Το «Ψηφιακό Σχολείο» παρουσιάστηκε σε ξενάγηση αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο υπουργείο Παιδείας πραγματοποιήθηκε το πρωί της Παρασκευής, 6 Δεκεμβρίου, παρουσία του υπουργού Παιδείας, Κυριάκου Πιερρακάκη.
Για «πολύ ενδιαφέρον πρότζεκτ σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ακριβώς επειδή συνιστά μία ορθή χρήση της τεχνολογίας, που έρχεται να λύσει μία ανάγκη των πολιτών, των μαθητών και μαθητριών», έκανε λόγο ο υπουργός αμέσως μετά την παρουσίαση, τονίζοντας πως το Ψηφιακό Φροντιστήριο «έχει αγκαλιαστεί από τον κόσμο, ιδιαίτερα από τα παιδιά με αναπηρία».
Παρουσία του υπουργού Παιδείας, Κυριάκου Πιερρακάκη, 14 στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επισκέφθηκαν το πρωί της Παρασκευής, 6 Δεκεμβρίου 2024, το υπουργείο Παιδείας, στο πλαίσιο της αξιολόγησης του έργου «Ψηφιακά Αντικείμενα», με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, προκειμένου να ενημερωθούν για το Ψηφιακό Σχολείο. Αφού ξεναγήθηκαν στο χώρο και τις υποδομές, ενημερώθηκαν για το ψηφιακό περιεχόμενο και παρακολούθησαν διδασκαλία μαθημάτων.
Μετά το πέρας της παρουσίασης, ο κ.Πιερρακάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επίσκεψη των εκπροσώπων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και δήλωσε πως το Ψηφιακό Φροντιστήριο αποτελεί ένα ενδιαφέρον case study όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά για ολόκληρη την Ευρώπη, καθώς συνιστά ένα απτό παράδειγμα ορθής χρήσης της τεχνολογίας ενώ ταυτόχρονα έρχεται να λύσει προβλήματα και να ανταποκριθεί σε προκλήσεις, που συναντά ο μαθητικός πληθυσμός της χώρας.
Δεσμεύθηκε δε ότι θα συνεχιστεί η επένδυση σε ανάλογες λύσεις περαιτέρω υποστήριξης στα μαθήματα των παιδιών μέσω του ψηφιακού περιεχομένου. Τέλος, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη θετική ανταπόκριση του κόσμου στην προσπάθεια.
Η δήλωση του υπουργού Παιδείας
«Είχαμε την ιδιαίτερη χαρά να υποδεχθούμε σήμερα στο Υπουργείο Παιδείας στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επιφορτισμένα με την αξιολόγηση των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης. Εκφράστηκε ενδιαφέρον να δουν πως δουλεύει το Ψηφιακό Φροντιστήριο, ποια είναι η υποδομή που έχουμε στήσει στο ΥΠΑΙΘ με όλα τα στούντιο και με το ψηφιακό περιεχόμενο, τη διδασκαλία των μαθημάτων του ψηφιακού φροντιστηρίου
Εκτιμούμε ότι το Ψηφιακό Φροντιστήριο είναι μία πάρα πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη περίπτωσης (case study), ένα πολύ ενδιαφέρον πρότζεκτ σε ευρωπαϊκό επίπεδο ακριβώς επειδή συνιστά μία ορθή χρήση της τεχνολογίας, που έρχεται να λύσει μία ανάγκη των πολιτών, των μαθητών και μαθητριών στο πεδίο για περαιτέρω αρωγή στα μαθήματά τους, με ψηφιακό περιεχόμενο σε όποιο σημείο της χώρας κι αν βρίσκονται.
Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε τέτοιου τύπου λύσεις καθημερινότητας σε πράγματα και προβλήματα και προκλήσεις που συναντά κανείς στο πεδίο ακριβώς επειδή πιστεύουμε ότι συμβάλλει στην αναβάθμιση της σχολικής καθημερινότητας.
Το ψηφιακό φροντιστήριο έχει αγκαλιαστεί από τον κόσμο κι αυτό είναι κάτι που μας χαροποιεί ιδιαίτερα. Μέσα στον επόμενο χρόνο, θα έχουμε ολοκληρώσει το πρώτο σκέλος της ψηφιοποίησης του περιεχομένου του σχολικού προγράμματος».
Στην ανάρτησή του στο Facebook έγραψε τα εξής για το νέο εγχείρημα: «Υποδεχτήκαμε στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ξεναγήσαμε τα στελέχη της στις εγκαταστάσεις του Ψηφιακού Σχολείου, το οποίο υλοποιείται με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας στο πλαίσιο του έργου «Ψηφιακά Αντικείμενα στην Εκπαίδευση».
Το Ταμείο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας αποτελεί ένα χρηματοδοτικό εργαλείο που αξιοποιούμε στο έπακρο. Η τεχνολογία είναι το μέσο για να βελτιώνουμε την εκπαιδευτική διαδικασία και είμαστε χαρούμενοι που οι πρωτοβουλίες μας αγκαλιάζονται από εκπαιδευτικούς και μαθητές».
Ερωτώμενος από το protothema.gr σχετικά με το μέγεθος της ανταπόκρισης στο ψηφιακό σχολείο, ο υπουργός είπε τα εξής:
«Η ανταπόκριση είναι προφανώς μεγαλύτερη από περιοχές απομακρυσμένες.
Πολλά παιδιά που έχουν αναπηρίες βλέπουμε ότι παρακολουθούν το ψηφιακό φροντιστήριο. Κι αυτό το καταλάβαμε από μέιλ που λάβαμε… ειδικά για το ζωντανό σκέλος που λάβαμε μέιλ από παιδιά κωφά, λέγοντας μας πολλά ‘μπράβο’ για τη ζωντανή νοηματική γλώσσα. Αυτό είναι κάτι που εμένα προσωπικά με έχει συγκινήσει περισσότερο από ο,τι δήποτε άλλο. Γιατί τα μέιλ που έχω λάβει στο γραφείο από οικογένειες παιδιών που είχαν ανάγκη τη νοηματική και σ’ένα φροντιστήριο με φυσική παρουσία δεν θα μπορούσαν να συμμετέχουν και μπορούν μόνο με το βίντεο, νομίζω ότι είναι μία τεράστια κατάκτηση. Μόνο αυτό, εμένα μου φτάνει. Και είμαι ευγνώμων!».
Σχετικά με το Ψηφιακό Σχολείο
- Το Ψηφιακό Φροντιστήριο περιλαμβάνει μαθήματα όλων των τάξεων και για τις Πανελλαδικές εξετάσεις.
- Λειτουργούν τάξεις για απομακρυσμένες περιοχές, εφαρμογή eParents.
- Συμπεριλαμβάνει την ψηφιοποίηση του βιβλίου πράξεων του συλλόγου διδασκόντων.
- Προσφέρει εκπαιδευτικό υλικό διαδραστικών πινάκων
Ειδικότερα, στην ψηφιακή πλατφόρμα streaming.digitalschool.gov.gr, υπάρχει το πλήρες περιεχόμενο μαθημάτων που διδάσκονται στα σχολεία, σύντομα βίντεο σε μορφή επεισοδίων από έμπειρους εκπαιδευτικούς.
- Ήδη έχουν ξεκινήσει στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου μαθήματα Γλώσσας και Μαθηματικών.
- Το Ψηφιακό Φροντιστήριο για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις περιλαμβάνει ζωντανά μαθήματα για ΓΕΛ, ΕΠΑΛ συμπεριλαμβανομένων των ειδικών μαθημάτων (π.χ. σχέδιο). Τα μαθήματα είναι διαδραστικά από έμπειρους εκπαιδευτικούς, υπάρχει αξιολόγηση και διαγωνίσματα.
Σχετικά με τις τάξεις για απομακρυσμένες περιοχές:
- Για πρώτη φορά καλύπτονται οι εκπαιδευτικές ανάγκες απομακρυσμένων νησιωτικών και ορεινών περιοχών που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις ίδρυσης σχολείου, όπως η Γαύδος.
- Προβλέπεται η δημιουργία τάξεων με φυσική παρουσία τουλάχιστον τριων ειδικοτήτων εκπαιδευτικών (φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικών επιστημών ή πληροφορικοί), η ζωντανή ψηφιακή διδασκαλία των μαθημάτων εντός σχολικού ωραρίου που δεν καλύπτονται από τις διαθέσιμες στην περιοχή ειδικότητες. Υπάρχει εποπτεία και καθοδήγηση από σχολείο της οικείας διεύθυνσης.
Σχετικά με την εφαρμογή eParents, τρέχει η πλατφόρμα app.digitalschool.gov.gr, που αποτελεί τον ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας γονέων και κηδεμόνων με το σχολείο σε πραγματικό χρόνο. Σε ό,τι αφορά τις δυνατότητες εφαρμογής, αναφέρονται οι εξής:
- Ανακοινώσεις και ειδοποιήσεις. Ηλεκτρονική ενημέρωση για τις βαθμολογίες και τις απουσίες του μαθητή. Συμβουλευτικές υπηρεσίες - προγραμματισμός συναντήσεων
- Δυνατότητα on-line επικοινωνίας μέσω βιντεοκλήσης. Ημερολόγιο εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων του σχολείου/τάξης/τμήματος.
Οι λειτουργίες θα είναι διαθέσιμες σε μεταγενέστερη έκδοση
Σχετικά με την εφαρμογή edudocs.services.gov.gr, περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
- Ψηφιοποίηση βιβλίου πράξεων συλλόγου διδασκόντων, διευκόλυνση της καθημερινότητας των εκπαιδευτικών, ψηφιακές υπογραφές για το σύνολο των εκπαιδευτικών κάθε σχολείου, ψηφιακή βιβλιοθήκη παραδειγμάτων και προτύπων εγγράφων που εντάσσονται στα πρακτικά του συλλόγου διδασκόντων η οποία θα εμπλουτίζεται και επικαιροποιείται, 19 πρότυπα έγγραφα για τα οποία συντάσσουν πράξεις οι σύλλογοι διδασκόντων Α/θμιας και Β/θμιας, πράξη ανάληψης υπηρεσίας, εκπαιδευτική επίσκεψη, αποτελέσματα Προαγωγής Απόλυσης, κ.α.
Σχετικά με τα διαδραστικά συστήματα μάθησης, ισχύουν τα παρακάτω:
- Έγινε προμήθεια και εγκατάσταση 36.264 διαδραστικών συστημάτων σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης.
- Το πρόγραμμα αφορά στις τάξεις Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού, Γυμνασίων και Λυκείων
- Έχουν ήδη παραδοθεί και εγκατασταθεί 20.509 διαδραστικά συστήματα, το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός του 2024.
Ο συνολικός προϋπολογισμός είναι €122.877.161,29 προ ΦΠΑ.
Σχετικά με το εκπαιδευτικό υλικό των διαδραστικών πινάκων, προβλέπεται η δημιουργία 15.000 ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων, 4.000 ψηφιακών εκπαιδευτικών σεναρίων, 4.000 ψηφιακών μαθημάτων.
Πηγή: Πρώτο Θέμα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου