφού στην ουσία θα είναι οι ίδιοι οι μαθητές που θα εξετάζουν τις επιδόσεις των καθηγητών, ενώ στο μικροσκόπιο μπαίνει και η διεύθυνση του κάθε σχολείου. Κι αυτό γιατί στο φάκελο κάθε σχολικής μονάδας, κατά τα πρότυπα της ελληνικής «ψηφιακής καρτέλας» που ως πρόγραμμα ανακοινώθηκε τον περασμένο Ιούνιο, θα παρέχεται πληθώρα πληροφοριών.
Οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται για το ποσοστό των αριστούχων μαθητών, αλλά κι εκείνων που κόβονται στις εξετάσεις. Θα έχουν στη διάθεσή τους το αναλυτικό πρόγραμμα, θα γνωρίζουν πόσες εκδρομές πραγματοποιεί η σχολική μονάδα σε μια χρονιά και πού, θα ενημερώνονται για τα προϊόντα που διατίθενται στο κυλικείο, καθώς και αν το σχολείο διαθέτει αίθουσα για το γεύμα.
Ακόμη, οι γονείς θα μαθαίνουν με μερικά κλικ αν στη σχολική μονάδα υπάρχουν απογευματινές δραστηριότητες, όπως τμήματα μουσικής, θεάτρου, ζωγραφικής ή χορού, ποιες είναι οι υποδομές πρώτων βοηθειών, αν το σχολείο συνεργάζεται με ψυχολόγο, αλλά ακόμη και αν μπορούν να παραλαμβάνουν τους ελέγχους των παιδιών τους μέσω του Διαδικτύου, αν η διεύθυνση ενημερώνει για την απουσία του μαθητή με ένα απλό μήνυμα στο κινητό τηλέφωνο ή αν η πρόσβαση στο σχολείο με τα δημόσια μέσα μεταφοράς είναι εύκολη.
Οι πληροφορίες για τις υποδομές επεκτείνονται στο γυμναστήριο (αν είναι ανοικτό ή κλειστό), τα γήπεδα, τα εργαστήρια πληροφορικής, τους διαδραστικούς πίνακες, το μέγεθος των αιθουσών. Παρέχονται, επίσης, πληροφορίες σχετικά με τη χρήση για την οποία προοριζόταν το κτίριο (κατά πόσον, δηλαδή, χτίστηκε εξ αρχής ως σχολική εγκατάσταση ή αν μετατράπηκε σε σχολείο για να καλύψει τις ανάγκες των οικογενειών της περιοχής).
«Πρόκειται για ένα πρόγραμμα πλήρους διαφάνειας, αδιανόητο πριν από μερικούς μήνες, που θα επιτρέψει στις οικογένειες να κάνουν συγκρίσεις και να επιλέξουν το σχολείο που τους ενδιαφέρει, αποφεύγοντας δυσάρεστες εκπλήξεις», δήλωσε, παρουσιάζοντας το πρόγραμμα, ο υπουργός Παιδείας της Ιταλίας Φραντσέσκο Προφούμο.
Στην Ελλάδα, έχει ήδη ολοκληρωθεί η πρώτη φάση του προγράμματος της ψηφιακής καρτέλας των σχολείων. Η βάση δεδομένων που δημιουργείται, παρά τις επί μέρους αντιδράσεις που υπήρξαν αρχικά, αφορά 15.000 σχολεία και 1,5 εκατομμύριο μαθητές. Στην ουσία, πρόκειται για μια ομπρέλα η οποία επεξεργάζεται πληροφορίες από πέντε διαφορετικά πληροφορικά συστήματα.
Προς το παρόν, πρόσβαση στις καρτέλες των σχολείων έχουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας και η εκπαιδευτική κοινότητα. Όπως, πάντως, επισημαίνει στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Βασίλης Κουλαϊδής, στους στόχους του υπουργείου περιλαμβάνεται το «άνοιγμα» της βάσης δεδομένων στους άμεσα ενδιαφερόμενους, που δεν είναι άλλοι από τους γονείς και τους μαθητές.
Το πρόγραμμα λέγεται «scuola in chiaro» («διαφάνεια στο σχολείο», σε ελεύθερη απόδοση). Θεωρείται προπομπός μιας νέας σελίδας στο ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα, αφού στην ουσία θα είναι οι ίδιοι οι μαθητές που θα εξετάζουν τις επιδόσεις των καθηγητών, ενώ στο μικροσκόπιο μπαίνει και η διεύθυνση του κάθε σχολείου. Κι αυτό γιατί στο φάκελο κάθε σχολικής μονάδας, κατά τα πρότυπα της ελληνικής «ψηφιακής καρτέλας» που ως πρόγραμμα ανακοινώθηκε τον περασμένο Ιούνιο, θα παρέχεται πληθώρα πληροφοριών.
Οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται για το ποσοστό των αριστούχων μαθητών, αλλά κι εκείνων που κόβονται στις εξετάσεις. Θα έχουν στη διάθεσή τους το αναλυτικό πρόγραμμα, θα γνωρίζουν πόσες εκδρομές πραγματοποιεί η σχολική μονάδα σε μια χρονιά και πού, θα ενημερώνονται για τα προϊόντα που διατίθενται στο κυλικείο, καθώς και αν το σχολείο διαθέτει αίθουσα για το γεύμα.
Ακόμη, οι γονείς θα μαθαίνουν με μερικά κλικ αν στη σχολική μονάδα υπάρχουν απογευματινές δραστηριότητες, όπως τμήματα μουσικής, θεάτρου, ζωγραφικής ή χορού, ποιες είναι οι υποδομές πρώτων βοηθειών, αν το σχολείο συνεργάζεται με ψυχολόγο, αλλά ακόμη και αν μπορούν να παραλαμβάνουν τους ελέγχους των παιδιών τους μέσω του Διαδικτύου, αν η διεύθυνση ενημερώνει για την απουσία του μαθητή με ένα απλό μήνυμα στο κινητό τηλέφωνο ή αν η πρόσβαση στο σχολείο με τα δημόσια μέσα μεταφοράς είναι εύκολη.
Οι πληροφορίες για τις υποδομές επεκτείνονται στο γυμναστήριο (αν είναι ανοικτό ή κλειστό), τα γήπεδα, τα εργαστήρια πληροφορικής, τους διαδραστικούς πίνακες, το μέγεθος των αιθουσών. Παρέχονται, επίσης, πληροφορίες σχετικά με τη χρήση για την οποία προοριζόταν το κτίριο (κατά πόσον, δηλαδή, χτίστηκε εξ αρχής ως σχολική εγκατάσταση ή αν μετατράπηκε σε σχολείο για να καλύψει τις ανάγκες των οικογενειών της περιοχής).
«Πρόκειται για ένα πρόγραμμα πλήρους διαφάνειας, αδιανόητο πριν από μερικούς μήνες, που θα επιτρέψει στις οικογένειες να κάνουν συγκρίσεις και να επιλέξουν το σχολείο που τους ενδιαφέρει, αποφεύγοντας δυσάρεστες εκπλήξεις», δήλωσε, παρουσιάζοντας το πρόγραμμα, ο υπουργός Παιδείας της Ιταλίας Φραντσέσκο Προφούμο.
Στην Ελλάδα, έχει ήδη ολοκληρωθεί η πρώτη φάση του προγράμματος της ψηφιακής καρτέλας των σχολείων. Η βάση δεδομένων που δημιουργείται, παρά τις επί μέρους αντιδράσεις που υπήρξαν αρχικά, αφορά 15.000 σχολεία και 1,5 εκατομμύριο μαθητές. Στην ουσία, πρόκειται για μια ομπρέλα η οποία επεξεργάζεται πληροφορίες από πέντε διαφορετικά πληροφορικά συστήματα.
Προς το παρόν, πρόσβαση στις καρτέλες των σχολείων έχουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας και η εκπαιδευτική κοινότητα. Όπως, πάντως, επισημαίνει στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Βασίλης Κουλαϊδής, στους στόχους του υπουργείου περιλαμβάνεται το «άνοιγμα» της βάσης δεδομένων στους άμεσα ενδιαφερόμενους, που δεν είναι άλλοι από τους γονείς και τους μαθητές.
Πηγή: Καθημερινή με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου