«Από μικρή τής άρεσε ο φακός και συμμετείχε από 6 έως 10 ετών σε διάφορα διαφημιστικά μόδας» λέει στα «ΝΕΑ» η κ. Φωτεινή Τσιλιμπίου, μητέρα της 13χρονης Αναστασίας που από τη διαφήμιση... πέρασε γρήγορα στην τηλεόραση και το θέατρο.
«Εκείνη ήθελε και εμείς την αφήσαμε, ενώ είχε την επαγγελματική στήριξη γνωστού πρακτορείου για διαφημίσεις με παιδιά. Μετά το σίριαλ με τη Ναταλία Δραγούμη φύγαμε από το πρακτορείο και αποφασίζουμε οικογενειακά για τη συνέχεια, ενώ η Αναστασία δεν κρύβει την πρόθεσή της να σπουδάσει θέατρο και υποκριτική».
«Κάποια Σαββατοκύριακα, πηγαίνω στην Κρήτη για τα γυρίσματα της σειράς ΄΄Το νησί΄΄ που θα αρχίσει να προβάλλεται τον Οκτώβριο. Παρ΄ όλα αυτά, κάνω προσεκτικά τα μαθήματά μου και μου αρέσει πολύ το σχολείο», συμπληρώνει η Αναστασία, μαθήτρια της Α΄ Γυμνασίου. «Εκατοντάδες γονείς φέρνουν κάθε χρόνο τα παιδιά τους στο πρακτορείο μας. Οι περισσότεροι αρκούνται στη μία συμμετοχή του παιδιού σε κάποια τηλεοπτική σειρά ή διαφήμιση, υπάρχουν όμως και ορισμένα παιδιά που συνεχίζουν για μεγάλο χρονικό διάστημα» επισημαίνει η κ. Γκέλυ Μασαρίκου, ιδιοκτήτρια ανάλογου πρακτορείου.
Η Αναστασία Τσιλιμπίου άρχισε σε εξειδικευμένο πρακτορείο αλλά στη συνέχεια η καλλιτεχνική της σταδιοδρομία έγινε οικογενειακή υπόθεση. «Το συζητήσαμε μαζί της κι επειδή το ήθελε πολύ την αφήσαμε να συνεχίσει στο θέατρο όπου παίζει φέτος για δεύτερη χρονιά και στην τηλεοπτική σειρά που γυρίζεται αυτή την περίοδο» λέει η μητέρα της, ενώ η ίδια δηλώνει πως θέλει να γίνει ηθοποιός «επειδή στην υποκριτική μέσα από τους ρόλους ταξιδεύεις στον χρόνο και χαρίζεις στους θεατές τη μαγεία της τέχνης. Δεν ξεχωρίζω το θέατρο από την τηλεόραση. Πιστεύω ότι το καθένα έχει τη δικιά του μαγεία».
Η καθημερινότητα
«Όταν υπάρχει ένας δεδομένος επαγγελματικός χώρος, υπάρχουν και ορισμένοι ειδικοί επαγγελματίες που γνωρίζουν καλύτερα από τους γονείς την αγορά “Παιδί και Θέαμα”» τονίζει η κ. Μασαρίκου. «Για μας προέχει το πρόγραμμα του παιδιού και οι παραγωγές όλες κλείνονται μετά τα μαθήματα, εφόσον το παιδί πηγαίνει στο σχολείο. Έχουμε εμπειρία από το 1983 και εξειδίκευση για όλες τις ηλικίες, από βρέφη μέχρι εφήβους 16 και 17 ετών. Παρατηρούμε, πάντως, όλο και μεγαλύτερη προσφορά και ζήτηση σε αυτήν την αγορά από το 1996 και μετά. Οι περισσότεροι γονείς φέρνουν τα παιδιά τους μόνο και μόνο για μία συμμετοχή. Το βλέπουν ως αναμνηστικό κι όχι ως βιοπορισμό. Συνήθως, για τα χρήματα ανοίγουν λογαριασμό στο όνομα του παιδιού για να τον ανοίξει όταν ενηλικιωθεί».
Η ΤΑΣΗ
Τα πρακτορεία για παιδιάμοντέλα διαπιστώνουν μεγάλη προσφορά από τους γονείς
Συνδυάζοντας διάβασμα, μουσική και θέατρο...
«ΔΙΑΒΑΖΩ παντού, στο καραβάκι από τη Σαλαμίνα στο Πέραμα. Στο πούλμαν και στα διαλείμματα της θεατρικής παράστασης» λέει η 14χρονη μαθήτρια της Β΄ Γυμνασίου Δήμητρα Δουμένη, που φέτος συμπρωταγωνιστεί για δεύτερη χρονιά στο θέατρο με την κ. Πέγκυ Τρικαλιώτη στο έργο « Το θαύμα της Άννυ Σάλιβαν».
Πριν από τέσσερα χρόνια η Δήμητρα Δουμένη συμπρωταγωνιστούσε σε τηλεοπτική σειρά μαζί με την κ. Κάτια Δανδουλάκη και σε ηλικία μόλις τεσσάρων ετών είχε πάρει μέρος στη βραβευμένη ταινία μικρού μήκους «See no evil».
Στο Μουσικό Σχολείο Πειραιά όπου πηγαίνει η Δήμητρα οι απαιτήσεις είναι μεγάλες, ωστόσο η μικρή έχει έναν έλεγχο γεμάτο εικοσάρια. «Έχει τη μανία να είναι καλή παντού και προσπαθώ να της βάλω φρένο. Τόσο στο σίριαλ όσο και στο θέατρο ήμουν διστακτική στην αρχή, για να μην πω αρνητική, όμως το ήθελε πολύ και με.... έριξε» λέει η μητέρα της.
Η Δήμητρα δεν έχει αποφασίσει ακόμα αν θέλει να γίνει ηθοποιός ή μουσικός. «Μου αρέσει η όπερα και θα ήθελα να ασχοληθώ με το κλασικό τραγούδι, αλλά πρέπει να περάσουν μερικά χρόνια για να ωριμάσει η φωνή μου», λέει.
Η απώλεια της αθωότητας και το σύνδρομο του Μάικλ Τζάκσον
Η ΜΑΓΕΙΑ της παιδικής ηλικίας, όπως προειδοποιούν οι ειδικοί επιστήμονες, μπορεί εύκολα να... πάει περίπατο στον χώρο του θεάματος με οδυνηρές αρκετές φορές συνέπειες για τα παιδιά-θαύματα που καταλήγουν συχνά σε ενηλίκους για κλάματα. «Οι γονείς συνήθως προβάλλουν τις δικές τους ανεκπλήρωτες φιλοδοξίες στα παιδιά» υποστηρίζει ο ψυχίατρος και επικεφαλής του Τμήματος Πρόληψης Αυτοκτονιών του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγείας κ. Αλέκος Μπότσης. «Τα παιδιά αν χάσουν την ανεμελιά της ηλικίας τους θα γίνουν δυστυχισμένοι ενήλικοι. Οφείλουμε να κατανοήσουμε όλοι μας ότι τα παιδιά μιμούνται, δεν αποφασίζουν. Οι γονείς απλώς εκλογικεύουν για να καθησυχάζουν οι ίδιοι ως προς τις προθέσεις τους» επισημαίνει.
«Οι οικονομικές ανάγκες μιας οικογένειας σήμερα είναι τέτοιες που πολλές φορές καλούνται και τα παιδιά να συνεισφέρουν στον οικογενειακό κορβανά» τονίζει ο ψυχολόγος κ. Δημοσθένης Παναγιώτου. «Κάποτε ήταν τα χωράφια. Σήμερα μπορεί να είναι και οι πασαρέλες. «Καλό είναι να μην ταλαιπωρούνται τα παιδιά» σημειώνει ο κ. Μπότσης. «Ιδιαίτερα στην περίπτωση που ένα παιδί έχει ευχέρεια, κλίση ή ταλέντο σε κάποιον τομέα είναι καλύτερο να αναλάβουν την καλλιέργειά του εξειδικευμένοι παιδαγωγοί.
Κραυγαλέο παράδειγμα είναι για τον ψυχίατρο κ. Μπότση η περίπτωση του Μάικλ Τζάκσον, ο οποίος δεν συμφιλιώθηκε ποτέ με το σώμα του, γι΄ αυτό και υπέβαλλε τον εαυτό του σε τόσες επίπονες και παράλογες πλαστικές επεμβάσεις. Ο πρόωρα χαμένος σταρ είχε επί πολλά χρόνια ως μάνατζερ τον πατέρα του. «Ειδικά στη σχέση πατέρα- γιου ο ρόλος του μάνατζερ είναι το χειρότερο που μπορεί να συμβεί σε ένα αγόρι. Το αγόρι πρέπει να γίνει ψυχολογικά “πατροκτόνος” για να ωριμάσει και να ενηλικιωθεί. Όταν δεν συμβεί αυτό, εμφανίζονται συχνά αυτοκαταστροφικές τάσεις στον ανώριμο πλέον ενήλικα».
«Πέρα από τις διάφορες σκιές του χώρου για τις οποίες πολλά ακούγονται, οι ψυχολογικές παράμετροι που απορρυθμίζονται στον ευαίσθητο παιδικό ψυχισμό είναι αμέτρητες», συμπληρώνει ο ψυχολόγος κ. Παναγιώτου. «Όταν υπάρχει ασάφεια ανάμεσα στο τι ζητάμε από ένα παιδί και τις πράξεις του, το παιδί πελαγοδρομεί και αυτή η πορεία θα του αφήσει σίγουρα το αίσθημα του ιλίγγου στην ενήλικη ζωή του. Έτσι, δεν είναι λίγες οι φορές που ο αλκοολισμός, η νευρική ανορεξία, η κατάθλιψη ή οι βίαιες και αντικοινωνικές συμπεριφορές ανιχνεύονται σε συμπεριφορές ανήλικων stars».
Πηγή: Τα Νέα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου