Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011

Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Παιδιών με Δυσλεξία και Μαθησιακές Δυσκολίες: Δυσλειτουργίες ανάμεσα σε Υπουργεία

Αριθμ. Πρωτοκ. 67
Θεσσαλονίκη 21-2-2011
Προς: Υφυπουργό Παιδείας κ. Χριστοφιλοπούλου

Κατά την πολύχρονη θητεία μας, μέλημα και προσπάθειά μας είναι να συμβάλλουμε στην σωστότερη και αποτελεσματικότερη ενημέρωση τόσο των γονέων, όσο και των εκπαιδευτικών ώστε να γίνει αντιληπτή η αναγκαιότητα συνεργασίας και να βοηθηθούν τα παιδιά μας.
Παρακάτω σας επισημαίνουμε σημεία στα οποία, έχουμε εντοπίσει δυσλειτουργία και έλλειψη συνεννόησης ανάμεσα σε Υπουργεία. μερικά από τα προβλήματα που εντοπίζουμε:

ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ
Τα ΚΕΔΔΥ (φορέας του Υπουργείου Παιδείας ) και τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα δημόσιων νοσοκομείων (φορέας του Υπουργείο Υγείας), πρέπει να χρησιμοποιούν κοινό πρωτόκολλο διάγνωσης και αξιολόγησης καθώς και να δίνουν υποχρεωτικά αναλυτικές αξιολογήσεις και ως προς το γνωστικό και ως προς το ψυχοκοινωνικό προφίλ των μαθητών. Πρέπει να μπουν φραγμοί και στην αντιπαράθεση μεταξύ Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων και ΚΕΔΔΥ έτσι ώστε να μην ταλαιπωρούνται γονείς, περιπλανώμενοι από το ένα κέντρο στο άλλο.

ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Παλιότερα, οι Ιατροπαιδαγωγικές Υπηρεσίες του ΙΚΑ, ανήκαν στα πιστοποιημένα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα, εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας. Η τελευταία κατάσταση εγκεκριμένων ιατροπαιδαγωγικών κέντρων, δεν περιλαμβάνει τα κέντρα του ΙΚΑ για διάφορους λόγους. Σημασία έχει ότι γονείς οι οποίοι είχαν κάνει αίτηση για αξιολόγηση από τα κέντρα αυτά του ΙΚΑ ή που είχαν περάσει παλιότερα από το ΙΚΑ και είχαν πάρει αξιολόγηση, βρίσκονται ξεκρέμαστοι μια και δεν έχουν που να απευθυνθούν, αλλά και εάν απευθυνθούν αλλού, δεν έχουν όλο τον φάκελο με το ιστορικό του παιδιού.

ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ
Σε άρθρο της προκήρυξης για την εισαγωγή σπουδαστών στις στρατιωτικές σχολές, προβλέπεται να σημειώνουν οι υποψήφιοι εάν έχουν ή όχι δυσλεξία προκειμένου να περάσουν από αξιολόγηση από υγειονομική επιτροπή για να κριθούν κατάλληλοι μια και όπως αναφέρετε, η δυσλεξία αποτελεί «παρέκκλιση από το φυσιολογικό».

Πέραν από το επιστημονικά και ρατσιστικά προκλητικό του «παρέκκλιση από το φυσιολογικό», μετά από καταγγελίες πολλών υποψηφίων, αναφέρουμε ότι πολλοί αποκλείονται από υγειονομική επιτροπή, παρόλο που έχουν την δυνατότητα βάσει μορίων πανελληνίων εξετάσεων να περάσουν. Οι γιατροί που στελεχώνουν τις υγιειονομικές επιτροπές δεν έχουν την γνώση και την κατάρτιση που απαιτείται. Είναι λοιπόν ενάντια στην αρχή των ίσων ευκαιριών και των μη διακρίσεων, αυτός ο αποκλεισμός. Τα στελέχη του Υπουργείο Εθν. Άμυνας, δεν κατέχουν το θέμα της δυσλεξίας και των μαθησιακών δυσκολιών και είναι απαραίτητη η συνεργασία των εμπλεκόμενων Υπουργείων, προς αποφυγή ανάλογων αποφάσεων.

ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ.
Στην εξετάσεις που δίνουν υποψήφιοι για τις σχολές αστυνομικών και σωμάτων ασφαλείας, δεν υπάρχει μέριμνα για τους υποψηφίους με δυσλεξία ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Θα έπρεπε να υπάρχουν ρυθμίσεις ανάλογες με αυτές του Υπουργείο Παιδείας ή τουλάχιστον με αυτές άλλων κρατών.

Ακόμη δεν υπάρχει ενημέρωση στις αστυνομικές αρχές σχετικά με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένα άτομο με δυσλεξία ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, στην ακριβή περιγραφή και εξιστόρηση τοποθεσιών, ημερομηνιών, γεγονότων και περιστατικών (σε περίπτωση που ανακρίνεται ή κατηγορείται για αδίκημα).

ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
Δεν υπάρχει καμία ενημέρωση σχετικά με τα χαρακτηριστικά ατόμων με δυσλεξία και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες σε φορείς του Υπουργείου Δικαιοσύνης, έτσι ώστε να μπορεί να αξιολογηθεί κατάλληλο ένα άτομο, απέναντι στις αρχές τις δικαιοσύνης.

ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Τελευταία στην χώρα, μας διεξάγονται αθρόα επιμορφωτικά σεμινάρια και προωθούνται μεταπτυχιακοί τίτλοι από πανεπιστήμια του εξωτερικού, χωρίς κανένα έλεγχο κρατικού φορέα. Συγκεκριμένα, διεξάγονται επιμορφωτικά σεμινάρια με αμοιβή από πανεπιστημιακούς και μέλη ΔΕΠ, στα οποία συμμετάσχουν άτομα διαφόρων ειδικοτήτων, με την ελπίδα μελλοντικού διορισμού σε δημόσιες δομές ειδικής αγωγής. Οι γνώσεις που αποκτούν είναι πολύ αμφισβητούμενες, μια και δεν υπάρχει έλεγχος ούτε του περιεχομένου των σεμιναρίων αλλά ούτε και τελική αξιολόγηση αυτών που παρακολούθησαν. Με την ίδια λογική προωθούνται μεταπτυχιακοί τίτλοι από γειτονικές χώρες, με ελάχιστη παρακολούθηση, πάντα με θεματολογία ειδικής αγωγής. Αυτά τα άτομα, υπάρχει μετά πιθανότητα να χρησιμοποιήσουν τα πιστοποιητικά αυτά, προκειμένου να ενταχθούν σε δομές ειδικής αγωγής, χωρίς οι βασικές τους σπουδές να είναι ανάλογες. Φανταστείτε τι συμβαίνει λοιπόν στην ειδική αγωγή.

Υπογραμμίζουμε ότι σε όλες τις περιπτώσεις, αναφέρουμε ως φορέα ενημέρωσης σχετικά με την δυσλεξία και τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, το Υπουργείο Παιδείας, μια και έχει τις δομές που γνωρίζουν τα θέματα αυτά και είναι σε θέση να διαγνώσουν και να αξιολογήσουν άτομα και κατά την γνώμη μας οφείλουν να ενημερώσουν σχετικά οποιονδήποτε εμπλέκεται σε διαδικασίες σχετικές.

Ευελπιστούμε στην αποτελεσματική συνεργασίας μας και την διευθέτηση των προβλημάτων μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου