Τρίτη 12 Ιουλίου 2011

Πέρλα Μεσσίνα: Μια λεπτομερής ανάλυση όλων των ΜΥΘΩΝ σχετικά με τον αυτισμό!

Σας ζητώ εκ των προτέρων συγγνώμη αν σε μερικά σημεία χρησιμοποιώ πολύ "επιθετική" γλώσσα, και ίσως και λέξεις που μπορούν να "πληγώσουν" αυτόν που θα τις διαβάσει.

Αλλά πριν πληγωθείτε, σας παρακαλώ κατανοήστε πόσο λανθασμένη εικόνα έχουν δώσει στον αυτισμό και κατ’ επέκταση στους αυτιστικούς, πόσα παιδιά, έφηβοι και ενήλικες υποφέρουν καθημερινά εξ’ αιτίας αυτής της λανθασμένης εικόνας, πόσοι γονείς έχουν πέσει θύματα και υποφέρουν που δεν έχουν καταφέρει να κατανοήσουν και επικοινωνήσουν με το παιδί τους, και πόσοι υποτιθέμενοι ειδικοί εκμεταλλεύονται αυτή την όλη κατάσταση με το να προτείνουν θεραπείες και προσεγγίσεις που δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των αυτιστικών.


Η λάθος εικόνα και οι ΜΥΘΟΙ σχετικά με τον αυτισμό, σας παρουσιάζονται εδώ πολύ αναλυτικά! Αυτά τα σημεία ανίχνευσης αυτισμού ειναι ευρέως γνωστά και χρησιμοποιούνται καθημερινά στο να σταμπάρουν ως μη-φυσιολογικά τα αυτιστικά παιδιά. Εγώ τα πήρα αυτά τα στοιχεία ανίχνευσης, τα πέρασα από το αυτιστικό λεπτομεριακό μικροσκόπιο και σας δίνω εδώ την ανάλυση.

Προσοχή, η ανάλυση αυτή είναι γραμμένη στα αυτιστικά ελληνικά, βασίζεται σε δεδομένα και καταχωρείται ωμά, χωρις ευγένειες, αλλα με όλη την αλήθεια όπως την βλέπουμε και την βιώνουμε εμείς οι αυτιστικοί.

Αν το αντέχει το στομάχι σας συνεχίστε και διαβάστε!!!

ΥΠΟΨΙΑΖΕΣΤΕ ΟΤΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΕΧΕΙ ΑΥΤΙΣΜΟ;

Τότε σύμφωνα με τις τελευταίες επιστημονικές έρευνες, έχετε και εσείς αυτισμό ως γονείς του διότι ο Αυτισμός έχει βιολογική βάση! Έτσι πριν αποφασίσετε να βάλετε το παιδί σας σε ενα μαραθώνιο μέσα από ειδικούς, θεραπείες και προσεγγίσεις, καλό είναι να συνειδητοποιήσετε ότι εσείς δεν είχατε τέτοιες "θεραπείες” και όμως τα πάτε μια χαρά, απόδειξη ότι έχετε καταφέρει να κάνετε και παιδι(ά)!!!

ΟΙ ΠΙΟ ΓΝΩΣΤΟΙ ΜΥΘΟΙ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΥΤΙΣΜΟ:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ

01. Αποφεύγει να κάνει βλεμματική επαφή ή δείχνει να διαπερνά με το βλέμμα τον άνθρωπο

Ένα παιδί με αυτισμό, δεν αποφεύγει να κοιτάξει έναν άλλο στα μάτια άμα αυτόν τον άλλο τον αγαπά, τον εμπιστεύεται, δέχεται σεβασμό και κατανόηση από αυτόν τον άλλο και δεν αισθάνεται οτι αυτός ο άλλος βλέπει το παιδί σαν κάτι μη-ισάξιο με τον ίδιο!

Το αυτιστικό παιδί έχει γεννηθεί με την ικανότητα να βλέπει και να αναγνωρίζει αν οι άλλοι γύρω του το βλέπουν και δέχονται σαν ίσο και ισάξιο τους. Άμα το βλέπουν έτσι και το αποδέχονται είναι αυτόματα φίλοι του! Άμα δεν το βλέπουν ισάξιο και δεν το δέχονται έτσι όπως είναι δεν είναι φίλοι του και μπαίνουν αυτόματα στην κατηγορία «εχθροί» και επομένως δεν αξίζουν (από την οπτική γωνία κατανόησης του παιδιού) και την βλεμματική επαφή !!! Η βλεμματική επαφή είναι ένα επακόλουθο της στενής συναισθηματικής σύνδεσης που θα νιώσει το παιδί για τον άλλον. Άμα η σύνδεση αυτή δεν έχει προηγηθεί μην περιμένετε ότι θα υπάρχει βλεμματική επαφή.

Όταν η σύνδεση υπάρχει, τότε η βλεμματική επαφή όχι μόνο συμβαίνει αλλά και με πολύ έντονο τρόπο διότι η ανάγκη του παιδιού είναι να ενωθεί όσο έντονα ενώνεται το βλέμμα του με το βλέμμα του άλλου, τόσο να ενωθεί και η ψυχή του με τον άλλον. Μια έντονη, βαθειά και ολοκληρωτική ένωση!!!

02. Δεν επικοινωνεί για τα συναισθήματά του ή τα ενδιαφέροντά του με κατάλληλες εκφράσεις προσώπου

Όταν επικοινωνεί ένας αυτιστικός δεν εμπλέκει μέσα στην επικοινωνία το συναίσθημα. Η επικοινωνία είναι καθαρά μια συναλλαγή ιδεών, γνώσεων, πληροφοριών όπου το συναίσθημα απλά περιπλέκει τα πράγματα χώρια να υπάρχει κανένας βασικός λόγος!

Ο αυτιστικός δεν χρησιμοποιεί εκφράσεις προσώπου να επικοινωνήσει τα ενδιαφέροντά του, διότι τα παραθέτει τα ενδιαφέροντα αυτά σαν ουδέτερα συναισθηματικά δεδομένα (καθαρές πληροφορίες όπως ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής, μέχρι να δει αν ο άλλος δείξει ανάλογο ενδιαφέρον ή όχι! Άμα δει ενδιαφέρον από την πλευρά του άλλου, που ανταποκρίνεται σε κάτι που ενδιαφέρει και τον ίδιο, τότε ο αυτιστικός θα ανοίξει και θα δείξει συναίσθημα και πολύ μάλιστα! Θα αρχίσει να μιλάει πολύ και ίσως ακατάπαυστα περί του θέματος που τον ενδιαφέρει μια και είχε την επιβεβαίωση ότι και ο άλλος έχει ισάξιο ενδιαφέρον για το ίδιο θέμα!!!

Οι αυτιστικοί δεν μιλάμε εύκολα αν όχι καθόλου για τα συναισθήματά μας! Αυτά είναι κάτι πιο προσωπικό από ότι είναι η επίδειξη των γεννητικών οργάνων δημόσια! Όπως εσείς δεν θα τα δείχνατε αυτά ούτε ένας αυτιστικός δείχνει τα συναισθήματά του! Πιέζοντας ένα παιδί να μιλήσει για συναισθήματα είναι σαν να του μαθαίνετε πως να δείχνει τα γεννητικά του όργανα δημοσίως. Μην απορήσετε λοιπόν αν μια μέρα δείξει και τα γεννητικά του όργανα δημοσίως, εφ' όσον ξεπέρασε κάθε όριο ντροπής και έδειξε τα συναισθήματά του, το να τα δείξει και αυτά είναι πολύ λιγότερο "γυμνωτικό."

03. Αντιδρά αρνητικά στην σωματική επαφή με άλλον άνθρωπο (αντιδρά με φόβο ή παντελή παθητικότητα)

Για τον ίδιο άνω λόγο που ένα παιδί δεν κάνει βλεμματική επαφή δεν θέλει και σωματική επαφή με άτομα που δεν αγαπά, εμπιστεύεται, που του δείχνουν σεβασμό, που το δέχονται σαν ίσο και ισάξιό τους! Αν ένα παιδί δεν θέλει λοιπόν την βλεμματική επαφή και την σωματική επαφή, καλό είναι να δούμε γιατί οι γονείς του δεν του δείχνουν την αγάπη και σεβασμό που έχει ανάγκη ώστε να "ανοιχτεί" και να τα κάνει αυτά τα δύο που θεωρούνται αναγκαία!

Το ότι δεν το κάνει δεν σημαίνει ότι το παιδί ειναι χαλασμένο αλλά ότι το περιβάλλον στο οποίο μεγαλώνει δεν του παρέχει αυτά που έχει ανάγκη συναισθηματικά και ψυχολογικά!!! Καλό είναι λοιπόν να γίνει μια θεραπεία στους γονείς ώστε να δούμε από που αρχίζει το πρόβλημα, αντί να γίνει θεραπεία στο παιδί που είναι εκεί που καταλήγει το πρόβλημα!!!!

04. Δεν αντιδρά στην παρουσία συνομηλίκων παιδιών (σαν να μην δίνει σημασία)

Ο αυτιστικός πριν κάνει οποιαδήποτε "σύνδεση" με άλλους, τους παρατηρεί, τους καταγράφει, βλέπει τι είναι, τι κάνουν, πώς το κάνουν και κυρίως γιατί το κάνουν. Η παρατήρηση γίνεται με πολλούς "μη ορατούς" στους άλλους γύρω του τρόπους. Αυτούς τους τρόπους δεν θα τους εξηγήσω εδώ, απλά θα αναφερθώ στο οτι άμα ένα από αυτά τα παιδιά κάνει το λάθος να του επιτεθεί για οποιονδήποτε λόγο, το αυτιστικό παιδί μέσω της παρατήρησης που έχει κάνει ξερει αυτόματα το πιο αδύναμο σημείο του επιτειθέμενου, και αμύνεται ακαριαία!!!

Δεν είναι λίγες οι εμπειρίες όταν αυτιστικό παιδί που υπέφερε τον εκφοβισμό άλλων και δεν άντεξε πια να φτάσει στα όρια της υπομονής του και να φέρει ακαριαίο χτύπημα στον αρχηγό του κοπαδιού των εκφοβιστών και να του σπάσει μύτη, γόνατο, πλευραά, κτλ. Από την άλλη μεριά δυστυχώς άμα το αυτιστικό παιδί δεν μπορεί να φέρει σε αυτούς που το βασανίζουν το ακαριαίο χτύπημα, μπορεί να το φέρει προς τον εαυτό του με απόπειρα αυτοκτονίας σαν τελική λύση του αγχογώνου αυτού θέματος.

05. Δεν αρχίζει κοινωνική από μόνο του επαφή με τους συνομηλίκους (να τους πλησιάσει κοινωνικά κλπ)

Αυτό εν μέρει το εξήγησα εδώ πιο πάνω. Πρώτα γίνεται η ολοκληρωτική λεπτομερής, εξονυχιστική παρατήρηση και μετά η επαφή αν το παιδί δει οτι ο άλλος είναι άξιος αυτής της επαφής. Άμα δεν είναι κατά την γνώμη του η επαφή δεν θα γίνει! Δεν χάνουμε τον χρόνο μας να κάνουμε επαφές με άλλους που δεν έχουν φτάσει τα αναγκαία όρια για εμάς ανθρωπισμού, δικαιοσύνης, ισότητας, σεβασμού, κτλ. οπότε δεν τους θεωρούμε και άξιους του χρόνου μας. Δεν καταναλώνουμε έτσι άσκοπα ενέργεια με άσκοπες επαφές που δεν καταλήγουν σύμφωνα με τις ανάγκες μας πουθενά.

06. Δεν χτίζει φιλίες με συνομήλικα παιδιά ή δεν μένει σε φιλίες (δεν κάνει χρήση κανόνων φιλίας)

Χτίζει και παραχτίζει φιλίες άμα βρει κάποιον που είναι άξιος του χρόνου και της ενέργειας που θα καταναλώσει να δημιουργήσει μια τέτοια φιλία. Οι κανόνες φιλίας είναι "βλακώδεις" άμα τους σκεφτείς με την αυτιστική λογική. Είναι κανόνες που σπαταλάνε άσκοπα χρόνο και ενέργεια και που το αποτέλεσμα (της φιλίας) δεν είναι καν εγγυημένο! Όταν ο αυτιστικός διαλέξει με ποιον θα κάνει φιλία αυτή η φιλία θα είναι πολύ πιο βαθειά, μακρόχρονη και ουσιαστική! Επειδή λοιπόν η σύνδεση γίνεται με άλλο τρόπο, γι’ αυτό είμαστε εκλεκτικοί, πολύ εκλεκτικοί στον τρόπο που κάνουμε και δίνουμε την φιλία μας!

07. Δεν κάνει χαριτωμένα πράγματα και «ναζάκια» στους άλλους (για να τους «ρίξει»)

Όχι δεν κάνουμε ναζάκια ούτε "γλύφουμε" ούτε "γλυκολογούμε" ούτε "παζαρεύουμε" ούτε κάνουμε όλα αυτά τα άκρως άσκοπα κοινωνικά πάρε-δώσε ώστε να δημιουργήσουμε φιλίες. Αντί αυτού, κοιτάμε, παρατηρούμε, αναλύουμε και τελικά επιλέγουμε, και κατευθυνόμαστε στον στόχο που θέλουμε να επενδύσουμε την φιλία μας με πολύ εξειδικευμένες ικανότητες! Όποιος δούμε ότι αξίζει τον κόπο να συνάψουμε φιλία μαζί του, προχωράμε στο να κάνουμε την κίνηση "αναγνώρισης φιλίας" με το να εκθέσουμε τα προσόντα μας χωρίς συναίσθημα. Η έκθεση προσόντων περιλαμβάνει την αναφορά όλων όσων μας ενδιαφέρουν, ή έχουμε ως ταλέντα ή ικανότητες.

Η ουδέτερη αυτή κίνηση αναγνώρισης φιλίας, θα μας δείξει αν αυτός που μας ενδιαφέρει (ο στόχος φιλίας) έχει τα ίδια ή παράλληλα ενδιαφέροντα, ικανότητες και ταλέντα με εμάς. Άμα τα έχει σε βαθμό ικανοποιητικό για εμάς, μπαίνει η αναγνώριση φιλίας στο επόμενο στάδιο που είναι το στάδιο του συναισθήματος, που θα ανοιχτούμε και θα προβάλουμε το συναίσθημα με το οποίο αγκαλιάζουμε αυτό που μας ενδιαφέρει. Αν και ο άλλος περάσει και ανταποκριθεί σε αυτό στάδιο, τότε η δημιουργία φιλίας προχωρά κανονικά και ανοιγόμαστε και κάνουμε την κοινωνική αυτή επαφή, που θα είναι τόσο βαθειά, ζεστή, και μακρόχρονη, που κανείς μη-αυτιστικός δεν θα μπορεί να κατανοήσει πως είναι κάτι τέτοιο δυνατόν!!!

08. Δεν δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον σε καθημερινά πράγματα που συμβαίνουν στο περιβάλλον του

Δεν δείχνει αν το περιβάλλον του, δεν δείχνει κανένα ενδιαφέρον, αγάπη, σεβασμό, ισάξια μεταχείρηση προς αυτόν! Άμα ένα παιδί και πάλι δείχνει αυτή την συμπεριφορά πρέπει να γίνει θεραπεία στους γονείς ώστε να κατανοήσουν που και πως δεν καλύπτουν τις συναισθηματικές και ψυχολογικές ανάγκες του παιδιού τους... όσο και αν οι ίδιοι πιστεύουν ότι τις καλύπτουν!!!

Αν η συμπεριφορά του παιδιού μας δείχνει το αντίθετο, θα πρέπει να γίνει σεβαστή αντί να προσπαθείτε να την αλλάξετε !!!! Δεν φτάνει που σας λέει το παιδί «κοίτα με έχουν πεινάσει από αγάπη και κατανόηση, λοιμοκτονώ εδώ δεν το βλέπεις;», το βάζετε να κάνει θεραπεία αντί να την κάνουν αυτοί που έχουν δημιουργήσει αυτή την κατάσταση πείνας του!!!

09. Δεν δείχνει να απολαμβάνει ένα αντικείμενο ή μία δραστηριότητα ακόμη κι εάν ασχολείται με αυτό

Και πάλι δεν έχετε κατανοήσει ότι όταν ασχολούμαστε με κάτι δεν εμπλέκουμε το συναίσθημα μέσα σε αυτό που κάνουμε. Όπως ένας επιστήμονας δεν εμπλέκεται συναισθηματικά με το αντικείμενο το οποίο ερευνά, το οποίο μελετά, το οποίο παρατηρεί και κατανοεί, έτσι και το αυτιστικά παιδί δεν εμπλέκεται συναισθηματικά με αυτό που κάνει!!!

10. Δεν φιλάει αυθόρμητα, δεν αγκαλιάζει ή κάνει χειραψία σε άλλους ανθρώπους

Όλα αυτά δεν τα κάνει διότι βλέπει, νιώθει, βιώνει ότι οι άλλοι δεν έχουν αποδείξει ότι είναι φίλοι του άρα είναι εχθροί του. Διότι φίλος είναι αυτός που με βλέπει σαν ισάξιο, που μου φέρεται με σεβασμό, που κατανοεί τις ανάγκες και τα θέλω μου! Και παν μη φίλος, εχθρός! (Κατά το παν μη Έλλην βάρβαρος) Άμα το παιδί δεν τα νιώθει αυτά, τότε και δεν θα θέλει καμία επαφή με αυτούς που είναι γύρω του. Και πάλι καλό είναι οι γονείς να κάνουν θεραπεία ώστε να δουν πού και πώς δεν προσφέρουν στο παιδί αυτά που το ίδιο έχει ανάγκη αντί να του προσφέρουν αυτά που οι ίδιοι θεωρούν πως έχει ανάγκη.

11. Δεν περιμένει την σειρά του όταν παίζει ένα απλό παιχνίδι με άλλα παιδιά ή ενήλικες (πρέπει να του το θυμίζουμε συνεχώς)

Δεν περιμένει την σειρά διότι το όλο θέμα "της σειράς" δεν έχει καμία λογική! Γιατί να περιμένει άμα ξέρει τι πρέπει να κάνει, και θέλει να το κάνει και να τελειώνει με αυτό αντί να κάθεται και να σπαταλάει χρόνο με κάτι που πνευματικά δεν έχει κανένα ενδιαφέρον και δεν προσφέρει καμία πνευματική άμμιλα. Άμα ήταν σεβαστές αυτές οι ανάγκες του αυτιστικού μυαλού, το παιδί θα περίμενε την σειρά του διότι δεν θα βαριόταν πνευματικά από το περίμενε! Ο κύριος λόγος λοιπόν που δεν περιμένει την σειρά του ένα αυτιστικό παιδί είναι επειδή το παιχνίδι αυτό του είναι πνευματικά άκρως βαρετό και θέλει να το τελειώσει όσο πιο γρήγορα γίνεται!!!

12. Προτιμά να μένει μόνο του (απομονώνεται) και δείχνει με αυτό τον τρόπο να μένει πιο ήρεμο .

Ναι, θέλει να μένει μόνο του διότι η συμπεριφορά των γύρω του, του είναι κουραστική, εκνευριστική, δίχως αγάπη, δίχως κατανόηση, δίχως σεβασμό! Σε ένα τέτοιο περιβάλλον η απομόνωση είναι πολύ πιο ευχάριστη από την επαφή με όλους αυτούς που δεν μας προσφέρουν καμία ουσιαστική ευχαρίστηση!!! Άμα μας πρόσφεραν αυτά που χρειαζόμαστε για να νιώθουμε ισάξιοι, θα θέλαμε να έχουμε επαφή μαζί τους.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

01. Δεν μιλά αυθόρμητα από μόνο του σε άλλους ανθρώπους ρωτώντας ή αναφέροντας κάτι

Όχι, δεν θα το κάνει αυτό άμα δεν έχει πάρει τον χρόνο να παρατηρήσει τον άλλο, να καταγράψει την συμπεριφορά του άλλου, να τον "μάθει" να τον "κατανοήσει" σύμφωνα με τις ανάγκες του αυτιστικού μας μυαλού. Άμα έχει τον χρόνο να τα κάνει αυτά τότε από μόνο του θα μιλήσει στον άλλο. Για τον αυτιστικό τίποτα δεν είναι αυθόρμητο! Αυτό είναι κάτι που μόνο οι μη-αυτιστικοί κάνουν και είναι κατά την γνώμη μας ένα χάσιμο χρόνου και άσκοπη σπατάλη ενέργειας!

02. Δεν χρησιμοποιεί χειρονομίες ή σημάδια για την επικοινωνία του (πχ δεν δείχνει, δεν κουνά τα χέρια του, δεν κάνει γκριμάτσες ενώ μιλάει)

Όχι δεν τα κάνει όλα αυτά διότι όπως ανέφερα η επικοινωνία είναι ουδέτερη συναισθηματικά, δεν είναι φορτισμένη με συναίσθημα ούτε θετικό αλλά ούτε αρνητικό !!! Είναι μια γυμνή από συναίσθημα επικοινωνία χωρίς σάλτσες και γιρλάντες και φωτάκια που αναβοσβήνουν!

03. Δεν γίνονται αντιληπτές από εσάς με τις χειρονομίες ή τις λέξεις οι ανάγκες του

Ναι, δεν γίνονται αντιληπτές, διότι απλά περιμένετε να είναι όπως εσείς τις θέλετε να είναι αντί να δείτε οτι με όλα τα άνω επικοινωνεί και σας εκφράζει ακριβώς και τις ανάγκες αλλά και τις επιθυμίες του οι οποίες έχουν μείνει ακάλυπτες.

04. Δεν αρχίζει συζητήσεις με άλλους για οποιοδήποτε θέμα (ή δεν μιλάει καθόλου)

Γιατί να μιλήσει άμα βλέπει ότι κανείς δεν ενδιαφέρεται για αυτά που εκφράζει, όπως τα εκφράσει (λεκτικά ή μη) και νιώθει από την συμπεριφορά τους προς αυτό πως το αγνοούν, το βλέπουν σαν υπάνθρωπο, δεν του δείχνουν σεβασμό. Το έχετε μήπως για ηλίθιο; Οι ηλίθιοι χάνουν τον χρόνο τους με το να μιλάνε στον αέρα. Όχι εμείς.

05. Δεν κάνει χαιρετισμούς («γεια») ή φράσεις ευγενείας(«παρακαλώ» «ευχαριστώ»)

Γιατί να δείχνει ευγένεια προς αυτούς που δεν του δείχνουν ευγένεια; Οφθαλμός αντί οφθαλμού.

06. Δεν κάνει ερωτήσεις σε άλλους

Δεν κάνει ερωτήσεις διότι δεν σας θεωρεί άξιους του ενδιαφέροντός του. Ούτε εσείς το ρωτήσατε αν θέλει να το υποβάλλεται σε «θεραπείες» που δεν τις θέλει ούτε τις χρειάζεται. Γιατί να ενδιαφερθεί για εσάς λοιπόν;;;

07. Ηχολαλεί (επαναλαμβάνει λεκτικά ό,τι ακούει με τον τρόπο που το είπατε)

Το επαναλαμβάνει για να σας δείξει ότι το άκουσε, ότι το έλαβε και το ξαναλέει για να βεβαιωθεί ότι είναι σωστό αυτό που άκουσε και να το δουλέψει μέσα στο στόμα του, να το νιώσει με το όλο το στόμα του.

Η ηχολαλία όπως την λένε οι ειδικοί πολύ λανθασμένα είναι η απτή κατανόηση των ακουστικών ερεθισμάτων. Όπως ένα παιδί θα βάλει κάτι στο στόμα του για να το "ψηλαφίσει" με την γλώσσα του, τα χείλη του, με τον ουρανίσκο του, ετσι "ηχολαλώντας" κάνει την ομιλία τρισδιάστατη.
Με την ακοή, (επανάληψη του ηχου, ηχολαλία = ηχοεπανάληψη), με την γλώσσα (διαμορφώνοντας τον ήχο με το όργανο της γλώσσας = αφή), και με το κέντρο του εγκεφάλου (παραγωγή της λέξης).

Έτσι η ηχολαλία έχει ως αποτέλεσμα την ολοκληρωτική τρισδιάστατη δημιουργία εικόνας αυτού που λέει ο άλλος. Με αυτό τον τρόπο το μυαλό μαθαίνει πολύ πιό βαθειά, και καλά την ομιλία και τον λόγο. Τα παιδιά στα οποία έχει απαγορευτεί να το κάνουν επειδή η επιστήμη σταμπάρησε την ηχολαλία σαν κάτι κακό, δεν θα αναπτύξουν τόσο καλά και τόσο γρήγορα την ικανότητα αυτή όσο τα παιδιά που ηχολαλούσαν και δεν τους απαγορεύτηκε να το κάνουν.

 Εγώ έχω πολύ ανεπτυγμένη την ικανότητα του προφορικού λόγου διότι μικρή "ηχολαλούσα" τραγουδώντας, άκουγα τις λέξεις των τραγουδιών και τις επαναλάμβανα τραγουδώντας μαζί με τον δίσκο που έπαιζε. Μια σημερινή λύση που μπορεί να αντικαταστήσει την ηχολαλία είναι το καραόκε!

08. Εμμένει στην ομιλία (επαναλαμβάνει την ίδια φράση ή την ίδια ερώτηση ξανά και ξανά)

Το κάνει αυτό για όλους τους άνωθεν αναφερόμενους λόγους!
09. «Απαγγέλλει» κοινές φράσεις («ατάκες») που ακούει από την TV ή το ράδιο

Εξηγώ τον λόγο αυτής της επανάληψης/ηχολαλίας στην ερώτηση 07.

10. Δεν εμπλέκεται σε κατάλληλο για την ηλικία και τις δυνατότητές του αυθόρμητο παιχνίδι

Θα εμπλέκοταν άμα το παιγνίδι ανταποκρινόταν στις ανάγκες του αυτιστικού του μυαλού. Αλλά τα παιγνίδια που του προσφέρονται είναι παιγνίδια δημιουργημένα για τις ανάγκες μη-αυτιστικών παιδιών. Έτσι δεν καλύπτουν με κανένα τρόπο τις ανάγκες του μυαλού των αυτιστικών παιδιών.

11. Δεν εντάσσεται μαζί με άλλα παιδιά σε παιχνίδι (να παίξουν ένα παιχνίδι με νόημα από κοινού)

Νόημα για ποιον; Για τα αυτιστικά ή τα νευροτυπικά (μη-αυτιστικά) παιδιά;;;

12. Δείχνει αποτραβηγμένο και απόμακρο από τα συνομήλικα παιδιά σε ανοιχτούς χώρους (πχ παιδότοπους)

Ναι διότι πριν εμπλακεί σε οποιαδήποτε επαφή, οποιουδήποτε τύπου, θέλει να τα παρατηρήσει, να αναλύσει και να επεξεργαστεί αυτά που κάνουν οι άλλοι και να τα μάθει από αυτούς τι πρέπει να κάνει ωστε να ενσωματωθει στο συνολο τους!!!

13. Δεν δείχνει τα μέρη του σώματος του ή αντικείμενα όταν του ζητούνται (πχ όταν του λέτε «δείξε μου το . . .»

Γιατί να δείξει; Είναι ο άλλος μήπως τυφλός και δεν το βλέπει μόνος του; Μα καλά επειδή το νευροτυπικό σας μυαλό δεν καταφέρνει να σκεφτεί ένα βήμα πιο πέρα, μας περνάτε και εμάς για χαζούς;

14. Δεν αντιδρά όταν του μιλούν (δείχνει σαν να μην δίνει σημασία σε αυτά που του λένε)

Διότι το ενοχλείτε. Του μιλήσατε και διακόψατε τις σκέψεις του, και επιμένετε να το ενοχλείτε με το να επιμένετε να σας απαντήσει, και δεν κατανοείτε πόσο αγενής συμπεριφορά είναι αυτή.

Πρώτον γιατί να σας απαντήσει άμα το ρωτάτε που είναι ευνόητο και σε εσάς, δεύτερον του μιλάτε σαν να είναι ένα άδειο πράγμα που απλά κάθεται εκεί και περιμένει να του μιλήσει κάποιος λες και και δεν έχει με τι να ασχοληθεί μέσα στο μυαλό του. Τρίτον, έχετε την απαίτηση να σας απαντήσει ενώ άμα εσείς είσασταν απασχολημένοι με κάτι και ερχόταν εκείνο να σας ρωτήσει και περίμενε απάντηση θα του λέγατε «όχι τώρα η μαμά/ ο μπαμπάς ειναι απασχολημένη/ος», και άμα το έχετε ήδη κάνει αυτό μην απορείτε τώρα που μιμείται την δική σας συμπεριφορά!

15. Δεν αντιδρά σε απλές εντολές (δείχνει σαν να μην δίνει σημασία σε αυτά που του λένε ή ανυπάκουο)

Το απάντησα και αυτό εδώ πιο πάνω.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

01. Προτιμά να κάνει την ίδια δραστηριότητα ξανά και ξανά (δείχνει να μην βαριέται να την κάνει)

Όχι δεν βαριέται διότι δεν είναι η ΙΔΙΑ!!! Σε εσάς που δεν μπορείτε να δείτε τις λεπτομέρειες και όλα τα δάση είναι ίδια, κοιτάξτε λίγο καλύτερα και παρατηρήστε λίγο πιο βαθειά για να δείτε ότι η δραστηριότητα που κάνει δεν είναι η ίδια ξανά και ξανά. Κάθε επανάληψη έχει μικρές διαφορές, διότι με κάθε επανάληψη γίνεται και μια καλυτέρευση μέχρι που να καταφέρει να κάνει το ίδιο σε τέλεια μορφή ξανά και ξανά, κάτι που δυστυχώς εσείς οι νευροτυπικοί δεν έχετε την δυνατότητα να καταφέρετε διότι δεν μπορείτε ούτε να δείτε ούτε να παρατηρήσετε τόση λεπτομερειακή λεπτομέρεια!

Οπότε θα κάνει την ίδια δραστηριότητα ξανά και ξανά μέχρι να την τελειοποιήσει και μετά θα την σταματήσει, θα χάσει ενδιαφέρον για αυτή την δραστηριότητα όσο ξαφνικά όσο άρχισε. Και φυσικά το ότι ξαφνικά έχασε ενδιαφέρον από άγνοια θα θεωρηθεί και αυτό σαν στερεοτυπία! Ουσιαστικά ο,τι και αν κάνουμε που δεν κολλάει στα δικά σας μέτρα και σταθμά είναι στερεοτυπία...

02. Γίνεται πολύ ανήσυχο όταν του διακόπτουμε αυτό που του αρέσει (αντιδράει)
Μα φυσικά!!! Άμα εσείς σαν επιστήμονες και ειδικοί κάνατε μια λεπτομερή ανάλυση και ήσασταν εντελώς απορροφημένος από την έρευνά σας, δεν θα σας ενοχλούσε που θα σας διάκοπτε ένας άσχετος; Μα καλά τόσο χαζοί είσαστε πια που τα ίδια που θα κάνατε και εσείς σε μια παρόμοια κατάσταση, όταν τα κάνει ένα αυτιστικό παιδί το σταμπάρετε ως χαλασμένο;;;

03. Δυσκολεύεται και αντιστέκεται στο να δείξει ενδιαφέρον σε καινούργια πράγματα

Θα δείξει ενδιαφέρον με καινούργια πράγματα μόλις και όταν τελειώσει με τα «παλιά». Μόλις έχει δηλαδή τελειώσει να τελειοποιεί ότι είναι αυτό που κάνει, αυτά δηλαδή που τον ενδιαφέρουν και απασχολούν εκείνη την στιγμή. Το μυαλό του έχει μια τέλεια οργάνωση και ξέρει τι πρέπει να κάνει τώρα και τι μετά ώστε να συνδέσει αυτά που μαθαίνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο!

04. Εμπλέκεται σε μη χρήσιμες εμμονές (πχ επιμένει στην ομοιομορφία, κάνει τα πράγματα με τον ίδιο τρόπο χωρίς πρακτική σκοπιμότητα)

Μη χρήσιμες εμμονές για ποιον; Στα δικά σας μάτια που όλα τα δάση είναι ίδια, είναι οι εμμονές μη χρήσιμες για το αυτιστικό μυαλό σε ανάπτυξη και ωρίμανση είναι άκρως χρήσιμες και αναγκαίες. Εσείς δεν ξέρετε γιατί κάνει αυτό το κάτι που κάνει και το βγάζετε μη χρήσιμο που σημαίνει ότι κάνει κάτι άχρηστο, ανόητο, άσκοπο, χαλασμένο και μη φυσιολογικό. Μα καλά δεν ντρέπεστε;

05. Αν δεν τον αφήσετε να εμπλακεί στις εμμονές του γίνεται ανήσυχο (ταράζεται)

Φυσικά! Διότι διαταράξατε την σωστή για αυτό σειρά μάθησης και κατανόησής του. Ξέρετε κάτι; Εσείς με την επιμονή σας να γίνονται όλα όπως εσείς τα θέλετε και όχι όπως το αυτιστικό παιδί τα έχει ανάγκη, είσαστε ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΑΥΤΙΣΤΙΚΟΙ! Και αυτό που κάνετε, να μην μας αφήνετε δηλαδή να ολοκληρώσουμε αυτό που κάνουμε για να μπορούμε μετά να εμπλακούμε με κάτι άλλο είναι πολύ εκνευριστικό, οπότε μην απορείτε γιατί δεν θέλουμε την παρέα σας, γιατί δεν σας μιλάμε, γιατί δεν αποζητάμε την συντροφιά και την φιλία σας!

06. Αντιστέκεται στο να δείξει ενδιαφέρον σε λειτουργικές δράσεις (προτιμά τα πράγματα όπως τα ξέρει)

Ναι, διότι για να μάθει κάτι καινούργιο πρέπει να ακολουθήσει τον τρόπο που το μυαλό του έχει ανάγκη και όχι τον τρόπο που του επιβάλουν οι από έξω (γονείς, ειδικοί, κτλ). Άμα κάνατε όλοι εσείς τον κόπο να αναγνωρίσετε και να μάθετε τον τρόπο που το αυτιστικό μυαλό παρατηρεί, αναλύει, επεξεργάζεται, κατανοεί, καταγράφει, κτλ. τότε δεν θα σας αντιστεκόταν και θα έδειχνε ενδιαφέρον στις λειτουργικές δράσεις που του ζητάτε να μάθει! Χωρίς σεβασμό και κατανόηση απλώς το κάνετε ένα "κουρδισμένο" μαϊμουδάκι!

07. Κυματίζει τα δάχτυλα μπροστά στα μάτια, περιστρέφει τα δάχτυλά του, πετάει αντικείμενα κλπ όταν δεν έχει τι να κάνει

Το αυτιστικό μυαλό θέλει να μάθει, να μάθει, να μάθει, και άμα δεν μπορεί να μάθει όπως αυτό έχει ανάγκη βαριέται, ΒΑΡΙΕΤΑΙ, ΒΑΡΙΕΤΑΙ!!!

Και από ανία βρίσκει κάτι να κάνει και το κάνει όσο το κάνει το μελετάει λεπτομερώς καταγράφει όλες τις μικρές αλλαγές μέσα από την κίνηση των δακτύλων, την περιστροφή, κτλ. Κάτι πρέπει να μάθει και άμα δεν του δωθεί από το περιβάλλον του, τότε το δημιουργεί μόνο του, βρίσκει κάτι να ασχοληθεί, και σε εσάς που βλέπετε όλα τα δάση ίδια μοιάζει άσκοπο το κυμάτισμα δαχτύλων, άσκοπη η περιστροφή δαχτύλων, άσκοπο το πέταγμα αντικειμένων, κτλ. ΟΚ! και εμείς βρίσκουμε άσκοπες τις απαιτήσεις σας από εμάς.

08. Αυξάνει τα στερεότυπα με τα χέρια (πχ φτερουγίσματα, κυματίσματα) όταν είναι ταραγμένο

Ναι, διότι η κίνηση των χεριών, και γενικά η κίνηση του σώματος (υπερκινητικότητα) υπάρχει ώστε να καταναλώνει την ενέργεια που έχει συσσωρευτεί μέσα στο μυαλό μας, όταν αυτή η παραπανίσια ενέργεια μας δυσκολεύει, μπουκώνει το μυαλό και άμα δεν αποβληθεί είτε μέσω σωματικής κίνησης θα καταλήξει να μπλοκάρει το μυαλό μας και να καταλήξει σε ξέσπασμα άγχους/θυμού που είναι ένα είδος reboot του εγκεφάλου για μπορέσει να λειτουργήσει και πάλι φυσιολογικά (φυσιολογικά σύμφωνα με τα αυτιστικά μέτρα και σταθμά).

Και εγώ όταν κάνω ομιλίες όπου κάνω υπερκατανάλωση των πνευματικών μου δυνατοτήτων και παράγεται ενέργεια από αυτή την κατανάλωση, αναγκαστικά κουνάω, τρίβω ή χειρονομώ για να αποβάλω μέρος αυτής της ενέργειας. Χωρίς όλες αυτές τις κινήσεις δεν θα μπορούσα να ανταποκριθώ και να καταναλώσω/αποβάλω την μεγάλη ποσότητα ενέργειας που έχει συσσωρευτεί μέσα στο μυαλό μου από την "πνευματική κίνηση" που κάνει το μυαλό μου ώστε να κάνω την ομιλία! Εσείς που έχετε άγνοια τα σταμπάρετε όλα αυτά ως στερεοτυπίες και κουραφέξαλα!

Είναι μια απόλυτα όμως φυσιολογική δράση/αντίδραση για ένα αυτιστικό! Όσο πιο πολύ πνευματική κίνηση γίνεται (σκέψη, ομιλία, κτλ) ΤΟΣΟ ΠΙΟ ΠΟΛΛΗ ενέργεια παράγεται και συσσωρεύεται μέσα μας την οποία πρέπει κάπως να καταναλώσει το σώμα του αυτιστικού διότι άμα δεν την καταναλώσει, η συσσώρευση αυτή μέσα στο μυαλό μας το "γεμίζει" με αποτέλεσμα να μην μπορούμε πια να σκεφτούμε πια λογικά αλλά αρχίζουμε και νιώθουμε "αγχωμένοι" σαν να μια ατμομηχανή που έχει συσσωρεύσει ατμό χωρίς να μπορεί να τον καταναλώσει και πάει να εκραγεί!!!!!

09. Αντιστέκεται στο να δείξει ενδιαφέρον σε συμπεριφορές που με αυτές θα έχει κάποιο αποτέλεσμα (πχ θα κερδίσει κάτι;)

Δεν σπαταλάμε ούτε χρόνο ούτε ενέργεια άσκοπα. Άμα δεν ξέρουμε τι αποτέλεσμα είναι επιθυμητό δεν μπορούμε να επιλέξουμε τον πιο σύντομο δρόμο προς αυτό το επιθυμητό αποτέλεσμα. Οπότε το ότι το παιδί ρωτάει γιατί, δεν αποσκοπεί στο τι θα κερδίσει, αλλά σε τι αποβλέπει η ζητούμενη συμπεριφορά ώστε να ενώσουμε τον σκοπό, την διαδικασία και το αποτέλεσμα και να τα κάνουμε μια τρισδιάστατη εικόνα του τι πάμε να κάνουμε!

Άμα λοιπόν δεν τα έχουμε λάβει αυτά τα τρία θα αντισταθούμε στο "έτσι θέλω" που μας επιβάλλει να κάνουμε κάτι. Είναι χάσιμο χρόνου και ενέργειας κατά την γνώμη του άκρως λογικού μας μυαλού!!!

 10. Επίμονα εξετάζει λεπτομερώς μέρη των αντικειμένων αντί για ολόκληρο το αντικείμενο;

Διότι από τα μέρη μπορεί πολύ εύκολα βλέπεις τις λεπτομέρειες και οι λεπτομέρειες είναι που δημιουργούν το «όλο». Οπότε άμα γνωρίζω τα μέρη, γνωρίζω αυτόματα και το ΟΛΟ.

Άλλωστε από τις λεπτομέρειες μπορεί και ξεχωρίζει το αντικείμενο από ένα άλλο που μπορεί να του μοιάζει αλλά δεν είναι ακριβώς το ίδιο! Για έναν μη-αυτιστικό όλα αυτά μοιάζουν άσκοπα! Αλλά το ίδιο άσκοπα μοιάζουν σχεδόν όλα όσα κάνετε εσείς σε εμάς τους αυτιστικούς. Ίσως θα έπρεπε να σας κάνουμε και εσάς παρέμβαση και θεραπείες από ηλικία 3 ετών, δεν νομίζετε;;;

11. Χειρίζεται στο χέρι αντικείμενα ή μέρη τους συνεχώς και επίμονα (χωρίς λειτουργικότητα)

Έχει και πολύ λειτουργικότητα αυτό!!! Την αίσθηση της αφής που είναι και η ΜΟΝΗ αίσθηση που είναι ολοκληρωμένη και τρισδιάστατη από την στιγμή της γέννησής μας. Αλλά εσείς οι μη-αυτιστικοί δεν έχετε ιδέα περί τίνος πρόκειται οπότε και μετράτε με τα δικά σας χαμηλά ίσως μέτρα και σταθμά και τις δικές μας ικανότητες.

12. Απομακρύνει τα παιχνίδια (τα πετάει, τα βάζει στην άκρη) αντί να τα παίξει με φαντασία

Καλά αυτό το τελευταίο είναι να ουρλιάζει κανείς! Επειδή τα πετάει ή τα βάζει στην άκρη δεν είναι αυτό παιγνίδι με φαντασία;;; ΓΙΑΤΙ;;; Επειδή το μη-αυτιστικό μυαλό το έβγαλε σαν απόφθεγμα αυτό με το έτσι θέλω;;;
Πού ξέρετε τι σκέψεις, ανάγκες, γνώσεις μπορεί να επεξεργάζεται το παιδί μέσα του τις οποίες εξωτερικεύει/εκφράζει με αυτές τις με «μη-φαντασία» κινήσεις του;

Έχετε πάρει την άγνοια που έχετε για τον αυτισμό και την έχετε κάνει βιομηχανία κερδοσκοπίας εις βάρος μας.

Δεν είμαστε χαλασμένοι, δεν είμαστε υπάνθρωποι, δεν είμαστε διαταραγμένοι, δεν υποφέρουμε από τον αυτισμό μας αλλά από την δική σας εικόνα για εμάς μέσα στην οποία μας έχετε εγκλωβίσει.

Πέρλα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου