Παρασκευή 7 Μαΐου 2010

Επιτυχημένα τα… Παιχνιδο-πειράματα για τη φύση και το περιβάλλον

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το προηγούμενο Σάββατο (24 Απριλίου) άλλη μια εκδήλωση του Παραρτήματος Κρήτης της ΟΜΕΡ (Παγκόσμια Οργάνωση Προσχολικής Αγωγής), με θέμα Παιχνιδο-πειράματα για τη φύση και το περιβάλλον, για νηπιαγωγούς και δασκάλους.
Σαράντα περίπου εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν μια εναλλακτική προσέγγιση των Φυσικών Επιστημών για το νηπιαγωγείο και τις μικρές τάξεις του Δημοτικού σχολείου από τον εκπαιδευτικό Νεκτάριο Τσαγλιώτη, υπεύθυνο του Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου.

Η παραπάνω εκδήλωση απηχεί τον προβληματισμό των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Παραρτήματος Κρήτης της ΟΜΕΡ για το πώς μπορεί ν’ αναπτυχθεί μια ουσιαστική διαδικασία επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που να στοχεύει στη βελτίωση της καθημερινής δουλειάς στην τάξη, μέσα από την ανταλλαγή εμπειριών και τον πειραματισμό. Το ζητούμενο είναι πώς μια τέτοια προσέγγιση μπορεί να συνεισφέρει στην ανάπτυξη του αναστοχασμού και στην αυτονομία των εκπαιδευτικών, στο βαθμό που οι ίδιοι παίρνουν το ζήτημα της επαγγελματικής τους εξέλιξης στα χέρια τους.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης αναπτύχθηκαν δυο βασικές θεματικές:
α) Πώς μέσα από τη δημιουργία ενός βιολογικού σχολικού κήπου από τα ίδια τα παιδιά προσεγγίζονται βασικές περιβαλλοντικές έννοιες του κύκλου ζωής των φυτικών ειδών, μέσα σε ένα πλαίσιο καθημερινής ενασχόλησης και διαχείρισης του κήπου (παραγωγή λαχανικών, υγιεινή διατροφή, κομποστοποίηση οργανικών υπολειμμάτων κλπ.).
β) Πώς μέσα από απλά πειράματα με απλά και καθημερινά υλικά, μπορούν τα παιδιά ν’ ανακαλύψουν και να πειραματιστούν πάνω σε σύνθετα θέματα των φυσικών επιστήμων, όπως είναι η κίνηση, ο ηλεκτρισμός, ο μαγνητισμός, η τριβή, το φως, η ενέργεια κλπ.

Δυστυχώς η πίεση του χρόνου δεν επέτρεψε τη δυνατότητα διεξαγωγής ενός εργαστηρίου περισσότερο βιωματικού και συμμετοχικού από τους μετέχοντες εκπαιδευτικούς, παρόλο που παρουσιάστηκαν βιωματικά πολλά πειράματα και κατασκευές, ενταγμένα μέσα στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία (βλ. URL:http://omepkritis.blogspot.com/ ).

Ως διοικητικό συμβούλιο δεσμευόμαστε να επιδιώξουμε μια δεύτερη συνάντηση έτσι, ώστε οι ιδέες που αναπτύχθηκαν στην πρώτη να γίνουν αντικείμενο πειραματισμού από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον υπεύθυνο του Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών Νεκτάριο Τσαγλιώτη, ο οποίος πρόθυμα και ακούραστα μοιράζεται πάντοτε με τους συνάδελφους εκπαιδευτικούς τις γνώσεις και τις εμπειρίες του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου